Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-06-22, 16:22
  #13
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
du är medveten om att i flera av världens största religioner existerar inte helvetet eller djävulen alls? hur kan du förklara det att helvetet finns för dig men för miljontals människor finns det inte över huvudtaget?
I de flesta religioner finns bra eller dåliga platser dit de dödas andar kan komma även om det inte kallas himmel eller helvete.

I vår nordiska hedendom fanns en tro på att de döda ibland levde vidare i sinagravar och under jorden tillsammans med svartalfer och annat oknytt som bodde i marken.
Men samtidigt trodde många hedningar att de kom till gudinnan Hels rike, som givit namn åt västvärldens helvete.
Citera
2023-06-26, 04:52
  #14
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
I de flesta religioner finns bra eller dåliga platser dit de dödas andar kan komma även om det inte kallas himmel eller helvete.

I vår nordiska hedendom fanns en tro på att de döda ibland levde vidare i sinagravar och under jorden tillsammans med svartalfer och annat oknytt som bodde i marken.
Men samtidigt trodde många hedningar att de kom till gudinnan Hels rike, som givit namn åt västvärldens helvete.

Lyssna noga, många människor tror inte att helvetet existerar men det gör det.

Lyssna noggrant, många människor tror inte himlen existerar men den gör det.

Lyssna närmare, många människor förstår någonting först när själen lämnar kroppen.

Sitta av tid i helvetets fängelsehålor där maten smakar skit och alla arbetar sju till fyra i slaveriet.
Kanske blir benådad att får se jorden livet ännu en gång denna gång ska det bli annorlunda igen.

Återuppstår efter att kroppen slutat fungera, det är legendariskt leva för all evighet.

Vandrar runt och vandrar runt som ett osynligt spöke i omgivningen.
__________________
Senast redigerad av TwoThousand 2023-06-26 kl. 04:59.
Citera
2023-07-08, 00:33
  #15
Medlem
Inst3506s avatar
https://youtu.be/hnlWMrVODbk?t=24

En militant ateist fick en NDU och bevittnade helvetet. Det sjukaste är att han inte verkar hitta på det. Det kan dock ha bara varit hallucinationer.
Citera
2023-09-05, 22:50
  #16
Medlem
fellowvessels avatar
I min erfarenhet vad jag själv upplevt i mitt liv så är helvetet som en parallell dimension, man är kvar på jorden men allt är lite mer helvetiskt både till form och innehåll, har inte sett några med horn men nära nog, jag har sett smådjävlar & poltergeists och även väsen, de kallar sig människor fast de bara är en efterapning ni vet säkert vad jag menar. De kopierar allt från jorden de är helt besatta att vara exakt som jorden ner till minsta atom men det är inte jorden man är i, de kan också läsa ens tankar & skapa kloner av människor.

Tack för mig jag tror på helvetet men inte himlen, rättare sagt så vet jag, sedan 23 år tillbaka. simma lugnt där ute i simulationen.
Citera
2024-01-31, 23:17
  #17
Medlem
fellowvessels avatar
Det är 2 väldigt konstiga saker med helvetet
1. lågorna är avstängda.
2. Ibland mår man bra.

Det är så att mår man bra så är världen bra & mår man skit så är världen skit.

Helvetet är inte en plats eller så kan den expandera & ta över platser, det har hänt mig att en byggnad förvandlats, människor till och med böt personlighet i den.

Jag kan zooma in på i princip vilken bild som helst & se 100 ansikten/huvuden, vet inte varför jag ska nämna det nu det får man fråga andarna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback