Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-12, 01:54
  #397
Medlem
Skruvmeisels avatar
ganska underhållande , ahde dock inte gått in/avlöst någon
Citera
2012-03-12, 11:54
  #398
Medlem
Protheuss avatar
Hade aldrig klarat det. Hade blivit galen på 15 min.
Citera
2012-03-14, 16:53
  #399
Medlem
TheWeatherGuys avatar
Nu har de startat en ny kampanj verkar det som, när folk ska gå vilse i svenska skogar och massor lustigt
Citera
2012-03-16, 10:35
  #400
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Försvarsmakten verkar inte veta några gränser gällande marknadsföring. Inte nog med att HBT- och invandringspolitik tycks befläcka försvaret, utan nu verkar det som om deras reklam blir mer och mer vinklad. Kanske tyder detta på desperation i form av färre kapabla sökande, men vad vet jag?

Oavsett vilket så känns det oerhört pinsamt när ens fosterlands försvar, en myndighet som bär ett enormt ansvar, använder sig av reklamer som ser ut som den jag nedan länkar vidare till. Så jävla banalt att det ens ska behövas marknadsföring - när ett lands befolkning inte längre frivilligt söker sig till försvaret så är det ett tecken på att någonting är väldigt fel.

http://www.youtube.com/watch?v=upZMwKfucEQ
Och? Det gamla köttmursförsvarets dagar där man kunde kalla in hela årskullar för att bli hörselskadade är ju förbi. Äventyret i Afghanistan har ju gått sådär och vad flygvapnet uträttade i Libyen orkar ingen bry sig om.

Alltså kan du inte locka med häftiga strider, efterssom det inte står några på dagordningen snart. Alltså måste du börja från början, nämligen att locka till dig folk öht. Och alltså kan du inte stöta bort folk bara för att du t.ex. skiter fullständigt i att bekämpa en eventuell hjärndöd homfob och rasistisk jargong som var pinsam redan 1983.

Jag har för mig att maximiåldern för GMU är 30 år. Men så sent som 2001 var det det år man fyllde 24. (Köttmursförsvaret igen. Bekväma djävlar som inte ens kunde hålla reda på en individs födelsedag.) Att jämföra med USAs marinkårs maximiålder på 28 och armé på 34, så vi ser helt enkelt en normalisering.

EDIT: Intressant nog så har man åberopat en liknande "patriotism" när man klagar över att lärarkåren och sjukvården inte får nytt blod. Men om problemet är att många undviker de yrkena, varför inte höja lönerna då?
Citat:
Ursprungligen postat av TheWeatherGuy
Nu har de startat en ny kampanj verkar det som, när folk ska gå vilse i svenska skogar och massor lustigt
Bara en del av den stora kampanjen.
__________________
Senast redigerad av Herr Lindholm 2012-03-16 kl. 10:52.
Citera
2012-10-03, 19:49
  #401
Medlem
Condottieris avatar
Jag finner deras "rekryteringskampanj" mest anstötlig och själlös. Nu när rekryteringen inte längre kan ordnas med gammal hederlig nationalstatslagstiftad tvångsmetod så måste man alltså göra reklam istället. Sådan är ju vår tidslogik. Filmerna är naturligtvis manipulativt utarbetade med uppenbart syfte att attrahera unga korkade människor. "Vem bryr sig?" frågar svinen "oss" retoriskt, lömskt och skenheligt. Tja, min gissning är att åtminstone de mest lättlurade, tramsiga och godtrogna individerna sätter sig frivilligt i ett mörkt rum stort som ett dass, bara för att dessa PR-byrådurkdrivna äckel ska kunna fortsätta att generera sin ruttna krigspropaganda.

Jag tror på ett effektivt, modernt, folkförankrat svenskt försvar, således icke på den NATO-understödjande och USA-slickande pissorganisation som nu föreligger.
Citera
2012-10-03, 21:41
  #402
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Jag är intresserad av att arbeta inom försvarsmakten. Kan dock säga att jag inte bryr mig ett skvatt om idioter i lådor, naturkatastrofers offer, krigsdrabbade flyktingar eller något av det som den där jävla reklamkampanjen har tagit upp.

Mitt intresse ligger främst i att arbeta med handeldvapen och olika vapensystem och deras praktiska användande, utbildningen och meriterna jag kan skaffa mig som soldat.

Så jag kan med handen på hjärtat säga att jag bryr mig INTE!

Går mina order dock ut på att lösa en uppgift så ska jag också göra det så professionellt som möjligt.
Citera
2012-10-03, 22:36
  #403
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Jag är intresserad av att arbeta inom försvarsmakten. Kan dock säga att jag inte bryr mig ett skvatt om idioter i lådor, naturkatastrofers offer, krigsdrabbade flyktingar eller något av det som den där jävla reklamkampanjen har tagit upp.

Mitt intresse ligger främst i att arbeta med handeldvapen och olika vapensystem och deras praktiska användande, utbildningen och meriterna jag kan skaffa mig som soldat.

Så jag kan med handen på hjärtat säga att jag bryr mig INTE!

Går mina order dock ut på att lösa en uppgift så ska jag också göra det så professionellt som möjligt.
Jag ser personligen inget "fel" eller "onormalt" i att vara intresserad och fascinerad av vapen, varför skulle det skilja sig från att vilja jobba med IT, brandsläckare, motorcyklar eller vad fan som helst? Visserligen har jag inte så mycket till övers för s.k. "möpar", men det högtravande och falskt moraliserande gnölet om det vådliga i att gilla vapen är fan bara patetiskt och svennemesigt.

Vad jag menar är att rekryteringsmaskineriet speglar den cyniska människosyn och det skuldbeläggande hyckleri som genomsyrar samhället i stort. Man har på det mest flagrant uppenbara sätt valt att anamma de tidstypiska, kosmopolitiska, brackiga, geléryggiga, människoföraktande, marknadsskräddarsydda skitideal som till slut störtar världen i avgrunden. Det som inte går att omsätta i pengar existerar inte för dessa svin. "Försvarets" värdegrund är helt enkelt rutten! En sådan rörelse skyr varje vettig människa som pesten. Låt dem inte få som de vill!!!
Citera
2012-10-04, 21:43
  #404
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Susslarn
Såg precis att försvarsmakten startat en ny rekryteringskampanj som handlar om att ställa upp för andra, utan egen vinning.

Det hela går ut på att ta reda på hur många som är villiga att lösa av en för personen okänd människa som sitter instängd i en låda på Sergels torg i Stockholm.

http://vembryrsig.forsvarsmakten.se/...n=Vem+bryr+sig

Vad tycker ni? Hade ni löst av personen?

Jag hade gjort det om jag inte bodde 50 mil bort!

Jag hade löst av personen om jag bodde nära.
Citera
2012-10-04, 23:22
  #405
Avstängd
Gandys avatar
Försvarmakten är precis som Polisen, och Räddningstjänsten. Allt riktar sig mot blattar och flickor, som i princip bara behöver ringa så får de bli vad dem vill. En Svensk man med värnplikt i bagaget vill de inte ha för vi är ett hot för dem. Vi kan inte bli pk över en natt
Citera
2012-10-05, 03:45
  #406
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=SOI7_QIxiMI

denna är ganska rolig om den inte postats förut.?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback