Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-21, 16:13
  #1537
Medlem
Hej har inskaffat en GoPro 12 black.
Är en nybörjare, men skulle vilja ha lite hjälp! Problemet är att jag ej lyckats föra över filerna till PC via min iphone. Köpte en ny HDM- usb kabel som skulle klara av för över filerna! Men den hittas ej i PC.

Förstår ej vitsen man måste först ladda från GoPro till min iphone. Problemet är att Apple gjort det invecklat med gopro.
I min PC har jag "foto" Med den ska jag "importera" filerna, bilder går jättebra importera från Iphone, men ej filmerna! De syns ej i "foto".

Någon som har haft samma problem , men har bra tips hur jag ska göra!?
Citera
2023-11-22, 10:55
  #1538
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Har inget bra svar där, men gopro och apple lirar inte.

En fråga på det: för en tid sen grävde jag mycket och länge i hur man får till en bra kvalle när man laddar upp gopromaterial till youtube.
Jag lyckades aldrig få till det och la ner.
Är det någon som sitter på ett bra workflow där.

Tänker INTE sätta mig och google det igen.. 😅
Citera
2023-11-22, 12:35
  #1539
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegateXII
Hej har inskaffat en GoPro 12 black.
Är en nybörjare, men skulle vilja ha lite hjälp! Problemet är att jag ej lyckats föra över filerna till PC via min iphone. Köpte en ny HDM- usb kabel som skulle klara av för över filerna! Men den hittas ej i PC.

Förstår ej vitsen man måste först ladda från GoPro till min iphone. Problemet är att Apple gjort det invecklat med gopro.
I min PC har jag "foto" Med den ska jag "importera" filerna, bilder går jättebra importera från Iphone, men ej filmerna! De syns ej i "foto".

Någon som har haft samma problem , men har bra tips hur jag ska göra!?
Vaddå, spelar man inte in på micro-SD längre?
Citera
2023-11-24, 10:02
  #1540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Har inget bra svar där, men gopro och apple lirar inte.

En fråga på det: för en tid sen grävde jag mycket och länge i hur man får till en bra kvalle när man laddar upp gopromaterial till youtube.
Jag lyckades aldrig få till det och la ner.
Är det någon som sitter på ett bra workflow där.

Tänker INTE sätta mig och google det igen.. 😅
Skam den som ger sig Nej, de gör inte det! Hade läst på ett par ställen man ska låt bli råfilerna från GoPro, att man ska ta filerna från iphone. Men det verkade ej stämma.

Jag provade ladda ner filerna från kameran till PC via kabel som följde med när jag köpte den.
Jag laddade ner den gamla hederliga VLC spelaren, konverterade om filerna till H264. Det funkade!

Jag använder "DaVinci Resolution" som redigeringsprogram för redigera videosnuttarna. Vad jag förstod skulle den klara av ladda upp videorna i bra kvalité till youtube! Men jag har inte kommit så långt ännu med prova det. Ska först lära mig göra videos i DaVinci! Som de säger "you tube" är din bästa vän Finns gott om videos hur man gör! även på svenska!
Citera
2023-11-24, 10:04
  #1541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Vaddå, spelar man inte in på micro-SD längre?
Jodå! Det gör man, men de vet man hur känsliga de är med plocka ut o in! Så de undviker man så gott man kan.
Citera
2024-01-29, 15:53
  #1542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegateXII
Förstår ej vitsen man måste först ladda från GoPro till min iphone. Problemet är att Apple gjort det invecklat med gopro.

Citat:
Ursprungligen postat av LegateXII
Jodå! Det gör man, men de vet man hur känsliga de är med plocka ut o in! Så de undviker man så gott man kan.
Har under de senaste 20 åren aldrig upplevt SD-kort som särskilt känsliga, men överför ibland via kabel. Vad jag blir nyfiken på är vad man skulle vinna på att krångla till allt och blanda in en iphone?
Citera
2024-01-29, 16:02
  #1543
Medlem
En sak som förvånar mig är att det inte verkar finnas någon bra batteriförvaring för Gopro-batterier, tex en hardcase med 4, 6 eller 8 fack för batterier. Har gjort ett eget etui för ändamålet, men Gopro borde ju förstå att ganska många vill kunna ha med sig några batterier på ett praktiskt organiserat vis utan att använda dom där små plastaskarna för ett enda batteri som kanar omkring i packningen.
Citera
2024-01-30, 12:59
  #1544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokekaffe
En sak som förvånar mig är att det inte verkar finnas någon bra batteriförvaring för Gopro-batterier, tex en hardcase med 4, 6 eller 8 fack för batterier. Har gjort ett eget etui för ändamålet, men Gopro borde ju förstå att ganska många vill kunna ha med sig några batterier på ett praktiskt organiserat vis utan att använda dom där små plastaskarna för ett enda batteri som kanar omkring i packningen.
Sök på Charge Case Gopro.
https://www.actionking.se/batterier-...UaAp_hEALw_wcB

Glöm bara inte att det finns två storlekar på GoPro batterier.
Citera
2024-02-01, 14:59
  #1545
Avstängd
Jag skulle köpa en gopro men efter att ha kollat lite på youtube så ångrar jag mig.
Låter som gopro kameror fryser ibland och det låter ju inte så bra.
Hur vanligt problem är detta?
Citera
2024-03-28, 13:19
  #1546
Medlem
Klagade på ett gäng gopro batterier som jag fått problem med. Inga problem sa dom på gopros support. Vi kan fixa nya batterier. MEN dom kan inte skicka batterier till Sverige pga av nått förbjud att frakta batterier till Sverige. Så jag fick välja mellan två olika selfie pinnar... Hur låter detta?
Citera
2024-04-28, 10:19
  #1547
Medlem
Dags att köpa ny gopro då min gamla Hero 7 Black börjar bli sliten och får tjäna som reserv i framtiden.
Har någon i tråden något dåligt att säga om Gopro Hero 10 Black?
__________________
Senast redigerad av Kokekaffe 2024-04-28 kl. 10:35.
Citera
2024-05-09, 21:32
  #1548
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokekaffe
Dags att köpa ny gopro då min gamla Hero 7 Black börjar bli sliten och får tjäna som reserv i framtiden.
Har någon i tråden något dåligt att säga om Gopro Hero 10 Black?
Sent svar men jag ska nog skaffa mig en Gopro Hero 10 också.. Det borde räcka eftersom jag bara haft 5an innan.

Den duger bra! Har du skaffat den än? Vad tycker du om den jämfört med 7an i sådan fall?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback