Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2016-10-21, 08:55
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandasLekstuga
Det beror på är du stark fysisk?
Klarar din kropp 5 km per dag?
Låt en läkare undersöka din kropp så läkaren får se om du har en bra hälsa och kropp som klarar 5 km per dag.

Annars om du kan det så är det bara bra träning och hälsosamt.

Men jag tror man ska vila någon eller några dagar i veckan så kroppen får vila

Vem som helst klarar väll för fan 5 km per dag. Jösses.
Citera
2016-10-26, 21:08
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Men din jävla apskalle. Är du dum i huvudet? "kcal" är ett mått på energi, och fett på kroppen är en energireserv. Att överskott på vissa livsmedel (t ex mjöl och socker) kan sänka din ämnesomsättning och minska "kcal ut" är något helst annat.

När jag hade som absolut bäst form så åt jag ca 5000 kcal om dagen, och EN HEL DEL kom från mjöl och socker. Dock en redigt hög träningsintensitet. LCHF passar folk som inte vet ett skit, för det ger en lättlärd indikation vad man generellt borde undvika. Har man kommit förbi dagisstadiet så är LCHF idiotiskt.


8å-talet ringde och ropade efter den frukt och fiber du plockade med dig till 2016.
FINNS INGA FÖRDELAR med mjöl och socker. Känner du behov av kolhydrater bör du någon se över din träning grabben.
Citera
2016-10-26, 21:08
  #111
Medlem
sdkennets avatar
beror på vart du ska
Citera
2016-10-26, 21:19
  #112
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajjdaren
8å-talet ringde och ropade efter den frukt och fiber du plockade med dig till 2016.
FINNS INGA FÖRDELAR med mjöl och socker. Känner du behov av kolhydrater bör du någon se över din träning grabben.

Vilken övertygande counter, "grabben".
Citera
2016-10-28, 11:35
  #113
Medlem
Grodaifickans avatar
Förutsatt att du har de fysiska förutsättningarna för själva löpandet så är det fortfarande jävligt viktigt att du har bra skor för ändamålet. Skulle även undvika att springa på asfalt i den mån det är möjligt. Har du en löpbana eller liknande i närheten?

Att gå från 0 till att springa 5 km dagligen (om det är det du tänkt göra) tror jag inte är en bra idé. Skynda långsamt.
Citera
2016-10-31, 23:24
  #114
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Om du ska gå ner i vikt ska du sluta äta så mycket. Du kan aldrig springa ikapp din mun. Minst 90% av viktnedgången för dig som överviktig handlar om vad du äter. Motionera gärna för att må bra, men vänta dig ingen viktnedgång av det. De allra flesta "svenssons" äter ikapp de som förbränns på löprundan direkt ändå.
Citera
2016-10-31, 23:27
  #115
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajjdaren
8å-talet ringde och ropade efter den frukt och fiber du plockade med dig till 2016.
FINNS INGA FÖRDELAR med mjöl och socker. Känner du behov av kolhydrater bör du någon se över din träning grabben.
Jag tycker det är skönt att vi har lämnat teorier om att människor har olika förutsättningar och kan må bra av olika saker. Det känns tryggt att det går att kategoriskt säga att om man mår bra av kolhydrater så har man fel. Tack för att du tog dig tid och skriva detta för jag har själv funderat på frågan. Riktigt fint att jag slipper det nu.
Citera
2024-03-17, 14:34
  #116
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Om du ska gå ner i vikt ska du sluta äta så mycket. Du kan aldrig springa ikapp din mun. Minst 90% av viktnedgången för dig som överviktig handlar om vad du äter. Motionera gärna för att må bra, men vänta dig ingen viktnedgång av det. De allra flesta "svenssons" äter ikapp de som förbränns på löprundan direkt ändå.

Jag tycker man blir mindre hungrig av kondition och mer hungrig av tyngdlyftning.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback