Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-25, 22:47
  #1
Medlem
Chikatilos avatar
Jag tror ni förstår vad jag menar, jag vet bara inte om "bandspelare" är rätt namn på mackapären. Men jag vill iallafall få händerna på en sådan, där man bara trycker på "REC" och kan spela in sin musik. Väldigt simpelt, inget fancy alls! Vet ni vad jag snackar om? Vart kan man få tag på en sådan?

Tack på förhand.

/Andrei
Citera
2011-04-25, 22:51
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Din mobiltelefon blir billigast...!
Citera
2011-04-25, 22:54
  #3
Medlem
Tihihis avatar
www.kjell.com sök på ordet diktafon i rutan uppe till vänster
Citera
2011-04-25, 22:54
  #4
Medlem
Chikatilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Din mobiltelefon blir billigast...!

Jo, det är sant. Men jag bryr mig inte så mycket om priset, jag vill bara ha en sån gammal härlig bandspelare att spela in på!
Citera
2011-04-25, 22:56
  #5
Medlem
Chikatilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tihihi
www.kjell.com sök på ordet diktafon i rutan uppe till vänster

Tack, men det var inte en sån jag menade. Jag menar en sån gammal bandspelare! Dock var det här ett bra tips, tackar. Men var kan man få tag på gamla bandspelare?
Citera
2011-04-25, 22:59
  #6
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chikatilo
Jag tror ni förstår vad jag menar, jag vet bara inte om "bandspelare" är rätt namn på mackapären. Men jag vill iallafall få händerna på en sådan, där man bara trycker på "REC" och kan spela in sin musik. Väldigt simpelt, inget fancy alls! Vet ni vad jag snackar om? Vart kan man få tag på en sådan?

Tack på förhand.

/Andrei

Musik?

Live-musik? Visafton? Techno?

Vilka ingångar behöver du? Eller duger mikrofon?

Vad ska du göra med musiken sedan? Bara spela över med nytt? Arkivera på skivor? Skicka över Internet?

Nåt sånt här?
http://jam.se/studio/digitalportabandare/A51893/

Tillägg:
Såg nu i de andra inläggen att du förefaller vilja ha en riktig bandspelare med riktiga band. Hm. Finns det tro? DAT var väl det sista som fanns?
__________________
Senast redigerad av henriko 2011-04-25 kl. 23:03.
Citera
2011-04-25, 23:17
  #7
Medlem
Shoopdawh00ps avatar
Vafan, åk till en loppis och köp en bergsprängare för en 50lapp.
Citera
2011-04-25, 23:33
  #8
Medlem
Chikatilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Musik?

Live-musik? Visafton? Techno?

Vilka ingångar behöver du? Eller duger mikrofon?

Vad ska du göra med musiken sedan? Bara spela över med nytt? Arkivera på skivor? Skicka över Internet?

Nåt sånt här?
http://jam.se/studio/digitalportabandare/A51893/

Tillägg:
Såg nu i de andra inläggen att du förefaller vilja ha en riktig bandspelare med riktiga band. Hm. Finns det tro? DAT var väl det sista som fanns?

Nej nej, herregud, jag vill inte ha något avancerat! Jag vill bara ha en sån gammal bandspelare som man förr i tiden brukade spela in demotapes med!


Citat:
Ursprungligen postat av Shoopdawh00p
Vafan, åk till en loppis och köp en bergsprängare för en 50lapp.

Fast kan man spela in på en bergsprängare?
Citera
2011-04-25, 23:37
  #9
Medlem
Chikatilos avatar
Nu har jag hittat vad jag sökte efter!
Citera
2011-04-25, 23:42
  #10
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chikatilo
Nu har jag hittat vad jag sökte efter!

Ok. Då borde jag kanske inte besvära mer... men ville bara inflika att även förr i tiden hade de massa olika sorters bandspelare för olika behov, därav min flock frågor.
Citera
2011-04-27, 10:52
  #11
Medlem
Chikatilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Ok. Då borde jag kanske inte besvära mer... men ville bara inflika att även förr i tiden hade de massa olika sorters bandspelare för olika behov, därav min flock frågor.

Jaha okej. Tack för din input ändå! Jag ska använda den till att spela in demos utav mina låtar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback