Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-28, 14:14
  #1201
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Tack för det utförliga svaret, har bett om fler högupplösta bilder. Problemet är snarare inte priset utan att jag inte litar på säljare som endast använder WU som betalningssätt och därför har letat mig till andra dealers. Skulle jag inte vara nöjd så finns möjligheten att få tillbaka mina pengar utan problem.
Om det är en "trusted dealer" på replikaforumen behöver du inte nojja dig.
Citera
2014-08-28, 16:26
  #1202
Avstängd
Gorgioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Om det är en "trusted dealer" på replikaforumen behöver du inte nojja dig.

Det är inte första gången jag läser det och jag har redan varit med om vissa idioter som är "TD"
Citera
2014-08-28, 17:51
  #1203
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Det är inte första gången jag läser det och jag har redan varit med om vissa idioter som är "TD"
Då antar jag att du delgivit dina repforumvänner dina erfarenheter.
Vad säger de?
Citera
2014-08-28, 19:32
  #1204
Avstängd
Gorgioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Då antar jag att du delgivit dina repforumvänner dina erfarenheter.
Vad säger de?

Löste problemet på egen hand.
Citera
2014-08-29, 12:35
  #1205
Medlem
Någon vänlig underbar själ som kan länka pålitliga sidor som tillverkar oklanderliga kopior av olika slag? Bra priser helt.

allt gott,

Kierke

av alla möjliga märken. Jag vill betala så lite som möjligt! Och då menar jag lite.
__________________
Senast redigerad av S.Kierkegaard 2014-08-29 kl. 12:40.
Citera
2014-08-29, 13:08
  #1206
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kierkegaard
Någon vänlig underbar själ som kan länka pålitliga sidor som tillverkar oklanderliga kopior av olika slag? Bra priser helt.

allt gott,

Kierke

av alla möjliga märken. Jag vill betala så lite som möjligt! Och då menar jag lite.

Du vill ha "oklanderliga kopior" samtidigt som du betonar att du minsann vill betala LITE? Lycka till.
Citera
2014-08-29, 13:09
  #1207
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kierkegaard
Någon vänlig underbar själ som kan länka pålitliga sidor som tillverkar oklanderliga kopior av olika slag? Bra priser helt.

allt gott,

Kierke

av alla möjliga märken. Jag vill betala så lite som möjligt! Och då menar jag lite.

Jag tror alla vill köpa bra replikor till jättelåga priser. Problemet ligger lite i att bra saker kostar mer än dåliga saker, och bra replikor kommer därför av naturen kosta mer. Vill du ha en väldigt billig kopia så kommer den vara ful och dålig, vill du ha en väldigt bra replika så kommer den kosta mer. Tillverkarna vet bättre än att ge bort saker de vet att folk betalar mer för (du känner säkert till detta fenomen om du köpt saker tidigare).

"Billigt" finns att hitta på random sidor som säljer krimskrams med tveksam kvalitet, dx.com, dhgate, etc.

"Bra" finns att hitta på flera sidor som redan nämnts flertalet gånger i tråden. De bra klockorna brukar börja vid $200. Man kan ha tur att hitta bra saker till billigare priser än så, men då handlar det mycket om tur, rea-varor, eller begagnat.
Citera
2014-08-30, 22:48
  #1208
Avstängd
Gorgioss avatar
Hai alla gobbar. Har en BR 02-92 som förlorar tid. Det är en Asian ETA 2824 i den och hade problem med klockan tidigare där den stannade helt och hållet. Jag öppnade bakboetten och inspekterade klockan samt var i PM-korrespondens med Verdes (tack för hjälpen btw) och jag snurrade på rotorn som denna klocka har -> http://i.imgur.com/dfick8S.jpg och så började klockan helt plötsligt fungera och det har gjort det sen dess. Problemet är bara att klockan tappar tid. Den ligger efter 1min och jag brukar justera den och winda den men det hjälper lite men sen tappar den tid igen. Har som max endast tappat 1 min men är rädd att den kommer gå efter mer och mer.

Någon som vet vad som är felet på den?
Citera
2014-08-31, 00:28
  #1209
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Hai alla gobbar. Har en BR 02-92 som förlorar tid. Det är en Asian ETA 2824 i den och hade problem med klockan tidigare där den stannade helt och hållet. Jag öppnade bakboetten och inspekterade klockan samt var i PM-korrespondens med Verdes (tack för hjälpen btw) och jag snurrade på rotorn som denna klocka har -> http://i.imgur.com/dfick8S.jpg och så började klockan helt plötsligt fungera och det har gjort det sen dess. Problemet är bara att klockan tappar tid. Den ligger efter 1min och jag brukar justera den och winda den men det hjälper lite men sen tappar den tid igen. Har som max endast tappat 1 min men är rädd att den kommer gå efter mer och mer.

Någon som vet vad som är felet på den?

Har du reglerat tiden med hjälp av skruven som finns ovanför den röda cirkeln på din bild? Det är via den som du får den att gå lite snabbare/långsammare
Citera
2014-08-31, 00:33
  #1210
Avstängd
Gorgioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Har du reglerat tiden med hjälp av skruven som finns ovanför den röda cirkeln på din bild? Det är via den som du får den att gå lite snabbare/långsammare

Nej har inte rört den alls faktiskt. Ska jag spänna på den eller lossa på den för att få den gå långsamare/snabbare?
Citera
2014-08-31, 00:57
  #1211
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Nej har inte rört den alls faktiskt. Ska jag spänna på den eller lossa på den för att få den gå långsamare/snabbare?

Snurra skruven mot plustecknet för att få den att gå snabbare, mot minus för att gå långsammare. Ett streck ska innebära 5 sekunder/dygn (om jag minns rätt). Det kan dock diffa en del eftersom det handlar om en asiatisk klon. Om klockan tappar olika mycket mellan olika dygn utan att du använder den annorlunda på något sätt mellan dessa dagar, så kan det bero på många orsaker. Fast börja med detta och se om det hjälper
Citera
2014-08-31, 01:27
  #1212
Avstängd
Gorgioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Snurra skruven mot plustecknet för att få den att gå snabbare, mot minus för att gå långsammare. Ett streck ska innebära 5 sekunder/dygn (om jag minns rätt). Det kan dock diffa en del eftersom det handlar om en asiatisk klon. Om klockan tappar olika mycket mellan olika dygn utan att du använder den annorlunda på något sätt mellan dessa dagar, så kan det bero på många orsaker. Fast börja med detta och se om det hjälper

Tack. Har plusat den lite. En olycka kommer sällan ensam, nu kan jag inte låsa in kronan (det är en skruvad krona på den) går det att laga den själv eller ska jag leva med det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback