Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-05, 01:11
  #6001
Avstängd
Andrei Rublyovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magistrate
Hmm, har haft en 'bubble' tidigare, 'Sharken' ser dock ut som en barnklocka tycker jag...

Zenith har några häftiga modeller i 'blandmaterial'.

Gillar inte särskilt många av Corums klockor. Speciellt inte bubblekollektionen då de, som du påpekar, ser ut som barnklockor som man kan hitta i valfritt flingpaket (skillnaden är dock att Corums klockor kostar cirka 25 000 kronor mer).

Dock måste jag hävda att deras Romuluskollektion är riktigt trevlig: http://www.uret.se/corum-romulus-c-56_59.html
Citera
2009-07-05, 15:31
  #6002
Medlem
Råkade pajja vridfunktionen på min bezel igår, lyckades dra den mot en kant så att bezeln lossnade. Vid närmare inspektion såg jag att fjädern då hade gått av
Någon som vet vad det kostar att få en sådan skada reparerad? Det är en rolex sea-dweller om det nu skulle ha någon betydelse.

tack på förhand
Citera
2009-07-05, 17:51
  #6003
Avstängd
Andrei Rublyovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jramone
Råkade pajja vridfunktionen på min bezel igår, lyckades dra den mot en kant så att bezeln lossnade. Vid närmare inspektion såg jag att fjädern då hade gått av
Någon som vet vad det kostar att få en sådan skada reparerad? Det är en rolex sea-dweller om det nu skulle ha någon betydelse.

tack på förhand

Det borde väl gå på försäkringen?
Citera
2009-07-05, 18:24
  #6004
Medlem
TAG Heuer Monaco, väldigt fin, men jag har inte på mig den speciellt ofta, bara vid vissa tillfällen, har aldrig gillat att ha en klocka på armen, kan vara för att jag alltid haft läderband och tillbringar mycket tid med sportsliga aktiviteter och därav suger lädret upp svetten och luktar därefter...
Citera
2009-07-05, 18:30
  #6005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Gillar inte särskilt många av Corums klockor. Speciellt inte bubblekollektionen då de, som du påpekar, ser ut som barnklockor som man kan hitta i valfritt flingpaket (skillnaden är dock att Corums klockor kostar cirka 25 000 kronor mer).

Dock måste jag hävda att deras Romuluskollektion är riktigt trevlig: http://www.uret.se/corum-romulus-c-56_59.html
Håller med dig, nån enstaka svart seglarklocka är cool, men resten ser ut som sju svåra år. Tror att Corum får svårt att klara sig i framtiden..
Citera
2009-07-05, 18:31
  #6006
Medlem
nylndrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sponsorn
TAG Heuer Monaco, väldigt fin, men jag har inte på mig den speciellt ofta, bara vid vissa tillfällen, har aldrig gillat att ha en klocka på armen, kan vara för att jag alltid haft läderband och tillbringar mycket tid med sportsliga aktiviteter och därav suger lädret upp svetten och luktar därefter...
Byt till något band som kanske suger åt sig mindre svett? Till exempel ett gummiband.
Citera
2009-07-05, 19:37
  #6007
Medlem
91Daves avatar
För tillfället en Zone klocka som jag fick. Ska införskaffa mig en nyare senare när jag har ordnat upp ekonomin någolunda
Citera
2009-07-05, 19:48
  #6008
Medlem
Eternys avatar
Hugo Boss , en svart.
Citera
2009-07-05, 20:50
  #6009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nylndr
Byt till något band som kanske suger åt sig mindre svett? Till exempel ett gummiband.
Eller ta av sig klockan när man sportar?
Citera
2009-07-05, 22:10
  #6010
Medlem
csts avatar
Det vore trevligt om det dök upp lite fler bilder i denna tråd. Det blir så mycket intressantare att läsa då.
Citera
2009-07-06, 09:32
  #6011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Det borde väl gå på försäkringen?

oförsäkrad
Citera
2009-07-06, 11:03
  #6012
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jramone
Råkade pajja vridfunktionen på min bezel igår, lyckades dra den mot en kant så att bezeln lossnade. Vid närmare inspektion såg jag att fjädern då hade gått av
Någon som vet vad det kostar att få en sådan skada reparerad? Det är en rolex sea-dweller om det nu skulle ha någon betydelse.

tack på förhand

Vilken urmakare som helst kan fixa det.
Har han inte originaldelar, så bör han kunna tillverka det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback