Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-10, 01:21
  #301
Medlem
McNords avatar
Big Steve from England säger ju ofta fika i sina klipp. Hur kommer det sig att fika ordet har blivit så populärt utomlands? Det kanske redan har nämnts i tråden men orkade inte kolla de sista sidorna.

Förövrigt synd att han har en tysk brytning, förstår inte varför man inte skulle kunna ha en äkta svensk istället som har samma charm på något sätt.
Citera
2012-04-10, 02:11
  #302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
men alltså, om det bara är jag som tycker att johan bryter på danska och alla andra tycker det är självklart att det är en tysk accent vet jag inte riktigt vad jag ska tro. jag bor i tyskland och hör dagligen tyskar prata engelska. det ligger inte ens i närheten av johans accent.
Jag hör lite danska, absolut. T.ex. för att tonläget går upp när han säger "swimming". "Hart" och "ze" för samtidigt tankarna till tysk brytning. Det är väl en fejkad generisk nordcentrauleuropeisk brytning helt enkelt.
Citera
2012-04-10, 02:51
  #303
Medlem
losfers avatar
Jag bor i USA och jag har aldrig sett denna reklam. Ska söka på youtube. Men så utspridd kan den ju inte vara om jag som kollar TV varje dag inte sett den.
Jag har noterat att det nu finns Gevalia kaffe i lokala butiken, i gula förpackningar.

EDIT: Ok nu har jag sett ett par snuttar. Killen är ju dansk eller tysk, dåligt att dom inte hitta en svensk. Bara för det ska jag inte köpa nån Gevalia i butiken. Förutom till Tassimon förstås.
__________________
Senast redigerad av losfer 2012-04-10 kl. 02:55.
Citera
2012-04-10, 10:52
  #304
Medlem
svantarn88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Jag bor i USA och jag har aldrig sett denna reklam. Ska söka på youtube. Men så utspridd kan den ju inte vara om jag som kollar TV varje dag inte sett den.
Jag har noterat att det nu finns Gevalia kaffe i lokala butiken, i gula förpackningar.

EDIT: Ok nu har jag sett ett par snuttar. Killen är ju dansk eller tysk, dåligt att dom inte hitta en svensk. Bara för det ska jag inte köpa nån Gevalia i butiken. Förutom till Tassimon förstås.

Men det är ju ett skämt förstår du inte det. Jag tycker reklam var välgjord för att vara reklam.
Citera
2012-04-10, 16:29
  #305
Medlem
Här är skådisen som spelar Johan i reklamen: http://lunkiandsika.wordpress.com/20...ka-commercial/
Citera
2012-04-10, 21:02
  #306
Medlem
stereosnuttans avatar
Jon prescott ja han är rätt nice
Citera
2012-04-10, 21:58
  #307
Medlem
sperrmans avatar
Jaha, enligt en massa experter tidigare i traden var det en tysk?
Citera
2012-04-10, 22:51
  #308
Medlem
sappys avatar
Jävlar va fjantigt, ni som mår dåligt över att accenten är tyst. Tror ni amerikanarna bryr sig?

Och vadå PK. Snacka om ett uttryck som missbrukas fatalt.
Citera
2012-04-11, 01:11
  #309
Medlem
lillaliljas avatar
Vad irriterande att han har tysk brytning!

OnT: Var det någon som kom fram till om det var samma Gevalia-kaffe som här?
Sorry att jag inte orkade läsa hela tråden
Citera
2012-04-21, 21:49
  #310
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Det roliga ar att Gevalia lanseras har som nagot slags lyxkaffe nar det i Sverige snarare ar kant som ett billigt dussinkaffe.
Vem talar om det för amerikanerna? Pabst Blue Ribbon är ju svindyr i Kina...

Till Gevalias försvar så är deras "exotic"-linje helt ok.
Citera
2012-04-22, 01:34
  #311
Medlem
Kaffet i USA smakar piss, så klart att Gevalia lanserar det som lyxkaffe, för det är det i jämförelse.
Citera
2020-02-12, 15:09
  #312
Medlem
BarryHeros avatar
Här är reklamfilmen förevigad på Vimeo: https://vimeo.com/44057683

Reklamen finns inte längre på YouTube.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback