Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-19, 15:59
  #13
Medlem
Eufomodes avatar
Jag har besökt fartyget åtminståne två gånger men alldrig har dom visat mej våningen under kommandobyuggan. Men det är frågan om ett ganska stort utrymme men eftersom ingen har berättat vad det är för utrymme inte heller guiden så leder detta till spekulation på samma sått som den hemliga basen area 51. Men jag tycker det är mystisket att ingen berättat om saken. det är i alla fall ca 3 gånger större än komandobrygga och där finns inga fönster Men sök i goggle efter bilder på minfartyget Pohjanmaa så vet ni vad det är frågan om. Men kommandobryggan har man fått besöka men där fanns ingentig speciellt. Men det att jag lagt märke till en sak därför att jag är noggran men som av någon konstig anledning ingen annan märkt tyder ju på att jag har någon form av intelligens som övriga saknar. Jag kommer ihåg att det var ganska branta trappa till kommandobrygga och som fanns det röda lampor och när dom lyser så betyder det alarmberedskap. Med vänliga hälsningar: Eufomode.
Citera
2012-04-19, 18:00
  #14
Medlem
morkfromorks avatar
röda lampor i trappan till bryggan är ganska vanligt, det skonar ögonen.

och att ett militärt fartyg har dolda rum kan väl inte vara så överaskande?
Citera
2012-04-19, 18:41
  #15
Medlem
Eufomodes avatar
Det fanns också vanliga lysrörslampor i trappan till kommandobrygga och röda lampor fanns lite överallt. Kan ni berätta lite noggrannare vilcka sorts dolda rum som finns på militära fartyg. Denna tråd handlar om dolda rum på militära fartyg. Men eftersom jag är befriad från militärn så är jag inte så insatt i detta intressanta ämne. Men allt som är hemligt är intressant. Men utrummet var placerat i hela våningen under kommandobrygga och ca 3 gånger större än kommandobryggan och inga fönster fanns. Jag tror det var kommunikations och stridlednings central. Vad tror ni. Med vänliga hälsningar: Eufomode.
Citera
2012-04-19, 20:56
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eufomode
tyder ju på att jag har någon form av intelligens som övriga saknar. Jag kommer ihåg att det var ganska branta trappa till kommandobrygga och som fanns det röda lampor och när dom lyser så betyder det alarmberedskap. Med vänliga hälsningar: Eufomode.

Tyder det på nån form av intelligens när du inte ens vet vad man har röda lampor till på en båt?

Citera
2012-04-19, 21:21
  #17
Medlem
Eufomodes avatar
Av två orsaker för att dom skonar ögonen och för att indkera alarmberedskap.
Citera
2012-04-20, 00:53
  #18
Medlem
Omtanksams avatar
I min båt har jag också ett hemligt utrymme. Det är inte atomsäkert men där finns 25m ankarlina och ett öskar. Dock inga röda lampor där..ännu.
Citera
2024-04-22, 15:55
  #19
Medlem
SportquattroS1s avatar
Perkele.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback