Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-17, 21:26
  #13
Medlem
Nu har jag varit på Beckers...De hade verkligen vätskan.... ....men det finns ett stort men Vätskan är så dyr...att om jag försöker blöta sedlarna med den så kommer vätskan att kosta mer än vad pengarna är värda Enligt uppgift måste sedlarna behandlas individuellt inte mindre än 20 ggr...med torkning emellan...samtidigt som vätskan dunstar...jag GOOGLAR vidare för att se om det finns någon lågprisvariant någon annanstans.
Citera
2012-02-17, 21:48
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Nu har jag varit på Beckers...De hade verkligen vätskan.... ....men det finns ett stort men Vätskan är så dyr...att om jag försöker blöta sedlarna med den så kommer vätskan att kosta mer än vad pengarna är värda Enligt uppgift måste sedlarna behandlas individuellt inte mindre än 20 ggr...med torkning emellan...samtidigt som vätskan dunstar...jag GOOGLAR vidare för att se om det finns någon lågprisvariant någon annanstans.
GOOGLA blir bättre om du använder stora bokstäver i dina sökningar. Dessutom är det inte irriterade att läsa till skillnad från små bokstäver.
Citera
2012-02-17, 22:35
  #15
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Text
Kan du vara snäll och PMa din mailadress så ska jag be en kompis i Nigeria att skicka ett brev till dig. Det känns som att det skulle kunna funka.
Citera
2012-02-18, 09:30
  #16
Medlem
Ts, medlet som fixar bort det svarta köper du från säljarna såklart, så brukar bluffen gå till iaf..
Citera
2012-02-18, 09:30
  #17
Medlem
Ts, medlet som fixar bort det svarta köper du från säljarna såklart, så brukar bluffen gå till iaf..
Citera
2012-03-06, 01:59
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Hej ! jag börjar bli lite orolig för att jag kanske är blåst....dock ska jag säga att än så länge verkar allt ok för mig....men min kompis är nu lite orolig..en person..en annan alltså som är pengaväxlare har tydligen ringt och ifrågasatt om vi alla är blåsta.
.kanske jag ändå har gjort det stora klippet.
Bakgrund: En kompis jag lärde känna förra året på en kulturförening ringde mig häromdagen. Han sa att han fått världens chans att göra en affär. Han sa att 2 personer hade kommit hem till honom och frågat om han kunde hjälpa dem med en affär där alla skulle tjäna otroligt mycket pengar. De 2 personerna hade sedlar i massor och ville göra en deal...de sedlar de hade var 100 dollars sedlar men de kunde inte använda dem p.g.a att de var utsmugglade från deras hemland och tydligen registreras alla utländska sedlar som omsätts i deras land.
Min kompis berättade att om vi i stället växlade till oss sedlarna med mycket fördelaktig växelkurs så skulle vi långsamt kunna sätta sprätt på dem...om man bara använde lite åt gången skulle ingen reagera enligt honom..det hade de 2 männen sagt. De var tydligen tvungna att åka hem inom 2 dagar och kunde inte sätta sprätt på pengarna utan att frågor började ställas..De hade varit hos en person som är pengaväxlare som intygar att de är äkta och som t.o.m själv köpt in sig i dealen. Kompisen sa att det antagligen var pengar från "statskassan" i de 2 personernas hemland allt tydde på det. Vi blev instruerade att de 2 männen skulle öppna svenska konton i våra namn och där "deponera" växelpengarna i Svenska kronor , för att senare om några år komma tillbaka och hämta dem.(förutom 20000 SEK som de behövde kontant med sig på en gång). Jag fick 65000 dollar och behövde bara ge de 2 männen 100 000 SEK för dem.Det verkade ju bombsäkert...vi fick deras pengar och dessutom deponerades våra "växelpengar" i våra egna namn. Pengaväxlaren visade oss att pengarna var insatta på våra konton..han visade ett utskrivet kvitto .han var inne på bankens kontosida och visade sin egen del (200 000) sek insatta på hans konto..han hade själv gett dem 40000 sek och fått 130000 dollar...så allt verkade ju jättebra.
Vi har hittills legat lågt och inte använt dollarna...men igår ringde pengaväxlaren och var orolig 2 st av hans dollarsedlar hade blivit helt kolsvarta !!!...idag ringde han igen...ytterligare 20 sedlar hade blivit helt svarta...han har aldrig varit med om något liknande säger han...han intygar fortfarande att sedlarna är äkta.. .wtf är det som händer ?...mina ser helt normala ut..Tänk om vi är blåsta....ska jag sätta sprätt på allt..med risk för frågor ?...Tänk om de hinner bli svarta..Tacksam för svar.


Personligen så tror jag inte på detta. Men stämmer det. Så är nog med störtsa sannolikhet dina "kompanjoner" inblandade i detta. Deras uppdrag har vart att leta på någon dum, lättlurad person. Vilket dom gjorde, och bingo!

Och hur kunde du svälja detta med pengar ifrån stadskassan? Snälla..
edit: Ville dom sätta sprätt på pengarna så fanns det nog ett bättre land än Sverige att välja på.
Citera
2012-03-07, 01:02
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Nu har jag varit på Beckers...De hade verkligen vätskan.... ....men det finns ett stort men Vätskan är så dyr...att om jag försöker blöta sedlarna med den så kommer vätskan att kosta mer än vad pengarna är värda Enligt uppgift måste sedlarna behandlas individuellt inte mindre än 20 ggr...med torkning emellan...samtidigt som vätskan dunstar...jag GOOGLAR vidare för att se om det finns någon lågprisvariant någon annanstans.
Ifall du just kommit hem så måste beckers vara öppet ganska sent?
Citera
2012-03-07, 14:20
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Jag har nu hört från både kompisen o pengaväxlarn att alla deras pengar också är helt svarta ...vi har gått på en MINA helt klart...Kan det vara så att sedlarna var makulerade med någon slags impregneringsvätska.??? ..som efter en tid...gör sedlarna värdelösa....kompisen har vid närmare eftertanke hört talas om något sådant för många år sedan.

känner igen denna historia fast den skiljer sig lite från din, det var för 15 år sen cirka och det var afrikaner iblandade och dom påstod att dom kunde göra pengar av papper som dom la in i en väska med någon vätska. man fick absolut in öppna väskan under två dagar eller något sådant och under dessa två dagar hann dom hem till sitt hemland och garvade hela vägen dit. det gick ut på att man la in en summa i väskan som man valde själv och i detta fall var det 2 personer som la in 100 000 kr var och det skulle dubblas ett par gånger, men i själva verket så böt dom ut väskan på ett snyggt sätt och i väskan som lämnades kvar var det bara papper. så efter två dagar när dom öppnade låg det bara massa blött papper i väskan och dom var tvärblåsta. detta hände i stockholm.
Citera
2012-03-07, 15:09
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JavulensAdvokat
Personligen så tror jag inte på detta. Men stämmer det. Så är nog med störtsa sannolikhet dina "kompanjoner" inblandade i detta. Deras uppdrag har vart att leta på någon dum, lättlurad person. Vilket dom gjorde, och bingo!

Och hur kunde du svälja detta med pengar ifrån stadskassan? Snälla..
edit: Ville dom sätta sprätt på pengarna så fanns det nog ett bättre land än Sverige att välja på.

Så rätt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback