Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-23, 19:06
  #1
Medlem
Hmm varför så många svenskar och inte amerikaner och brassar?
Citera
2011-12-23, 19:16
  #2
Medlem
För att Zone e svenskt?
Citera
2011-12-23, 19:51
  #3
Medlem
Precis som puangsawan skrev. Med tanke på TS användarnamn finner jag tråden väldigt ironisk.
Citera
2011-12-23, 23:57
  #4
Medlem
Hoppas TS driver med denna tråd: https://www.flashback.org/t1746771

Annars håller jag med puangsawan
Citera
2011-12-23, 23:58
  #5
Medlem
Jag tror och hoppas att han menar: varför är det mest bara lokala fighters som resten av Sverige inte har så bra koll på. Och varför tar man inte in mer internationella fighters likt tex superior challenge?

Jag har också funderat på det. Jag ser nästan all mma jag kommer över oabsett om det är lokala tillstälningar eller större internationella galor och jag måste tyvärr säga att the zone är för min del totalt ointressant. Det verkar inte ens som att de vill ha publik som bor utanför Göteborg då det är minimalt med reklam på diverse sidor eller info som gör att man vill lära känna eller följa deras fighters.

Det är möjligt att det är världens drag inför galorna i Göteborg och att det snackas om det lokalt. Men i staden där jag bor så är det ingen som är intresserad av att åka dit och tittanär jag föreslår det, det är ingen som känner igen deras fighters på fightcardet och det är i princip ingen som ens vet att det är en gala.

Är det istället prat om rumble of the king, eller superior challange så vet de allra flesta minst en fighter som de verkligen vill se.

Antar att jesperg kommer in snart och förklarar

Hoppas bara att arrangörerna kan ta inlägget som en fråga och inte som en total sågning. För jag har sett the zone på plats och tycker att arangemanget var bra men att galorna blir ointressanta när det handlar om mindre kända fighters.
Citera
2011-12-24, 09:51
  #6
Medlem
Det finns många olika skäl till att ha lokala fighters för en gala. Detta är ett fenomen som finns överallt, det är endast definitionen på lokalt som kan skilja sig något. Men Zone har många göteborgare, Battle of Botnia har många Umebor, Superior har många Stockholmare etc. När UFC är i England är det många engelsmän, när de är i Kanada är det många kanadensare, i Brasilien många brasilianare.

Min poäng är alltså att detta fenomen finns inom alla produktioner. Jämför man med andra sporter så finns det även där. Såklart spelar IFK Göteborg sina hemmamatcher i Göteborg osv.

Kopplingen finns till publiken. I Göteborg är publiken mest intresserad av att se göteborgare. Allra bäst är det om man kan fixa ett derby (vilket ofta är svårt).

Tex skulle inte Battle of Botnias fightcard fungera i Göteborg och vice versa.

Det handlar alltså om att ge den lokala publiken vad den vill ha. Kan man krydda med någon superfight eller liknande så är det bra, men basen på fightcardet blir lokalt.

Sedan är en MMA-gala väldigt kostsam att arrangera och med lokala fighters kan arrangören spara in en hel del på boende och resor. Resor från Brasilien och USA för tävlande och coacher är väldigt kostsamt.

Det finns fler anledningar än så här. Men inkomster och utgifter är de primära skälen för en arrangör att ha lokala fighters på fightcardet.
Citera
2011-12-24, 16:50
  #7
Medlem
Moffegrevs avatar
The Zone är helt klart den mest underskattade mma-galan jag någonsin sett. Har varit och sett ufc, samt ett flertal galor i Stockholm, men the Zone hade utan tvekan den skönaste stämningen av alla.

Kanske inte det absolut bästa matchkorten, men det är något med den galan.
Citera
2011-12-24, 17:37
  #8
Medlem
Dragonslayer1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcom87
Hoppas TS driver med denna tråd: https://www.flashback.org/t1746771

Annars håller jag med puangsawan

Hehe, älskar när folk börjar en tråd med "hmm, varför.....". Låter så jävla seriöst!
Citera
2011-12-31, 13:36
  #9
Medlem
Ett tillägg till denna tråd nu när det är klart att UFC kommer till Sverige

Nu finns indikationer på att ett gäng nordbor kommer att få eller fått UFC kontrakt. Detta kanske inte för att nordborna är så mycket bättre än andra utan därför att en gala skall gå här i Sverige och UFC behöver lokala fighters precis som alla andra produktioner (inklusive The Zone).

Vi kommer med andra ord med all säkerhet få se några svenskar den 14:e april. Hade galan gått i England så hade antalet nordbor varit färre i förmån till britter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback