Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-14, 15:22
  #349
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Är det bara jag som kan se att Mir faktiskt knyckte till så att armen skulle brytas.

nej, han knyckte till för att öka trycket för att få nog att tappa.
Citera
2011-12-14, 15:35
  #350
Medlem
Kakuzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Är det bara jag som kan se att Mir faktiskt knyckte till så att armen skulle brytas.
Klart som fan att Mir försökte bryta armen på han! Big Nog skulle inte tappat annars. Det var till 100% Big Nogs fel att han fick armen bruten, om han bara hade klappat skulle han aldrig fått armen bruten. Är man dum nog att inte klappa när en stor kille som Frank Mir en kimura på dig får du skylla dig själv. Om man inte fick gå hela vägen i en submission (dvs bryta armen) skulle nästan ingen i UFC klappa.
Citera
2011-12-15, 09:39
  #351
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Det är nog inte bara jag som reagerade negativt på dom starka bildera...
Om man reagerar positivt är det förmodligen något fel i huvudet. Brist på empati och emotionell avtrubbning.

Man försöker konstant göra MMA säkrare och säkrare för uttövarna, och detta tror jag kommer vara det sista och svåraste beslutet. Du kan nog gladeligen se detta 10-15 år till.
Alltså... positivt och positivt. Du tittar på mma, vännen. Det var säkert ett par husmödrar som råkat zappa in på farliga kanalen som också fick en negativ känsla, du har rätt. Jag fick iofs en positiv känsla, men inte av att Noggens arm bröts, utan att det var en jävligt snygg vinst och jag blev impad av Mirs insats. Att armen bröts är varken plus eller minus för mig, det spelar ingen roll. Det är bara nåt som hör till spelet. På samma sätt kan man inte riktigt säga att Mir försökte knäcka hans arm; det han försökte göra var förmodligen att sätta Nog i en position han inte kunde ta sig ur och därmed hitta vinsten. Om vinsten kom via tap eller armbrott var nog mindre viktigt för honom vid tillfället.

"Säkrare" är för att stilla politikerna i USA med. Mma är hårt, vilt och lite okontrollerat. Däri ligger en del av charmen. Och förresten -- det är en bruten arm, inte världens undergång. Jag tror Nog lyckas återhämta sig. Kanske inte i tid till att ha en fortsatt karriär, men i så fall tog den karriären slut med en fet smäll åtminstone.
Citera
2011-12-15, 10:00
  #352
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Det visas väl bara på Pay Per View i USA, så att just inga husmödrar, barn eller känsligt folk ska råka zappa över och få se ett hoppknä i ansiktet eller en bruten arm.
I USA är det extremt noga med att varna innan det börjar ett program som kan innehålla svärord, naket, våld eller bara något som kan uppfattas som obehagligt för vissa.
Citera
2011-12-20, 16:40
  #353
Medlem
Även om jag blev riktigt jävla glad över franks snygga sub så hoppas jag noggen återhämtar sig helt. Det är rent idiotiskt att inte tappa när du vet att du sitter fast. Varför inte släppa stoltheten och erkänna sig besegrad istället för att riskera att få karriären avslutad av en bryten arm/axel?

Vem kommer mir få möta näst? Cain hade nog sopat mattan med honom. Jag hade velat se en fight mellan han och Travis Brown. Tillhör även en av få här på fb som tror att Frank faktiskt skulle ha en chans mot lesnar om de möttes igen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback