Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-22, 01:17
  #1
Medlem
anden9301s avatar
Okej jag gjorde för ett tag sedan en inspelning av låten låten when im gone (m.s.g) och nu undrar jag vad tycker ni hur ska jag förbättra mig, kvaliten är dålig p.g.a dålig mick.

http://www.youtube.com/watch?v=1SYTBwR5v78

Dock funderar jag på en mick för runt 200kr nån som har ett tips för en bra mick i den prisklassen vet att man inte får det bästa vill bara inte lägga ut alltför mycket än då jag bara är den glade amatören som förhoppningsvis börjat kommit någonstans på vägen.

all kritik är välkommen.
Citera
2011-04-22, 18:47
  #2
Medlem
anden9301s avatar
Ingen som har nå tips eller kritik?
Citera
2011-04-23, 01:08
  #3
Medlem
CaskRatlinss avatar
Asså jag är ledsen, men det låter verkligen riktigt uselt.

För första måste du öva på gitarrspelet, typ hela gitarrspåret är väldigt otight och osäkert. Du måste bli mer säker på gitarren.

Sången har du dränkt i för mycket reverb. Dessutom tycker jag du ska öva på att sjunga ut ordentligt så att säga, i videon sjunger du ju inte ut. Jämför med här http://www.youtube.com/watch?v=j-k_P48d5Wc

Börja ta sånglektioner?

Det du ska ha cred för är bra musiksmak, fortsätt ta efter Michael Schenker och grabbarna.
Samt cred för att du försöker.

Nu kanske jag var lite väl taskig, sorry för det. Keep up the work

Edit: Du kallar dig för glad amatör, och att du vill komma vidare. Då ska du inte köra på 200 kronersmickar, skaffa dig nån kondensatormick på ingångsnivå runt tusenlappen istället, men det viktigaste är ändå att öva.
Citera
2011-04-23, 14:46
  #4
Medlem
anden9301s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaskRatlins
Asså jag är ledsen, men det låter verkligen riktigt uselt.

För första måste du öva på gitarrspelet, typ hela gitarrspåret är väldigt otight och osäkert. Du måste bli mer säker på gitarren.

Sången har du dränkt i för mycket reverb. Dessutom tycker jag du ska öva på att sjunga ut ordentligt så att säga, i videon sjunger du ju inte ut. Jämför med här http://www.youtube.com/watch?v=j-k_P48d5Wc

Börja ta sånglektioner?

Det du ska ha cred för är bra musiksmak, fortsätt ta efter Michael Schenker och grabbarna.
Samt cred för att du försöker.

Nu kanske jag var lite väl taskig, sorry för det. Keep up the work

Edit: Du kallar dig för glad amatör, och att du vill komma vidare. Då ska du inte köra på 200 kronersmickar, skaffa dig nån kondensatormick på ingångsnivå runt tusenlappen istället, men det viktigaste är ändå att öva.

Tack Tack! äntligen nån som vågar säga vad de tycker!!!!!! reverb, jag pillade på ett amplitube program för första gången 80 stereo reverb, sen experimenterade jag lite och gitarr spelet har blivit lite bättre men fortfarande kvar att lära mig. och jag ville bara börja med en billig mick för att sen kunna inse om jag har en början eller om jag bör lägga av direkt hehe för det är svårt att höra om man själv är bra eller inte och sång lektioner, nej tack. snacka om att förstöra nöjet. roligare att lära sig själv ^^ men jag tänker ta åt mig av det du sa. för jag vill komma vidare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback