Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-06, 21:06
  #1
Medlem
Hej!

Detta kanske är en jävligt dum fråga men jag vill ändå kolla:

Om jag har Fifa 11, Nhl 11 samt Madden 11 på Xbox 360...

Kan jag möta en polare då som har samma spel fast han har dessa på Playstation 3? Dvs kan man möta någon på PS 3 fast man själv kör Xbox 360? Går det att fixa på något sätt?

Förmodligen inte kanske... Men jag bara frågor.. Någon som vet?
Citera
2011-05-06, 21:08
  #2
Medlem
Nej, det kan du inte. Om det hade varit så hade alla köpt PS3 därför att PSN är gratis medan XBOX Live kostar 590/månad tror jag.
Citera
2011-05-06, 21:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadbordejagheta
Nej, det kan du inte. Om det hade varit så hade alla köpt PS3 därför att PSN är gratis medan XBOX Live kostar 590/månad tror jag.
69 i månaden annars...
Citera
2011-05-06, 21:26
  #4
Medlem
xobxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
69 i månaden annars...

Snarare ~30kr i månaden om man köper på rätt ställe


Och nej, du kan inte möta spelare som kör på en annan konsol.
Citera
2011-05-06, 21:34
  #5
Medlem
WHOGX5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadbordejagheta
Nej, det kan du inte. Om det hade varit så hade alla köpt PS3 därför att PSN är gratis medan XBOX Live kostar 590/månad tror jag.
Om spel har crossplatform eller inte påverkar väl inte köpet av konsol?
Citera
2011-05-09, 16:11
  #6
Medlem
Nick Nacks avatar
Lite OT, men Portal 2 kan väl köras tillsammans på olika konsoller?
Citera
2011-05-11, 07:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nick Nack
Lite OT, men Portal 2 kan väl köras tillsammans på olika konsoller?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20...pa-ps3/?page=1

När Portal 2 släpps om mindre än en vecka blir det ett elddop för såväl multiplattformsspelande som för Valve i fråga om spel till Playstation 3. Valve kommer ge PS3-versionen lite extra kärlek, bland annat genom att PS3-spelare kan möta folk som kör pc eller Mac i co-op-läget online, och i dag presenteras mer detaljerade uppgifter om hur PS3-versionen fungerar.

Köper du PS3-versionen får du möjlighet att ladda ner spelet gratis till pc och Mac. Dessa kan dock inte användas tillsammas för att spela co-op över nätet, för det krävs att man köpt två versioner av spelet.

Alltså funkar det inte på xbox360
Citera
2011-05-22, 13:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadbordejagheta
Nej, det kan du inte. Om det hade varit så hade alla köpt PS3 därför att PSN är gratis medan XBOX Live kostar 590/månad tror jag.

Om det hade varit så, hade alla hade köpt ett PS3 eftersom PSN är gratis, då hade ju ingen haft ett Xbox eller hur? :P 590:-/år är mer troligt, men går att köpa billigare.


OT: Nej det kan man inte.
Citera
2011-11-15, 16:43
  #9
Medlem
MrMaces avatar
Tror ni att det någonsin kommer att komma att PSN spelare möter Xboxlive spelare online?
Citera
2011-11-16, 03:41
  #10
Medlem
CS:GO ska, vad jag har hört i alla fall fungera över alla tre plattformar, dvs. PC, Xbox 360, PS3.

Dock är ju inte spelet släppt ännu så de kanske drar tillbaka den möjligheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback