Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-07-31, 00:05
  #25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Så du menar att du lägger din röst på ett parti som inte vill göra sig ovän med de 7 partierna du anklagar för att ha orsakat de problem vi har idag? Hur tror du det kommer sluta? Är det inte bättre att lägga din röst på något av de 7 så slipper du hetsa upp dig om SD hela tiden?

Även vänner kan ha olika åsikter i vissa frågor. Så länge SD vill ha en mer restriktiv invandringspolitik, och de andra inte vill det, är det mest naturliga att rösta på SD (om man har sådana åsikter). Den dagen SD talar om att öka invandringen eller förespråkar en invandringspolitik som är omöjlig att skilja från de andra riksdagspartierna, då kan man fundera på att sluta att rösta på dem.

Målet är ju att det ska bli accepterat att vara för en mer restriktiv invandringspolitik, utan att det utbryter ett rent krig. Man bör kunna diskutera denna fråga precis på samma sätt som man diskuterar skatter eller skolan. Folkpartiet och socialdemokraterna kanske har olika åsikter om den svenska skolan, men de behöver inte bli dödsfiender bara för det. Det är mer konstruktivt att diskutera detta på ett vettigt/seriöst sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Det är bara att fatta att de enda partier som är värda en röst ligger utanför riksdagen och aldrig kommer att komma in i riksdagen så det är lika bra att inte rösta.

Nej. Att inte rösta är det sämsta man kan göra. Även om en del småpartier kanske aldrig kommer in i Riksdagen så kan det vara värt att ge dem en uppmuntran genom att rösta på dem. De kanske inte hamnar i Riksdagen, men de kan göra annat viktigt arbete istället, t.ex opinionsbildning på det lokala planet.
Citera
2012-07-31, 00:11
  #26
Medlem
02-02-2012s avatar
-Info-: Jag önskar dig all lycka i livet.
Citera
2012-07-31, 00:13
  #27
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Tror du seriöst att man som ett nytt minoritetsparti i riksdagen ändrar åratal av skadlig invandringspolitik på 24 månader? Förstå att enda vägen fram är finslipa sin politik och retorik och på så vis locka fler väljare och få större inflytande på sikt. När man växer kommer andra partier att anpassa sig för att inte tappa mer av sina positioner.

Stabilt inlägg som alltid Kloss.

Den demokratiska vägen till förändring sker inte över en natt. Till nästa val har man en lika bred politik som vilket annat riksdagsparti. Majoriteten av svenskarna tycker att invandringspolitiken inte funkar. Partiet kan bli en maktfaktor i svensk politik men då i samarbete med andra partier. SD anpassar sig efter spelreglerna för att få vara med och spela.

Partiet är under utveckling, politiken formas, dom flesta i partiet är nationalister oavsett vad som sägs, personer inom partiet kommer och går. Vad hände med MP, de ramlade ur riksdagen första gången de kom in. SD fortsätter att växa.
Citera
2012-07-31, 00:14
  #28
Medlem
Micke67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Du kan väl jämföra med hur det var under tidiga 2000-talet. Erkänn att du blivit blåst i att tro att din röst spelar roll så kommer du att ha lättare att göra något åt problmeet. Jag förstår inte folk som sitter och hoppas på att deras röst skall spela någon roll, vem fan bryr sig om vad ni röstar på när ni lydigt gör det var 4:e år utan att någonsin göra något om ni blivit rövknullade de 4 åren före?

Sen har jag aldrig fattat vad det är SD skall göra åt de fundamentala problemen som finns i samhället, vad kommer egentligen lösas om man kastar ut 2 miljoner människor ur landet och längtar tillbaks till 70 talet (för det är väl vad ni innerst inne vill)? Det blir lite bostäder lediga i ghetton ingen vill bo i och lite mer bidrag till Svennar som inte vill jobba men hur lånt tid tar det innan de blir problem igen? Ni kommer fortfarande bli lika hårt knullade i röven.
Så du tror att Sd ska kasta ut de som redan är i Sverige ? vi måste ha en Invandring som vi kan ta emot, vi kan inte ta emot alla som vill till det förlovade landet Sverige. Alla som bor i Sverige ska väl ha ett drägligt liv , ett jobb, en bostad mm, men om vi tar emot mycket mer, så orkar inte Sverige längre, hur många tycker du att Sverige klarar av? sen att man röstar vad fjärde år, det finns människor som dör för rätten att få rösta men du pissar på det , så som du diskuterar så tror jag fan fortfarande att du är 12 år , du vet väl att det är 18 års gräns på flashback, nog diskuterat off topic med dig pojk.
Ontopic :
Det var väl egentligen inte så jävla stort flosker Stenkvist sa, mer blunder vad Reinfeldt sa :
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...sk_7203664.svd
Men som sagt all publicitet till Sd är bra.
Citera
2012-07-31, 00:17
  #29
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke67
hur många tycker du att Sverige klarar av?
½ miljon.
Citera
2012-07-31, 00:32
  #30
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Det är bara att fatta att de enda partier som är värda en röst ligger utanför riksdagen och aldrig kommer att komma in i riksdagen så det är lika bra att inte rösta.
Så länge du inte tänker påverka genom att skjuta Reinfeldt i pannan är röstskolk det mest idiotiska man kan föreslå. Man vinner aldrig matcher på walk-over. Aldrig.
Citera
2012-07-31, 00:37
  #31
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Så länge du inte tänker påverka genom att skjuta Reinfeldt i pannan är röstskolk det mest idiotiska man kan föreslå. Man vinner aldrig matcher på walk-over. Aldrig.
men du menar att man var fjärde år skall välja mellan 8 partier som är mer intresserade av att passa in i riksdagen än att bedriva en progressiv politik? Sen är det inte Reinfeldt jag skulle skjuta utan folk som arbetar på departement, myndigheter och statliga verk. Det är där du får bäst effekt.
Citera
2012-07-31, 00:45
  #32
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
men du menar att man var fjärde år skall välja mellan 8 partier som är mer intresserade av att passa in i riksdagen än att bedriva en progressiv politik? Sen är det inte Reinfeldt jag skulle skjuta utan folk som arbetar på departement, myndigheter och statliga verk. Det är där du får bäst effekt.
En sak behöver inte utesluta en annan, eller hur? Oavsett om jag är SvP:are eller inte så är det bättre för mig om SD får mer styrka än MP eller V. Den senaste tidens radikalisering där nationella ser SD som huvudfienden är inte bara löjlig, den är dessutom oerhört skadlig. Svensk politik är extremt trubbig och bör behandlas därefter. Judefrågan betyder tyvärr varken ditten eller datten på det praktiska planet, synd att det bildas nån jävla övermänniskejargong där "vi som minsann är hårdare än SD" ska ge liberalerna och vänsterförrädarna draghjälp i sänkandet av SD.

SD har omvänt många av mina avtrubbade Aftonbladetläsande bekanta till att se skit för den skit det är, där skulle inga polerade hakkors ha hjälpt särskilt mycket. Det skulle snarare haft omvänd effekt, tyvärr.
Citera
2012-07-31, 10:46
  #33
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Du fattar inget av politisk fingertoppskänsla och tror att du lockar röster med att stå och heila i ett gathörn.
Varför skulle jag stå och heila i ett gathörn? Vad snackar du om?
Citat:
Tror du seriöst att man som ett nytt minoritetsparti i riksdagen ändrar åratal av skadlig invandringspolitik på 24 månader? Förstå att enda vägen fram är finslipa sin politik och retorik och på så vis locka fler väljare och få större inflytande på sikt. När man växer kommer andra partier att anpassa sig för att inte tappa mer av sina positioner.
Jag tror inte, jag vet.

Sd hade inte kunnat fixa "allt" på bara två år, men de hade onekligen kunnat sätta betydligt hårdare press på de övriga i 8-klövern. De hade kunnat utöva mycket mer tryck om de hade haft en seriös plan av typen "den som inte är med oss är emot oss".

Nu sitter Sd istället som ett menlöst hjon och röstar på alliansens förslag bara för att de vill bli accepterade. Så varför skulle alliansen acceptera Sd? Alliansen kan spotta på Sd, Sd stödjer dem ändå.
Citat:
Men nej, av alla partier ser du SD som din huvudmotståndare och då måste jag som invandringskritiker fråga mig hur det egentligen är ställt med dig?
Sd är den stora fienden egentligen av det enkla skälet att de avleder kampen för ett nationellt sunt Sverige på villovägar. Sd är som en säkerhetsventil som judarna (med Ekeroth i spetsen) använder sig av för att få folk som är förbannade på dagens utveckling till att passivt rösta på ett gäng fyllon och karriärkåta mutkolvar till en riksdag som mest liknar ett vilohem.

På så sätt är Sd mycket farligare än till exempel Mp och V som ju aldrig skulle kunna genomföra sina visioner utan att det blev inbördeskrig. Sd är det parti som vill avliva svenskarna med den kokta grodans taktik och eftersom svenska folket är en rätt så sövd och slö groda finns det goda chanser att lyckas.
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Målet är ju att det ska bli accepterat att vara för en mer restriktiv invandringspolitik, utan att det utbryter ett rent krig. Man bör kunna diskutera denna fråga precis på samma sätt som man diskuterar skatter eller skolan. Folkpartiet och socialdemokraterna kanske har olika åsikter om den svenska skolan, men de behöver inte bli dödsfiender bara för det. Det är mer konstruktivt att diskutera detta på ett vettigt/seriöst sätt.
Det är redan krig i förorterna. Vakna för helvete!

Vad är vi ska "diskutera"? Vi ska rädda Sverige, sånt ska vi över huvud taget inte diskutera eftersom det inte är och aldrig ska kunna vara förhandlingsbart!

Vi dagtingar inte om folkstammens överlevnad. Antingen får våra fiender vika sig för oss frivilligt eller så mejar vi ner dem med automatvapen. Dör vi så dör vi, men med den utveckling vi ser idag kommer vi ändå att dö så småningom varför då inte köra all in och i alla fall försöka rädda svenskarna?

Sd tycks ju ha som mål att få sitta i de fina salongerna och (naturligtvis) i ett måttligt tonläge försöka få M och Mp att inse att massiv invasion av ickesvenskar kanske inte är "helt optimalt".
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Den demokratiska vägen till förändring sker inte över en natt. Till nästa val har man en lika bred politik som vilket annat riksdagsparti. Majoriteten av svenskarna tycker att invandringspolitiken inte funkar. Partiet kan bli en maktfaktor i svensk politik men då i samarbete med andra partier. SD anpassar sig efter spelreglerna för att få vara med och spela.
Vad spelar det för roll om majoriteten inte tycker invandring funkar? Sd är ju för det första för invandring och för det andra så vill de inte ens arbeta särskilt hårt för att genomföra de små och otillräckliga åtgärder de själva påstår sig kämpa för.

Sd är slöa och konflikträdda blötdjur som aldrig kommer göra någon skillnad. De är nöjda bara de får ett positivt omdöme i Axess-TV eller Daniel Poohl slutar skriva att de är dödsnazister. Djupare än så går inte deras ideologiska övertygelse.
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
En sak behöver inte utesluta en annan, eller hur? Oavsett om jag är SvP:are eller inte så är det bättre för mig om SD får mer styrka än MP eller V. Den senaste tidens radikalisering där nationella ser SD som huvudfienden är inte bara löjlig, den är dessutom oerhört skadlig. Svensk politik är extremt trubbig och bör behandlas därefter. Judefrågan betyder tyvärr varken ditten eller datten på det praktiska planet, synd att det bildas nån jävla övermänniskejargong där "vi som minsann är hårdare än SD" ska ge liberalerna och vänsterförrädarna draghjälp i sänkandet av SD.

SD har omvänt många av mina avtrubbade Aftonbladetläsande bekanta till att se skit för den skit det är, där skulle inga polerade hakkors ha hjälpt särskilt mycket. Det skulle snarare haft omvänd effekt, tyvärr.
Vad är så bra med Sd?

Nej Mp är då bättre eftersom deras politik radikaliserar svenskarna istället för att pacificera dem så som Sd gör. Jag menar inte att Mp har "rätt" men deras retorik kommer få fler att vakna och bli radikala.

Att ge förrädare med extrema åsikter draghjälp är i själva verket bra eftersom det leder till ökad polarisering. Ju mer polarisering desto fler kommer släppa chipspåsen och börja förbereda sig för det elddop vårt folk måste gå igenom för att över huvud taget finnas kvar om 200 år.

Ska vi däremot fortsätta stödja en organisation som ger sken av att de "gör något" så kommer folk muttra om att det är jävla blattar men de kommer att kolla på Let's dance och äta sina jävla chips och dricka öl och köpa billig skitmat på Lidl. För "Sd jobbar ju på saken"...


Sen vill jag säga att jag representerar inte SvP, jag är en individ. Däremot sympatiserar jag med SvP, men det är liksom inte samma sak.
Citera
2012-07-31, 12:00
  #34
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. För att göra liknelsen mer korrekt så är SvP ungen i klassen som ingen bryr sig om. Inte ens mobbarna. SvP finns där, men väcker ingen uppmärksamhet.

site:www.aftonbladet.se "SvP" = 13 träffar
site:www.aftonbladet.se "svenskarnas parti" = 29 träffar

site:www.aftonbladet.se "SD" = 40 600 träffar
site:www.aftonbladet.se "sverigedemokraterna" = 5 690 träffar

Dessa siffror visar lite hur proportionerna är.

SD spelar i elitdivisionen, och är större än flera andra riksdagspartier. SvP spelar i division 6 och har kanske 1000-2000 personer som kan tänkas rösta på dem i dagsläget. Kan jämföras med de 339610 personer som röstade på SD det senaste valet.

Anledningen till dina träffar hit och dit, beror på en marknadsföring skapad av Aftonbladet!
Skrev i en annan tråd om SD, och att förföljelsen inte i lika stor grad är så påfallande, vilket beror på att SD valt en annan väg. M.a.o blivit mer hanterbara i skarpa frågor. Så visst är det mycket kring SD som inte stämmer med ursprunget, och påfallande mycket av det slaget som talar om deras sårbarhet när sanningen kommer fram.

Hur mycket av Gustav kasselstrand har ventilerats, angående det som sker med den nationalistiska politiken, och de påfallande försöken till att plocka bort honom, för att istället placera en mer hanterbar person på Gustavs plats!
Det skulle gynna Svp och Nd, ifall man körde upp händelseförlopp av det slaget i arslet på de som skapat försöken att styra upp SD:s politik åt ett annat håll. Alltså m.a.o inte gynna den politiskt korrekta utvecklingen i den riktning man har försökt att peka ut!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback