Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-16, 16:14
  #1
Medlem
Makthavarna på Gotland med landshövding Cecilia Schelin Seidegård i spetsen har beslutat sig för att flöda över ön med invandrare från Afrika och Mellanöstern med hjälp av löften om bidrag och särrättigheter (se https://www.flashback.org/t1811703 och https://www.flashback.org/t1819714 ).

Nu har det bildats en Facebookgrupp som säger sig försöka samla in namnunderskrifter för att kräva en folkomröstning om invandringen till Gotland:

http://www.facebook.com/gotlandsinitiativet

Citat:
Målet är alltså att samla 4000+ underskrifter till ett kommunalt folkinitiativ. Då måste kommunen hålla en folkomröstning.

Tror ni att det kan vara ett gångbart sätt att snuva makthavarna på deras multikultidrömmar? Skulle tillräckligt många gotlänningar ställa upp?
Citera
2012-03-16, 16:17
  #2
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Hade skrivit på om de inte stod på Facebook. Judarnas mål är ett Europa med muslimer. Facebook är judiskt.
Citera
2012-03-16, 16:20
  #3
Medlem
Visst, det kan bli folkomröstning, men den är ju bara vägledande, kommunstyrelsen behöver inte följa det resultat som ges.
Kan inte kommun locka över oss fastlänningar istället på samma sätt?
Citera
2012-03-16, 16:32
  #4
Medlem
SadantElivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LessFear
Visst, det kan bli folkomröstning, men den är ju bara vägledande, kommunstyrelsen behöver inte följa det resultat som ges.
Kan inte kommun locka över oss fastlänningar istället på samma sätt?

exakt!
Citera
2012-03-16, 16:47
  #5
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Hade skrivit på om de inte stod på Facebook. Judarnas mål är ett Europa med muslimer. Facebook är judiskt.

i +1 that!

Citat:
Ursprungligen postat av LessFear
Visst, det kan bli folkomröstning, men den är ju bara vägledande, kommunstyrelsen behöver inte följa det resultat som ges.
Kan inte kommun locka över oss fastlänningar istället på samma sätt?

Ja fast skulle det bli en folkomröstning med majoritet emot att ta dit invandrare och kommunen ändå beslutar att börja importera dem tror jag de är rätt körda i nästa kommunalval.
Citera
2012-03-16, 17:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
i +1 that!



Ja fast skulle det bli en folkomröstning med majoritet emot att ta dit invandrare och kommunen ändå beslutar att börja importera dem tror jag de är rätt körda i nästa kommunalval.


Jo men är det så. Hoppas de har en bra strateg i kommunhuset
Citera
2012-03-16, 18:15
  #7
Medlem
Det borde väl vara folkomröstning om invandring överhuvudtaget...
Citera
2012-03-17, 20:28
  #8
Medlem
Mommis avatar
Töntigt
Citera
2012-03-17, 20:40
  #9
Medlem
persbrandt2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
Töntigt

På vilket sätt är detta töntigt? Gotlänningarna förtjänar att få vara med och bestämma om denna fråga då det i högsta mån kommer drabba dem. Politikerna styr över huvudena på folk och det är dags att folket sätter ner foten och jag hoppas att gotlänningarna får säga sitt i denna fråga. Alltför viktig fråga för att låta smutsiga politiker och företagare ska för bestämma. Jag hoppas detta går igenom och att befolkningen tar sitt förnuft till fånga och röstar ner detta värdelösa förslag illa kvickt.
Citera
2012-03-17, 20:58
  #10
Medlem
SpaceKozaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Ja fast skulle det bli en folkomröstning med majoritet emot att ta dit invandrare och kommunen ändå beslutar att börja importera dem tror jag de är rätt körda i nästa kommunalval.
Och vad skulle de rösta på istället? Alla partiernas toppstyren tycker ju likadant i vår tids viktigaste fråga. Och SD får man ju inte rösta på, för då är man ju rasist...

Sverige verkar vara fullt av en massa NIMBY-typer som ändå röstar för fortsatt massinvandring för alla andra i varje val.
Citera
2012-03-24, 07:15
  #11
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persbrandt2k
På vilket sätt är detta töntigt? Gotlänningarna förtjänar att få vara med och bestämma om denna fråga då det i högsta mån kommer drabba dem. Politikerna styr över huvudena på folk och det är dags att folket sätter ner foten och jag hoppas att gotlänningarna får säga sitt i denna fråga. Alltför viktig fråga för att låta smutsiga politiker och företagare ska för bestämma. Jag hoppas detta går igenom och att befolkningen tar sitt förnuft till fånga och röstar ner detta värdelösa förslag illa kvickt.

Och varför skulle gotlänningarna intressera sig för detta om de inte intresserar sig för sin livssituation så som den ser ut nu. Kommunpolitikerna gör vad dom vill och kör över dem som röstat. Så länge skattepengarna rullar in så är alla nöjda, i alla fall de som styr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback