Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-18, 01:55
  #1
Medlem
Tjenna allihop. Har ett litet problem som ni gärna får hjälpa mig med. Använder mig av FL studio 10 och ponera att jag sjunger 'jag är ett gruvfyllo', hur går jag till väga om jag vill loppa första ordet eller en del av det? Alltså så att det låter 'j-j-j-j-j-jag är ett gruvfyllo' eller 'jag-jag-jag-jag är ett gruvfyllo'.
All hjälp uppskattas, länkar till videos och/eller en beskrivning från er/hemsida.
Citera
2011-04-18, 18:52
  #2
Medlem
Spelar du in med hjälp av 'Edison' så är det bara att rödmarkera den del du vill loopa, och sedan copy / paste så bör det lösa sig.
Citera
2011-04-18, 19:33
  #3
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kafiren
Spelar du in med hjälp av 'Edison' så är det bara att rödmarkera den del du vill loopa, och sedan copy / paste så bör det lösa sig.

word, detta är nog det allra bästa.

sen tror jag pluggen 'grossbeat' har några stutterfunktioner som du kan kika på, men jag rekomenderar fortfarande att du klipper till det manuellt med hjälp av edison eller kanske t.om audacity
Citera
2011-04-20, 11:55
  #4
Medlem
talenteds avatar
Finns inte fruity slicer kvar i 10.an?
Ladda in samplingen i den, så klipps filen upp..
Citera
2011-04-21, 19:36
  #5
Medlem
Klipp och klistra i sampeln själv? Funkar minst lika bra som någon loop-vst eller vad det är ni pratar om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback