Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-27, 23:03
  #13
Medlem
För en som spelar är han helt normal..behövs lite för att trycka till.Lugna och hjälp som du ska som storebror
Citera
2012-08-27, 23:55
  #14
Medlem
Tack för alla svaren, har idag snackat med honom och han gjorde upp ett kost och träningsschema (y)
Jag är själv 190 o väger 93 och han tar ner mig som inget.
Men ni får alla ha stort tack för hjälpen!
Citera
2012-08-28, 00:19
  #15
Medlem
Surnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dultzer1337
Hej!!
Jag hörde igår min lillebror som är 15 år gråta, jag frågade honom varför och han berättade att det var för att han tyckte han var tjock.
Han är 185cm lång, pendlar mellan 90-95 kg.
Han tränar ishockey dagligen samt fys 3 dagar i veckan.
Min fråga är : Är han överviktig eller helt enkelt bara så för sin längd?

VÄÄÄÄÄLDIGT TACKSAM FÖR SNABBA SVAR!

Eftersom han tyckte att han var tjock, så är han ju det. Vi kan inte säga att hans subjektiva uppfattning om sig själv är felaktig. Även utifrån ett BMI-perspektiv har han ju rätt, i den mån man vill fästa sig vid sådant.
http://www.bmitest.se/

Han skulle behöva gå ner ca tio kg. Detta kan nog bara ske genom en genomtänkt kostomläggning. Det är ett misstag att tro att man genom träning kan försumma kosthållet. Äter man för mycket och för fel, så är det omöjligt att förbränna allt man stoppar i sig.

Han har en del att göra, alltså.
Citera
2012-08-28, 00:20
  #16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surnia
Eftersom han tyckte att han var tjock, så är han ju det. Vi kan inte säga att hans subjektiva uppfattning om sig själv är felaktig. Även utifrån ett BMI-perspektiv har han ju rätt, i den mån man vill fästa sig vid sådant.
http://www.bmitest.se/

Han skulle behöva gå ner ca tio kg. Detta kan nog bara ske genom en genomtänkt kostomläggning. Det är ett misstag att tro att man genom träning kan försumma kosthållet. Äter man för mycket och för fel, så är det omöjligt att förbränna allt man stoppar i sig.

Han har en del att göra, alltså.
Rent skitsnack från början till slut.
Citera
2012-08-28, 01:32
  #17
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nino.
Jag är 185 cm lång och väger 75 kg.

just saying
Då vet vi.

TS, vi vet ju inte hur din lillebror ser ut, men det kan inte vara så att han väger mycket i ren muskelvikt? Man ska inte stirra sig blind på vad vågens siffror säger, det är ju hur han mår och hur kroppen ser ut som är intressant.
Citera
2012-08-28, 10:11
  #18
Medlem
TS fokusera! ÄR din bror fet eller muskulös? Berätta sådan information också! Men å andra sidan, vem vågar mobba ett muskelberg som spelar hockey?
Citera
2012-08-28, 11:18
  #19
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Rent skitsnack från början till slut.

Vad är skitsnack? Att tjockhet är subjektivt? Att man enligt BMI-testet är överviktig om man är 185cm och väger 95kg? Eller att man kan försumma kosten för att man tränar?

Jag skulle vilja säga att allting faktiskt stämmer av det som TS (och jag i detta inlägg räknat upp).
Citera
2012-08-28, 16:51
  #20
Medlem
Tjockstarks avatar
En bild skulle vara guld värt.

Om han känner sig tjock så är det väl bara att äta lite mindre/träna mer fast äta lika mycket?

Har pojken vuxit färdigt? Jag var själv mullig när jag var femton, sen vips blev jag utdragen.

Nu väger jag in på 96 kg på mina 194 cm dock har jag väl också några extra kilon.....

PS: Är också ishockeyspelare.
Citera
2012-08-29, 23:41
  #21
Medlem
Många frågar hur han ser ut, han är ju inte tjock som det syns (Bild kanske kommer snart)
Men han har ju en stor del muskler på kroppen då magen och bröstet inte är det bästa, men han är ju snabbare och smidigare än dom flesta i laget och dom väger väl in runt 70 och längd 165-177 tror jag.
Citera
2012-08-30, 02:54
  #22
Medlem
Biomasss avatar
Han är något överviktig, men vad gör det? Grabbar i den åldern växer ju fortfarande så det spelar väl ingen roll om han har lite extra fläsk på knotorna.
Citera
2012-08-30, 11:12
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nino.
Jag är 185 cm lång och väger 75 kg.

just saying

Så det du menar är att alla som är 185cm långa skal väga lika mycket?
Citera
2012-08-30, 12:48
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nino.
Jag är 185 cm lång och väger 75 kg.

just saying
Du är undernärd och klen som en flicka antar jag?

TS: Din bror ska fan va glad att han e så pass "stor" med tanke på sitt sport val.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback