Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-03, 17:27
  #1
Avstängd
Tjena Flashback! Det är så här att jag har tidigare märkt att man kan åka gratis på Öresundstågen. Har tidigare åkt sträckan Växjö- Kalmar och Kalmar- Växjö båda dessa två gånger har det aldrig varit en biljett kontrollant på både tågen. Men detta var nu två veckor sist och jag undrar om någon under den senaste veckan, dagarna har åkt med Öresundstågen och upplevt att det inte har varit någon konduktör som checkar biljetter? Snabba svar är mycket uppskattat.
Citera
2012-08-06, 10:40
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rusiako
Tjena Flashback! Det är så här att jag har tidigare märkt att man kan åka gratis på Öresundstågen. Har tidigare åkt sträckan Växjö- Kalmar och Kalmar- Växjö båda dessa två gånger har det aldrig varit en biljett kontrollant på både tågen. Men detta var nu två veckor sist och jag undrar om någon under den senaste veckan, dagarna har åkt med Öresundstågen och upplevt att det inte har varit någon konduktör som checkar biljetter? Snabba svar är mycket uppskattat.

Eftersom det varit så mycket hot och våld mot tågvärdarna på sistone, så har arbetsmiljöverket utfärdat ett förbud mot att tågvärdarna får kontrollera biljetter om de är ensamma.

I Skåne så finns det även vaktbolag som kontrollerar biljetter/kort ombord på tågen och deras arbete fortsätter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback