Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-09, 23:35
  #13
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ah . .perfekt. Men problemet kvarstår. Det går inte att installera ARD på kliendatorn.
Har OS X 10.6.2 med senaste systemuppdateringen (inklusive senaste ARD drivrutiner). Har provat installera ARD version 3.5, men då säger den att den inte matchar admin drivrutinen (eller vad det kallas). När jag installerar senare versioner än 3.5 så sägen den att den krävs Lion dvs 10.7 för att knunna köra 3.5 eller senare.
Fattar inte? Vilken installation ska man ha? Vad har alla andra som kör Snowleopard?

Jag vet inte hur många versioner som kan överbryggas mellan Remote Desktop-server och klienter. Så tyvärr har jag nog inte några fler svar som kan hjälpa dig.

Ett sidospår är ju att kräva att klienterna uppgraderar sina OS till lite modernare varianter. Vet inte om det du gör gäller arbete eller hemma, men om det är det förstnämnda bör ju ett beslut från överordnade lösa iallafall just det problemet.
Citera
2013-03-09, 23:50
  #14
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag vet inte hur många versioner som kan överbryggas mellan Remote Desktop-server och klienter. Så tyvärr har jag nog inte några fler svar som kan hjälpa dig.

Ett sidospår är ju att kräva att klienterna uppgraderar sina OS till lite modernare varianter. Vet inte om det du gör gäller arbete eller hemma, men om det är det förstnämnda bör ju ett beslut från överordnade lösa iallafall just det problemet.
Ok. Det är min egen iMac i det andra rummet som jag vill kunna spela film ifrån utan att gå upp varje gång. Den segar med Lion. Den är snart 6 år gammal, men funkar kanon med SN

Har installerat både Plex och VLC men inget fungerar att styra från iPhonen trots att jag öppnat alla brandväggar och delninginställningarna
Jag blir så trött.
__________________
Senast redigerad av 526 2013-03-09 kl. 23:52.
Citera
2013-03-12, 19:26
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ok. Det är min egen iMac i det andra rummet som jag vill kunna spela film ifrån utan att gå upp varje gång. Den segar med Lion. Den är snart 6 år gammal, men funkar kanon med SN

Har installerat både Plex och VLC men inget fungerar att styra från iPhonen trots att jag öppnat alla brandväggar och delninginställningarna
Jag blir så trött.

Jag använder mig utav: "Screens" när jag vill styra mina enheter från min iPhone / iPad
Citera
2013-03-12, 19:47
  #16
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devos
Jag använder mig utav: "Screens" när jag vill styra mina enheter från min iPhone / iPad
Funkar det utan att man behöver godkänna/klicka på klientskärmen?
Citera
2013-03-13, 19:16
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Funkar det utan att man behöver godkänna/klicka på klientskärmen?

Jag får ingen förfrågan iaf, skriver bara in mitt pw samt user i screens.
Citera
2013-03-26, 12:48
  #18
Medlem
Littons avatar
Jag styr andra datorer med iChat och dess inbyggda skärmdelning. Man kan ställa in auto accept för valda kontakter. Kontaktnamn > högerklick > Visa info > händelser > AppleScript.

Mellan iPhone och dator kör jag iTeleport.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback