Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2011-11-28, 22:06
  #73
Medlem
Här finns Sanny Dahlbäcks match mot Pasi Luukkanen att beskåda:

Spinning Elbow i 3dje ronden, ujujuj!

http://www.slagskeppet.com/

Mvh
__________________
Senast redigerad av babeken 2011-11-28 kl. 22:26.
Citera
2011-11-29, 01:28
  #74
Medlem
radarpars avatar
Carvalho har skickat in en protest till svenska MMA-förbundet mot matchens resultat.

http://mmanytt.se/mma/exklusivt-brun...ius-zaromskis/

Marius spektakulära spark är också uppe på Aftonbladets hemsida..

http://laddauppbilder.se/?di=16132252629412

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om protesten och de argument Bruno framför... men en sak är säker, den lär inte leda till ett skit och får honom bara att framstå som en dålig förlorare
Citera
2011-11-29, 12:52
  #75
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radarpar
Carvalho har skickat in en protest till svenska MMA-förbundet mot matchens resultat.

http://mmanytt.se/mma/exklusivt-brun...ius-zaromskis/

Marius spektakulära spark är också uppe på Aftonbladets hemsida..

http://laddauppbilder.se/?di=16132252629412

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om protesten och de argument Bruno framför... men en sak är säker, den lär inte leda till ett skit och får honom bara att framstå som en dålig förlorare
Vad jag förstått gällde protesten att Litauern var insmetad i vaselin. Jag såg att domaren kollade litauern och lät därefter matchen fortsätta utan någon annan åtgärd. Det borde rimligen betytt att domaren inte ansåg att Marius använd vaselin på ett otillåtet sätt?

På vilket sätt skulle utfallet av sparken blivit ett annat om han inte varit insmord btw? Hade han fått sämre glid genom luften då eller vad? Tycker att det låter som ren nonsens ärligt talat att lämna in en protest om detta, speciellt efter domarens ok att fortsätta matchen.
Citera
2011-11-29, 15:16
  #76
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lance-Upercut
vad jag vet fanns inga svenska kommentatorer, på aftonbladets sändning snackade en britt och en marockan
Jo jag kollade själv på Canal+ som sände live med bröderna Roberto som kommentatorer. Missade dock just den matchen. Om den nu ens visades på C+?
Citera
2011-11-29, 15:33
  #77
Medlem
radarpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Vad jag förstått gällde protesten att Litauern var insmetad i vaselin. Jag såg att domaren kollade litauern och lät därefter matchen fortsätta utan någon annan åtgärd. Det borde rimligen betytt att domaren inte ansåg att Marius använd vaselin på ett otillåtet sätt?

På vilket sätt skulle utfallet av sparken blivit ett annat om han inte varit insmord btw? Hade han fått sämre glid genom luften då eller vad? Tycker att det låter som ren nonsens ärligt talat att lämna in en protest om detta, speciellt efter domarens ok att fortsätta matchen.

Inte bara att han var insmord, utan också att sparken var otillåten (mot bakhuvet), och att domaren stoppade för tidigt. Det kan man läsa i inlägget på MMA Nytt.

OM Marius nu var inoljad skulle resultate blivit annorlunda genom att Bruno hade lyckats ta ner honom tidigare i matchen, eftersom hans styrka är groundgame, och undvikit stående fight. Detta är ju brunos argument, och verkar hyfsat legit om killen var inoljad.

Det om tidigt stopp och spark mot bakhuvet känns bara som desperat famlande efter halmstrån, tyvärr.
Citera
2011-11-29, 15:41
  #78
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radarpar
Inte bara att han var insmord, utan också att sparken var otillåten (mot bakhuvet), och att domaren stoppade för tidigt. Det kan man läsa i inlägget på MMA Nytt.

OM Marius nu var inoljad skulle resultate blivit annorlunda genom att Bruno hade lyckats ta ner honom tidigare i matchen, eftersom hans styrka är groundgame, och undvikit stående fight. Detta är ju brunos argument, och verkar hyfsat legit om killen var inoljad.

Det om tidigt stopp och spark mot bakhuvet känns bara som desperat famlande efter halmstrån, tyvärr.
Med tanke på hur Bruno såg ut efter matchen i ringhörnan är det bara fjantigt att prata om ett "tidigt stopp". Uttrycket "Ljuset är på men ingen är hemma" känns ju rätt passande här.

Bara för att en utövare står upp betyder det ju inte nödvändigtvis att han eller hon är medveten om vad som händer vilket jag tyckte Bruno visade tydliga tecken på efter det att hans sekonder hjälpt honom tillbaka till ringhörnan efter stoppet.
Citera
2011-11-29, 16:04
  #79
Medlem
Lance-Upercuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Vad jag förstått gällde protesten att Litauern var insmetad i vaselin. Jag såg att domaren kollade litauern och lät därefter matchen fortsätta utan någon annan åtgärd. Det borde rimligen betytt att domaren inte ansåg att Marius använd vaselin på ett otillåtet sätt?

På vilket sätt skulle utfallet av sparken blivit ett annat om han inte varit insmord btw? Hade han fått sämre glid genom luften då eller vad? Tycker att det låter som ren nonsens ärligt talat att lämna in en protest om detta, speciellt efter domarens ok att fortsätta matchen.

läs protesten som finns i mmanytts artikel så förstår du.
Dom resonerar att om han inte varit insmord så hade bruno kunnat ta ner honom och matchen sett helt annorlunda ut då bruno är överlägsen på marken.

Vidare menar dom att dom att domaren inte kände efter vaselin i ryggslutet och på baksidan av benen där bruno påstod att han var insmord samt att domaren borde tvättat av zaromskis med en handduk för att säkerdtälla en rättvis fight. De påstår också att zaromskis team planerat detta ¨å de kände till de ojämna förhållandena jämte de bådas markkunskaper.

Dessutom menade man att dfomaren stoppade matchen för tidigt då Bruno ska ha verbalt uttryckt att han ville fortsätta ända in i det sista och alltså inte var knockad, det återstod endast sekunder kvar av ronden och de menar att han hade klarat sig tiden ut.

Vad man ska tro om det är svårt att säga och jag tycker att det värdiga i sådana situationer är att acceptera sin förlust om det inte handlar om väldigt uppenbart fusk. nu ser han, som någon nämnde, bara ut som en dålig förlorare och kommer närmsta tiden bara vara känd som killen som fick knockout of the year på sig
Citera
2011-11-29, 16:04
  #80
Medlem
Lance-Upercuts avatar
radarpar hann före =)
Citera
2011-12-04, 00:36
  #81
Medlem
bombaccis avatar
Är inte kruth lite lös kring magen?

Vad fick han för matchen mot japanen? Fem ferraris och två lyxhus i hollywood?
Citera
2011-12-04, 01:10
  #82
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babeken
Grattis kompis! Nu har du gjort dig ett namn i K1 och även visat att Slagskeppet är klubben som gäller!

På vilket sätt har han gjort det?
Har han fightas i K1 organisationen eller ens gått en K1 match?
Citera
2011-12-04, 05:35
  #83
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Är inte kruth lite lös kring magen?

Vad fick han för matchen mot japanen? Fem ferraris och två lyxhus i hollywood?
Ja det vore kul att veta.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback