Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-07, 15:38
  #1
Medlem
Eske-teskes avatar
Som de flesta kommer ihåg försvann Madeleine McCann spårlöst för fem år sedan. Nu kommer föräldrarna till Sverige för att ge ut en bok om kampen för att återfinna dottern.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14482764.ab

Vad säger ni som har förmågan? Lever flickan och framför allt.. Var är hon, levande eller död??
Citera
2012-03-07, 15:57
  #2
Medlem
engla-och-ekans avatar
förhoppningsvis återfinns hon väl, men vad har de med paranormala fenomen att göra?
Citera
2012-03-07, 16:05
  #3
Medlem
Eske-teskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engla-och-ekan
förhoppningsvis återfinns hon väl, men vad har de med paranormala fenomen att göra?

Jag repterar frågan för tydlighetens skull och förtydligar lite..

"Vad säger ni som har förmågan? Lever flickan och framför allt.. Var är hon, levande eller död??"

Tycker du fortfarande att detta är off topic?
Citera
2012-03-07, 16:13
  #4
Medlem
engla-och-ekans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eske-teske
Jag repterar frågan för tydlighetens skull och förtydligar lite..

"Vad säger ni som har förmågan? Lever flickan och framför allt.. Var är hon, levande eller död??"

Tycker du fortfarande att detta är off topic?

okej då medger jag att de inte var OT, okej jag ser in i mitt inre och känner att flickan är vid liv och välbehållen på ett harem i Saudiarabien
Citera
2012-11-29, 18:12
  #5
Medlem
Tänkte precis göra en likadan tråd.

Av alla på detta forum med "förmågan" så kan väl någon svara? Skellefteewa? Någon?
Citera
2012-11-29, 18:27
  #6
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaSa123
Tänkte precis göra en likadan tråd.

Av alla på detta forum med "förmågan" så kan väl någon svara? Skellefteewa? Någon?

Då kan vi förvänta oss de vanliga bortförklaringarna;

* Min mediala gåva ska inte användas i kommersiella och utmärkande syften...bla bla...
* Jag har kontaktat Madeleine och vet vad som hänt - men det säger jag inte här...bla bla...
* Att avslöja Madeleines kidnappare skulle bryta den karmiska spiralen...bla...bla...
* Alla andar kommer inte på befallning...bla...bla..
* Jag ser en främmande person....mörk eller ljus....man eller eventuellt kvinna....någon är ledsen...bla...bla..
Citera
2012-11-29, 18:43
  #7
Medlem
amilofss avatar
...är första kriteriet uppfyllt...det krävs ju att hon är död.

Öppet sinne.
Citera
2012-11-29, 18:45
  #8
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
...är första kriteriet uppfyllt...det krävs ju att hon är död.

Öppet sinne.

Borde inte det va en enkel sak för alla medium att avgöra??
Eller kommer det fler bortförklaringar?
Citera
2012-11-29, 18:46
  #9
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
...är första kriteriet uppfyllt...det krävs ju att hon är död.

Öppet sinne.

Men många medium har ju blivit ertappade genom att ha beskrivit andar som sedan visade sig leva. Till och med våran egen Saida lyckades ju med det.
Citera
2012-11-30, 11:34
  #10
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Men många medium har ju blivit ertappade genom att ha beskrivit andar som sedan visade sig leva. Till och med våran egen Saida lyckades ju med det.

Först och främst beror det på hur bra mediumet är. Alla är inte en Zlatan. Vad jag förstår, som inte är ett medium, är att kontakten består av känslor förnimmelse men i lyckliga fall även av mer konkreta saker, bilder, ord, fysiska händelser. En stor del är tolkningar av information. Att det finns utrymme för misstag kan vi nog räkna med.

"Bättre en träff i handen än tio missar i skogås"

Öppet sinne.
Citera
2012-11-30, 22:57
  #11
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Först och främst beror det på hur bra mediumet är. Alla är inte en Zlatan. Vad jag förstår, som inte är ett medium, är att kontakten består av känslor förnimmelse men i lyckliga fall även av mer konkreta saker, bilder, ord, fysiska händelser. En stor del är tolkningar av information. Att det finns utrymme för misstag kan vi nog räkna med.

"Bättre en träff i handen än tio missar i skogås"

Öppet sinne.

Om det räcker med att 1 gissning av 10 blir en träff så förstår jag varför du är troende.
Citera
2012-12-01, 12:52
  #12
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Om det räcker med att 1 gissning av 10 blir en träff så förstår jag varför du är troende.
gillar hur ändå amilof säger det är bra att medium gissar på om folk är döda eller inte.

bättre en träff i handen än tio missar i skogås

eller hur, Bandolier?

Amilof förde fram utmärkt varför man helt enkelt inte kan och inte bör lyssna på medium. Dom kan och har ofta fel. Ingen ringer ett medium före polisen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback