Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-08, 02:15
  #145
Medlem
Bye Bye Babys avatar
Haha vilken underhållande tråd. Nu fick jag äntligen svaret på varför alla barnfamiljer har detta klistermärke på bilen. Riktigt ordentligt fult var det också.
Citera
2008-07-08, 23:33
  #146
Medlem
Väldigt debatterande om detta, har förekommit länge. Vi fick en på vår bil när vi var där första gången runt 1983-84.

Sist jag var dör var väl 2001-2002, noterade att de hade samma skraltiga berg och dal-bana kvar då som på 80-talet.

Alla karusellskötare är polacker. På grinden in till personalingången står det Stäng grinden på svenska och polska.

Hela stället ger ett sunkigt intryck om de inte bättrat sig på senare år...
Citera
2008-07-08, 23:43
  #147
Medlem
MoLoKs avatar
Ahhh gamle ägaren... Boris Bravin... han fick ju regelbundet "inbrott" i sitt kassaskåp varje augusti...
Citera
2008-07-08, 23:52
  #148
Medlem
Firewaias avatar
Härligt barndoms-ställe som jag har många fina minnen av, nu räcker det att åka förbi och se det på avstånd för att inse vilket jävla tattar-företag det måste vara som driver skiten. Tror inte ens de tvättat av stället sedans jag var liten. Men några nya klisterlappar tror jag inte de håller på med än. (förr såg man dom överallt i borgholm, nu är det utrotningshotade gamla lappar bara)
Citera
2008-07-10, 07:56
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Väldigt debatterande om detta, har förekommit länge. Vi fick en på vår bil när vi var där första gången runt 1983-84.

Sist jag var dör var väl 2001-2002, noterade att de hade samma skraltiga berg och dal-bana kvar då som på 80-talet.

Alla karusellskötare är polacker. På grinden in till personalingången står det Stäng grinden på svenska och polska.

Hela stället ger ett sunkigt intryck om de inte bättrat sig på senare år...
Det har de inte, fortfarande lika sunkigt och illaluktande...
Citera
2008-07-20, 01:36
  #150
Medlem
De klistrar fortfarande, jag var där förra veckan, skrev en egen lapp o tejpade fast insidan av bakrutan INGEN DEKAL TACK!

Det hjälpte. Däremot vet jag de som har fått dekaler fast de har lagt egna lappar i bilen. Djurparkens motivering har då varit att man måste ha deras speciella lapp. Antagligen beror väl det på att de som klistrar lapparna inte kan ett ord svenska.

Förra året var min mor med sambo där tillsammans med min dotter.De fick en dekal trots att de lagt i en lapp om att de ingen ville ha. De blev förbannade ringde djurparken, fick först en snyfthistoria att de som klistrar dekaler inte förstår svenska och de jobbar och sliter för att få ihop till sina studier i hemländerna. Efter en stund blev samtalet riktigt otrevligt och det slutade med att de erbjöd att skicka en hög med arbetare hem till morsan (7 mil från parken) för att ta bort dekalen från bilen. men då lät de så otrevliga så morsan backade ur. kan ju tillägga att de inte sätter sin fot på parken igen.

Här ser ni personalens språknivå:

http://i38.tinypic.com/2yv5c7t.jpg
Citera
2008-07-20, 01:43
  #151
Medlem
Suckers Delights avatar
Haha! En kompis farsa till mig köpte världens största BMW och satte ett stort jävla "I *hjärta* Mallorca"-klistermärke på den nya bilens bagagelucka.

Det såg för jävligt ut och jag kan fortfarande flina åt det. Klistermärken är underbart tacky.
Citera
2012-08-17, 17:02
  #152
Medlem
Jag blev skitförbannan över att dom kladdade sin reklam över min bil. Dom svarade att dom hade rätt till det då dom informerat mig skriftligen vid entrén. Det är rätt mycket info att ta in vid entren kan jag påpeka... Tydligen måste man be dom om att inte sätta på en dekal för att dom inte ska göra detta Jag svarade då att om jag går in på er djurpark med en dekal där det står att jag kommer tagga eran Djurpark om ni inte ber mig om att inte göra detta, då har jag med er logik rätt att tagga eran slutna park. Dom svarade med att anmäla mig för olaga hot... Jag vet inte vad jag ska säga. Jag har kollat runt lite på forum och det är uppenbarligen ingen seriös arbetsgivare. Det enda man kan hoppas på är att folk slutar gå dit. Såväl djur som personal verkar behandlas illa.
Citera
2013-07-06, 13:22
  #153
Medlem
Liten stor bump. Hittade denna via google..

Ska till djurparken om 2 veckor. Pågår detta fortfarande? Vill verkligen inte ha en lapp på min bil!
Citera
2013-07-06, 14:15
  #154
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Liten stor bump. Hittade denna via google..

Ska till djurparken om 2 veckor. Pågår detta fortfarande? Vill verkligen inte ha en lapp på min bil!

Jag var där för några år sedan och då fick man lämna in en typ av skriftlig ansökan om man inte ville ha dekalen. Ganska många orkar inte med detta speciellt barnfamiljer vilket de naturligtvis har med i beräkningarna. Någon borde granska parken ordentligt vad gäller djurhållning, arbetsvillkor, ekonomi/bokföring mm. Jag skulle personligen inte åka dit igen då entrén och allt inne i parken var snuskigt dyrt samt att de mesta ger ett allmänt sunkigt intryck lite som ett zoo i någon nedgången öststat.
Citera
2013-08-02, 01:29
  #155
Medlem
Snirks avatar
Men lägg av! Ni menar att de kan kladda klistermärke på min nya bil utan att fråga?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback