Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-03-10, 17:13
  #13
Medlem
Halvannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Jo men de utan inlägg som inte varit aktiva, jag ställde också denna fråga och om jag inte minns fel (gör jag ofta) så skulle de se om det kunde göras något åt saken.

Inget har hänt, jag gissar på att man använde antalen användare till något typ som bas för hur mycket reklamen ska kosta eller nåt (snikna jävlar).
Visste inte att deras meddelanden togs bort. På andra forum brukar det bara stå typ guest, när någon gått ur.

Det med reklamintäkt kan jag köpa

Tack för svaren.
Citera
2005-03-10, 17:21
  #14
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvannan

Det med reklamintäkt kan jag köpa



tror ni på det själva? givetvis baseras den inte på det totala (registrerade)användarantalet utan på hur många aktiva, aktiviteten på forumet, antal användare per dygn osv
Citera
2005-03-10, 17:30
  #15
Medlem
Halvannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
tror ni på det själva? givetvis baseras den inte på det totala (registrerade)användarantalet utan på hur många aktiva, aktiviteten på forumet, antal användare per dygn osv
Ok, no offence.
Alla redovisar olika när de säljer in reklam t ex. Då vet vi hur det är här ändå.
Citera
2005-03-10, 17:51
  #16
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
tror ni på det själva? givetvis baseras den inte på det totala (registrerade)användarantalet utan på hur många aktiva, aktiviteten på forumet, antal användare per dygn osv
Precis, antal unika besökare på forumet under olika tidsintevaller. Admin har ju själv redovisat dessa flertalet ggr.

Här t ex:
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=180303
Citera
2005-03-10, 18:40
  #17
Medlem
Tar man bort användare så innebär det ju att folk kan nyregistrera sig i deras namn.
Citera
2005-03-10, 19:00
  #18
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limone
Tar man bort användare så innebär det ju att folk kan nyregistrera sig i deras namn.
Jaha?

Om man tar bort en sedan kanske ett år inaktiv användare utan några inlägg så betyder detta??

Tycker inte det kan göra någon skada att ta bort inaktiva inläggslösa användare för att rensa lite i databasen samt underlätta sökning av användare.
Citera
2005-03-10, 20:22
  #19
Medlem
Fogelbergs avatar
Angående själva snacket om reklam så tycker jag personligen att priset för en banner / månad på flashback var rätt högt, min chef backade direkt när han hörde det.. Jag kommer inte ihåg summan jag fick när jag snackade med en av killarna, kommer inte ihåg hans namn var drygt 2-2½ år sen vi snackades vid.

Sen undrar man hur många av dessa 70.000 har dubbla konton för att de t.ex gjort bort sig tidigare?? hur många konton ligger inaktiva, alltså inte varit inloggade på skitlång tid?

Jag är en pessimist och tror att max 20.000 konton används någorlunda frekvent
Citera
2005-03-10, 20:33
  #20
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Angående själva snacket om reklam så tycker jag personligen att priset för en banner / månad på flashback var rätt högt, min chef backade direkt när han hörde det..
Möjligt, men detta är inte så dålig statistik:
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Enligt vår statistik (Webalizer) slog forumet nytt besöksrekord i januari; 1 209 151 (1,2 milj) besökare, vilket slår det gamla rekordet från oktober med 157 483 besökare.

admin
Är inte så bra på hur mycket trafik olika populära sidor brukar få, men 1,2 mille på en månad känns ganska mycket. Hur rättvisande detta Webalizer är kan man ju förstås alltid diskutera, men det är hur som helst mycket folk som passerar denna sida.

Smakar det så kostar det kan man ju anta.

For the record så har jag ingen aning om vad en annons kostar på Flashback men är lite nyfiken på vad det kan vara. Nån som vet?
Citera
2005-03-10, 20:55
  #21
Medlem
Perriss avatar
Ur en aspekt så gillar jag verkligen inte att det blir fler och fler medlemmar/besökare. Fler användare leder ju självklart till fler postningar vilket leder till en smygande ökning av svårigheten att ha koll på nya trådar. Idag kan man ju bara få upp max tjugo sidor om man har grundinställningarna för visning och snart måste man ju för tusan logga in varannan timme för att inte missa något. Förr räckte det med en gång per dygn med det är knappast möjligt idag. Nej, vi behöver möta det ökade trådtrycket med en selektiv funtion på "nya inlägg", man måste kunna välja bort delforum eller kunna ha möjlighet att visa fler antal inlägg sen man sist tryckte på knappen.

/perris
Citera
2005-03-10, 21:05
  #22
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Möjligt, men detta är inte så dålig statistik:
Är inte så bra på hur mycket trafik olika populära sidor brukar få, men 1,2 mille på en månad känns ganska mycket. Hur rättvisande detta Webalizer är kan man ju förstås alltid diskutera, men det är hur som helst mycket folk som passerar denna sida.

Smakar det så kostar det kan man ju anta.

For the record så har jag ingen aning om vad en annons kostar på Flashback men är lite nyfiken på vad det kan vara. Nån som vet?

Räknas det per dygn så blir det ca. 40000 unika besökare per dygn och det är överdjävligt bra för ett svenskt forum även om jag har lite svårt att ta siffrorna på fullt allvar.
Citera
2005-03-10, 21:28
  #23
Medlem
Halvannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Räknas det per dygn så blir det ca. 40000 unika besökare per dygn och det är överdjävligt bra för ett svenskt forum även om jag har lite svårt att ta siffrorna på fullt allvar.
Det är många som loggar in sig flera gånger om dagen också, glöm inte det ;o)

Ang fler identiteter så tror jag faktiskt att jag har ett till här också... Har aldrig gjort något inlägg och har glömt vad jag heter också...
Citera
2005-03-10, 21:29
  #24
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvannan
Det är många som loggar in sig flera gånger om dagen också, glöm inte det ;o)

Ang fler identiteter så tror jag faktiskt att jag har ett till här också... Har aldrig gjort något inlägg och har glömt vad jag heter också...

Om det är unika besökare som avses så spelar det ingen roll hur många gånger du loggar in. Det är ditt ip som registreras.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback