Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-10, 23:50
  #1
Medlem
Var idag på stan och 2 tiggare kom fram till oss.
Det var 2 tjejer, snyggt klädda och ganska så fräscha,
Jag hade precis varit på banken och min kompis gav 20:- för att bli av med dom
men det gjorde bara saken ännu värre. De sade att de ville ha 100:- eftersom
de var 5 stycken som bodde i en bil och de (det gamla vanliga) visade en lapp
där det stog att hennes bror var sjuk.
När de följt efter oss i 3 affärer så sade vi till att vi inte ville bli förföljda,
De köper sedan wienerbröd och några dyra kakor,
Jag går fram och säger att om de nu behövde pengar till mat, varför köper de då
wienerbröd eftersom det är så dyrt.
De fick då väldigt bråttom och försvann därifrån.

Är ni också trötta på dessa tiggare ?



Ursäkta om mitt inlägg har hamnat fel.
2011-09-10, 23:52
  #2
Medlem
Beserwissers avatar
Ja, tiggare bör skickas hem till Tredje världen på direkten.

Sådana tiggare som du nämner har jag dock aldrig råkat ut för.
2011-09-10, 23:55
  #3
Medlem
XpS06s avatar
Ja fyfan, sedan finns det ju dem som maskerar sitt tiggande genom att spela sin jävla zigge-musik eller vad fan det är och kalla sig "gatumusikanter". De kan ju allt som oftast inte ens spela...

Nä såna pack ska rensas bort från gatan!
2011-09-10, 23:55
  #4
Medlem
ZlatanManias avatar
Stör mej också på det där särskilt på tåg då det inte finns en chans att dra nånstans, det löjligaste jag har sett var nog en brud som kommer där gånde med en lapp där det står att hon är mycket sjuk, och hon var fan den sämsta skådespelaren jag någonsin har sett, när hon skulle fejka tårar smålog hon hela tiden och kolla runt för att se om folk kolla på henne! Förvånar mej inte att hon inte fick ett öre
2011-09-11, 00:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Var idag på stan och 2 tiggare kom fram till oss.
Det var 2 tjejer, snyggt klädda och ganska så fräscha,
Jag hade precis varit på banken och min kompis gav 20:- för att bli av med dom
men det gjorde bara saken ännu värre. De sade att de ville ha 100:- eftersom
de var 5 stycken som bodde i en bil och de (det gamla vanliga) visade en lapp
där det stog att hennes bror var sjuk.
När de följt efter oss i 3 affärer så sade vi till att vi inte ville bli förföljda,
De köper sedan wienerbröd och några dyra kakor,
Jag går fram och säger att om de nu behövde pengar till mat, varför köper de då
wienerbröd eftersom det är så dyrt.
De fick då väldigt bråttom och försvann därifrån.

Är ni också trötta på dessa tiggare ?



Ursäkta om mitt inlägg har hamnat fel.

Jag stör mig på dom ja men jag stör mig mer på dig och såna som du. Om ingen gav några pengar alls till dessa kryp så skulle majoriteten koncentrera sig på andra länder istället.
2011-09-11, 00:09
  #6
Avstängd
Jag är trött på alla zigenartiggare som sitter lite offeraktigt på trottoaren med en liten text på en kartongbit där det står"HUNGRIG". Och med ledsna bruna gipsyögon försöker de få ögonkontakt och hoppas att man tycker synd om dem för att man ska ge en tjuga eller något.

Svenska alkistiggare har ju iallafall lite stake som snubblar fram och spottar en i ansiktet när de frågar "haru en tjuga eller nåt?"
2011-09-11, 00:16
  #7
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-80
Jag är trött på alla zigenartiggare som sitter lite offeraktigt på trottoaren med en liten text på en kartongbit där det står"HUNGRIG". Och med ledsna bruna gipsyögon försöker de få ögonkontakt och hoppas att man tycker synd om dem för att man ska ge en tjuga eller något.

Svenska alkistiggare har ju iallafall lite stake som snubblar fram och spottar en i ansiktet när de frågar "haru en tjuga eller nåt?"

Har inget emot att ge en Norsk uteliggare/tiggare/narkoman (bor i Oslo) 10-20 Nkr när jag går förbi i centrum. Men inte ett sketet öre till ziggisarna (österifrån) ifrån min sida.

Skulle folk inte ge pengar till dessa (+ lite "balls" ifrån politikerna), skulle flytten tillbaka nog gå snabbt.., likaså skulle brottsligheten minska.
2011-09-11, 00:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Är ni också trötta på dessa tiggare ?

Som in i helvete.... Brukade sitta en ung tjej och tigga ihop med de andra tiggarna här i stan för något år sedan. Minns att jag reagerade på att hon var ganska så bra sminkad i ansiktet för att vara tiggare/uteliggare. Jag gick ett varv på stan, och när jag kom tillbaka så satt hon som vanligt på gatan... och pratade i mobiltelefon. Jag frågade mig själv hur en tiggare har råd med en mobiltelefon, men men.... Det är väl moderna tider, tänkte jag. Gick ytterligare ett varv på stan, och när jag kom runt igen så mötte jag tjejen som då kom gående på trottoaren. Då hade hon en kompis med sig, och de bar på varsin Lindex-påse. Gissningsvis innehöll de nyshoppade kläder.

Sedan dess ger jag inte en krona till tiggare. Gå till socialen, för helvete.
2011-09-11, 00:34
  #9
Medlem
Är otroligt trött på alla tiggare som stör mig på tunnelbanan när jag försöker vila...
2011-09-11, 02:28
  #10
Moderator
blomvattnares avatar
Detta har inget med Organiserad brottslighet att göra.

Tråden låses.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback