Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-01, 14:05
  #1
Avstängd
Hej! Såhär, jag har en grej jag har fått sålt via blocket och ska nu skicka varan.
Men hur gör jag? Går jag bara till närmsta postställe och säger att jag vill ha denna skickad till denna adress och sedan bara betalar?
Citera
2011-05-01, 14:07
  #2
Medlem
Antingen det eller så får personen komma och hämta föremålet av dig, båda fungerar väl
Citera
2011-05-01, 14:07
  #3
Avstängd
jicas avatar
Ja i stort sett.

Men kolla runt hos Schenker, DHL med mera det blir troligtvis billigare. Kan rekomendera Schenker, smidigt som tusan anser jag.
Citera
2011-05-01, 14:08
  #4
Medlem
hejaklacksledares avatar
Japp. Det finns vadderade kuvert i olika storlekar hos ombudet. Ev. kan det finnas större kartonger också ifall du ska skicka en skrivmaskin eller liknande.
Citera
2011-05-01, 14:14
  #5
Avstängd
Okej tack för svaren. Det är alltså ett objektiv jag ska skicka.
Kollade lite på Schenkers hemsida och verkade ju väldigt smidigt.
Kan jag bara skicka objektivet med originalkartongen?
Citera
2011-05-01, 14:48
  #6
Medlem
toby79s avatar
Klart du kan göra det, men jag skulle lagt kartongen i en annan kartong och kanske lite knycklat tidningspapper mellan kartongerna. Tänk på att grejerna kastas omkring åtskilliga gånger innan det når mottagaren. Det väger inte speciellt mycket mer och således kostar det inte alltid extra heller. Prisintervallerna brukar vara ganska breda på den punkten. Men det spelar ju ingen roll heller egentligen då det är köparen som får betala frakten,, förutsatt att man kommit överens om det.
Citera
2011-05-01, 16:04
  #7
Medlem
Tlagnojs avatar
Vad detta har med arbetsliv och arbetsmarknad att göra förstår jag inte

A&A => PK

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback