Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-22, 15:30
  #13
Medlem
Tullamores avatar
Rätt vettig pryl, faktiskt. Kan tänka mig att skaffa en.
Citera
2011-10-23, 10:41
  #14
Medlem
Jag förstår tanken bakom den men det kvarstår ju ändå ritualen att stänga av (den smutsiga)kranen efter att man har tvättat sig samt att låsa upp dörren genom att ta i (det smutsiga) låsvredet.
Citera
2011-11-04, 17:56
  #15
Medlem
Jag är en av de få som tycker om den här produkten.
Visst, den kanske är lite onödig men det är ju fräckt!
Det är som exklusivt godis - inte nyttigare än vanligt godis, men därimot är det ju fräckt!
Citera
2012-09-23, 18:07
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Jag förstår tanken bakom den men det kvarstår ju ändå ritualen att stänga av (den smutsiga)kranen efter att man har tvättat sig samt att låsa upp dörren genom att ta i (det smutsiga) låsvredet.
Kranen kan ju ockå vara beröringsfri. Brukar vara det på lite flottare ställen. Då är dörrhandtaget ett större problem.
Var får man tag i en beröringsfri tvåldispenser som inte monteras på väggen?
Citera
2012-09-23, 20:21
  #17
Avstängd
Det finns så mycket onödiga prycklar. Det här är en av dem. Någon som har testat en sådan? Är de lika jobbiga som kranar som sätter igång av sig själva? Och hur är det när man ska fylla på den? Måste man köpa en svindyr pantenterad refillgrej?
Citera
2012-09-25, 21:53
  #18
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Ja alltså jo men jag skulle däremot vilja ha en onödig uppfinning, en tvålpump som gör tvålen till skum.
DÄR har vi onödig uppfinning.
Men visst den där tvålen är bra om man är infektionskänslig och kanske har en massa människor runt sig i sitt hem.

Jag säger som så: det är renlighetsmani ja, och jag gillar den inte. :S
Har en duschtvål till grabben som kommer ut som skum. Fast det lär inte vara pumpen som på något magiskt vis omvandlar tvålen till skum utan tvålen har nog skumform hela tiden
Citera
2012-09-26, 06:13
  #19
Medlem
ArmeCykels avatar
Jaha...Vad är nu denna mirakelprodukt bra för? Man tvättar ju händerna några sekunder efter att man har tryckt ner pumpen. Så vad fan spelar det för roll om den är smutsig?

Sånt här skrämmer mig. Vart fan är världen på väg?
Citera
2012-09-27, 16:32
  #20
Medlem
Jag har en liknande produkt, köpt på Brookstone i USA.
En tidigare version av denna: http://www.brookstone.com/automatic-soap-dispenser
(min är lite större och klumpigare)

Jag hade dock inga tankar på bakterieskräck eller liknande när jag köpte den, utan det handlade bara om att jag gillar "onödiga" gadgets. (En bonus med min modell är att man kan även slå på en liten "plingsignal" när den pumpar fram tvål, vilket gör att man hör om någon inte tvättar händerna (med tvål) när de varit på toaletten.)

Produkten som visades på reklamfilmen verkade ju dessutom vara gjord för att användas med en speciell typ av tvålförpackningar, vilket givetvis inte är någon höjdare - i den jag har så fyller man bara på med godtycklig flytande tvål i en behållare.


(för tillfället används min dock inte då den har börjat få vissa problem med rörelsesensorn, så ibland satte den igång och pumpade ut en massa tvål även om ingen var där....)
Citera
2012-09-27, 18:34
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thornado
Jag har en liknande produkt, köpt på Brookstone i USA.
En tidigare version av denna: http://www.brookstone.com/automatic-soap-dispenser
(min är lite större och klumpigare)

Jag hade dock inga tankar på bakterieskräck eller liknande när jag köpte den, utan det handlade bara om att jag gillar "onödiga" gadgets. (En bonus med min modell är att man kan även slå på en liten "plingsignal" när den pumpar fram tvål, vilket gör att man hör om någon inte tvättar händerna (med tvål) när de varit på toaletten.)

Produkten som visades på reklamfilmen verkade ju dessutom vara gjord för att användas med en speciell typ av tvålförpackningar, vilket givetvis inte är någon höjdare - i den jag har så fyller man bara på med godtycklig flytande tvål i en behållare.


(för tillfället används min dock inte då den har börjat få vissa problem med rörelsesensorn, så ibland satte den igång och pumpade ut en massa tvål även om ingen var där....)

LOL!
Citera
2024-04-30, 00:51
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArmeCykel
Jaha...Vad är nu denna mirakelprodukt bra för? Man tvättar ju händerna några sekunder efter att man har tryckt ner pumpen. Så vad fan spelar det för roll om den är smutsig?

Sånt här skrämmer mig. Vart fan är världen på väg?
Underbart med automatisk tvålpump
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback