Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-20, 13:16
  #13
Medlem
Numes avatar
stilnoct/zolpiedem är dock "värre" på det området dock, FYI
och skulle säga imovane/zopikon är bättre sömntabs än ovan

Inget oroa sig för helt normalt. När jag hade låg tolerans mot benzo, tyckte jag det var speciellt skönt och ta en stilnoct, eller imovane, bara en 10mg/7.5mg , och njuta ett tiotal minuter efter dem börjat verka innan jag sussade ner mig. Lite lugn musik typ Ulrich Schnauss eller liknande, eller vadsom, musiken kan bli lite skruvad.

Första gången jag såg skumma saker på riktigt var av 10mg stilnoct utan vidare tolerans, hehe, skumma tabletter.
Inte alltid högre dos ger mer av vad man nu önskar av dem, det gäller överlag med benzo, ibland lite tärtom..... energiskhet rastlöshet osv är kanske de vanligaste.
Citera
2012-04-20, 13:25
  #14
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
stilnoct/zolpiedem är dock "värre" på det området dock, FYI
och skulle säga imovane/zopikon är bättre sömntabs än ovan

Inget oroa sig för helt normalt. När jag hade låg tolerans mot benzo, tyckte jag det var speciellt skönt och ta en stilnoct, eller imovane, bara en 10mg/7.5mg , och njuta ett tiotal minuter efter dem börjat verka innan jag sussade ner mig. Lite lugn musik typ Ulrich Schnauss eller liknande, eller vadsom, musiken kan bli lite skruvad.

Första gången jag såg skumma saker på riktigt var av 10mg stilnoct utan vidare tolerans, hehe, skumma tabletter.
Inte alltid högre dos ger mer av vad man nu önskar av dem, det gäller överlag med benzo, ibland lite tärtom..... energiskhet rastlöshet osv är kanske de vanligaste.
Förra sommaren fick jag ut 10st stilnoct var 5e dag, drog i mig allihop samma dag och hittade på så jävla mycket skit, kunde dricka 2dl ren sprit som om det vore vatten och sen vaknar man dagen efter och undrar varför man är så jävla bakis och har kvaddat bilen

Har en del helt sjuka historier på imovane och stilnoct men vill helst inte skriva ut för mycket
Citera
2012-04-20, 13:26
  #15
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Hahaha herregud jag var helt pajj i huvudet när jag skrev det där inlägget, kolla stavningen!
Det som händer.


F.ö. måste jag säga att, den korta tid det varar innan det slutar fungera så..... Kan i vart fall stilnoct vara skitskojj o ta en näve av o vara vaken. Fyfan alltså så jävla skumt jag "Kände" att jag kunde gå på taket fast jag låg i sängen osv osv, kunde gå på väggar....... Detta då av 40-60mg, väldigt låg tolerans. (Måste bara nämna det )

Dock sen efter det nångång, när jag byggt min benz-tolerans en bit mer, så var det inte en så kul drog.... blev mest en hyffsad bit euforisk och ja stilnoct har skrivits en massa om här fyfan vad jag brännde mina kartor av dem o undrade sen "har jag inte ett par kartor kvar??" .......


Ta det lugnt med benzon, du ser ut o ha en god inställning. Se frammåt.

Mvh Nume
Citera
2012-04-20, 13:30
  #16
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
.
Justja glömde nämna förutom att jag käkade upp kartor med stilnnoct där, så vräkte jag nog om jag kommemr ihåg mig massa andra benzs också av någon anledning,.,,., Jag har dock inga vidare sjuka/farliga historier: Kul att vara spindelmannen dock, de vare.
Citera
2012-07-29, 23:53
  #17
Medlem
deadsets avatar
Surfade runt och hamnade på denna tråd.

Om du hallucinerar spindlar, spindelväv, bananflugor, maskar, och annat smaskens - då är det med allra största sannolikhet lergigan som orsakar detta, och inte imovane (som vissa tycks tro). Det är väldokumenterat att personer som överdoserar första generationens antihistaminer (t.ex. dimenhydrinat, difenhydramin och prometazin) tenderar att hamna i ett psykosliknande tillstånd, och till dom vanligaste hallucinationerna hör bekanta människor, bananflugor, samt just spindlar.

Just my two cents.
Citera
2012-07-30, 22:46
  #18
Medlem
Djeds avatar
Zopiklon (imovane) suger kuk. Efter år med skiten finns det inte att somna normalt, att stänga ögonen och uppleva ett mörker och lugn skulle jag ge vad som helst för. Men det är samma jävla visa varenda kväll, ansikten och stopmotion loopar. Allt genom något prisma för ljus återspegling.

Har så klart försökt vara utan, även med metoder som täcke med vikter och andra preparat. Får inget fungera, ofta varit utan sömn 2-3 dygn dessa perioder. Och då börjar ju den riktiga teatern vad gäller hallisar...
Perioden som fick mig att börja använda detta var extremt svår och det hjälpte mig säkert på rätt sätt. Men nu, 2år senare så tvivlar jag på om det här är värt det.

Sure, kan va ball och roligt, till och med hjälpa en somna. Men nu, den dagen jag lever normalt och söver mina barn samt försöker hålla min dygnsrytm intakt och samtidigt inte punda mig till sömns är detta väldigt tråkigt tyvärr. Så tänk på det var väl vad jag ville säga, beroendet i sig är väl en droppe i havet. Men beteende utvecklingen under lång period kan nog vara till ett stort problem för många fler än mig.
Citera
2012-07-31, 01:16
  #19
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djed

Sure, kan va ball och roligt, till och med hjälpa en somna. Men nu, den dagen jag lever normalt och söver mina barn samt försöker hålla min dygnsrytm intakt och samtidigt inte punda mig till sömns är detta väldigt tråkigt tyvärr. Så tänk på det var väl vad jag ville säga, beroendet i sig är väl en droppe i havet. Men beteende utvecklingen under lång period kan nog vara till ett stort problem för många fler än mig.

Ooh vad jag känner igen mig och håller med om vad du skriver. Dock biter Imovane fortfarande bra på mig i låga doser, det är en väldigt bra medicin. Men det är en svår balansgång, lätt att gå över gränsen.
----------
Kan tipsa om att ta lite Lyrica några timmar innan man tar imovane, har upplevt helt störda hallucinationer på den kombon, då med endast 5mg imovane.
Citera
2012-08-01, 20:58
  #20
Medlem
Har aldrig fått hallisar av droger. Men så har jag inte tagit hallucinogener heller. Rökte mycket maja när jag var ung, men inga hallisar där heller.

Fast jag funderar på om jag hallucinerade när jag var på bensoavgiftning och inte kunnat sova på tre dygn. Fick för mig att en råtta sprang över golvet. Nej... jag skulle inte betala för att få hallucinationer. Har tagit mängder ac zolpidem och zopiklon utan att få hallisar. Vilket jag är glad för.
Citera
2012-08-02, 20:52
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Har aldrig fått hallisar av droger. Men så har jag inte tagit hallucinogener heller. Rökte mycket maja när jag var ung, men inga hallisar där heller.

Fast jag funderar på om jag hallucinerade när jag var på bensoavgiftning och inte kunnat sova på tre dygn. Fick för mig att en råtta sprang över golvet. Nej... jag skulle inte betala för att få hallucinationer. Har tagit mängder ac zolpidem och zopiklon utan att få hallisar. Vilket jag är glad för.

Håller med helt och hållet, att betala en massa pengar för att bli bäng är för mig tämligen obegripgligt. Det räcker med att hålla sig vaken en längre tid och du utsätter sin kropp för mycket mindre skada än när du proppar i dig hela kartor av stark medicin (ofta tillsammans med sprit också).
Citera
2012-08-07, 19:16
  #22
Medlem
ambigues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Surfade runt och hamnade på denna tråd.

Om du hallucinerar spindlar, spindelväv, bananflugor, maskar, och annat smaskens - då är det med allra största sannolikhet lergigan som orsakar detta, och inte imovane (som vissa tycks tro). Det är väldokumenterat att personer som överdoserar första generationens antihistaminer (t.ex. dimenhydrinat, difenhydramin och prometazin) tenderar att hamna i ett psykosliknande tillstånd, och till dom vanligaste hallucinationerna hör bekanta människor, bananflugor, samt just spindlar.

Just my two cents.

Stämmer inte på mig, jag tar nämligen samma dos lergigan varje dag, utan att hallucinera, utan har bara hallucinerat i samband med imovane.
Citera
2024-02-14, 09:57
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Surfade runt och hamnade på denna tråd.

Om du hallucinerar spindlar, spindelväv, bananflugor, maskar, och annat smaskens - då är det med allra största sannolikhet lergigan som orsakar detta, och inte imovane (som vissa tycks tro). Det är väldokumenterat att personer som överdoserar första generationens antihistaminer (t.ex. dimenhydrinat, difenhydramin och prometazin) tenderar att hamna i ett psykosliknande tillstånd, och till dom vanligaste hallucinationerna hör bekanta människor, bananflugor, samt just spindlar.

Just my two cents.


på lergigan comp (prometazin) första gången jag pröva de så knaprade jag i mig 10 tabletter. låg i min säng och såg min mini högtalare som ser ut som en liten gubbe springa runt på mitt golv samt att jag såg min bästa vän stå i min gamling stol och greja med gardinerna och allt var så sjukt realistiskt. samt att jag hörde röster som om jag hade airpods i och pratade med mina vänner men saken var den att min mobil var död och hade inga airpods i. riktigt sjuk upplevelse
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback