Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-02, 10:42
  #7921
Medlem
Det har nu gått 6 dagar sedan operationen. Gått bättre för varje dag men idag och igår kväll så upplever jag att det skaver och vätskar mer från såret. Framför allt på ena sidan. Det är fortsatt ganska svullet och gör ont precis på svullnaden. Känslan upplevs som skavande. Svullnaden är fortsatt lite varm men det har det alltid varit vad jag vet. Någon som upplevt samma efter ungefär en vecka in i läkningen?
Citera
2024-05-08, 02:45
  #7922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fratel
Det har nu gått 6 dagar sedan operationen. Gått bättre för varje dag men idag och igår kväll så upplever jag att det skaver och vätskar mer från såret. Framför allt på ena sidan. Det är fortsatt ganska svullet och gör ont precis på svullnaden. Känslan upplevs som skavande. Svullnaden är fortsatt lite varm men det har det alltid varit vad jag vet. Någon som upplevt samma efter ungefär en vecka in i läkningen?
Hur har det gått för dig? Vi opererades ju samtidigt ungefär även fast mitt inte blev som det skulle så är jag nog i slutspurten på mitt läkande nu, det mesta har läkt ihop och börjar kännas mer som det gjorde innan, inga stygn har dock släppt än och jag har fortfarande kvar en "skorpa" typ där det fortfarande är lite kvar att läka, fortfarande rätt ömt dock.. Brukar oftast glida runt naken och lufta så mycket det går såret är ju bra mycket mindre känsligt när det är helt torrt.

Inte hört ett skit från läkaren heller gällande när jag får tid för ny operation så det är ju mindre kul.. Men vad ska man göra..
Citera
2024-05-08, 21:43
  #7923
Medlem
Kul att det finns en stor tråd om förhudsproblem om omskärelse! Blev lite förvånad, trots att jag kanske inte borde bli det eftersom det är flashback vi pratar om.

Har hela mitt liv haft trång förhud och tight penissträng, har kunnat dra tillbaks förhuden vid slakt tillstånd men aldrig vid stånd. Har såklart vart lite psykiskt påfrestande och det är ju inte supersexigt att ha en halvtrasig kuk, men samlag har fungerat iallafall så har inte direkt brytt mej om det.

Cirka ett år sedan så började jag få ont i /runt förhuden, allt eftersom tiden gick så blev det värre och värre och fick små "knottror" och ärrbildning på insidan av förhuden, tänkte att det kunde lösa sig av sig självt bara man skötte hygienen, men det blev bara värre och tillslut kunde jag inte ens dra tillbaks förhuden vid slakt tillstånd då den var för tjock och "ärrig". Sökte till VC som gav skickade remiss till en urolog efter att jag provat nån salva osv.

Gick väl 2 veckor så fick jag kallelse till Urologen där operationstid var bokad om jag och kirurgen var eniga om att en omskärelse skulle behövas, och tiden var väl bokad 3v framåt typ. Så ändå ganska imponerad över hur fort det gick.

Kom dit och sagt o gjort, han kollade på penis och kom fram till ganska omgående att det är något som inte kommer gå över av sig självt och rekommenderade då en fullständig omskärelse eftersom jag även tidigare haft problem med trång förhud och tight sträng. Så igår eftermiddag var det under kniven, 2 stick i penisroten var det i särklass mest obehagliga och smärtsamma med operationen i sig, när de väl började dunkade jag Ghost på högsta volym i mina lurar och typ 20min senare petade dom mej på axeln och det var klart.

Så idag är alltså första dagen omskuren, var livrädd att ta bort förbandet imorse men det såg inte så fruktansvärt illa ut som jag trodde, självklart är det väldigt svullet och ömmar en del, men har inte direkt någon smärta såvida jag inte pillar i närheten av själva stygnen. Körde med alvedon/ipren hela dagen igår samt imorse men känner inte riktigt att jag behöver det då det inte direkt gör ont, mest obehagligt.

Har duschat av penis idag och försökt göra lite rent så gott det gick utan att slita för mycket i den, lufttorkade sedan lite efteråt framför min portabla AC på minsta blåsstyrka (hittade inte hårtorken)

Jag har ingen enorm balle, o pga svullnaden samt "badringen" under ollonet så känns den helt plötsligt supertung och är lite halvjobbig att gå runt med eftersom den dinglar mer än vanligt... obra som nyopererad...

Har provat att gå lite i kallingar men det är fruuuuktansvärt obehagligt och även fast det är mjukt tyg så känns det lite som att gå runt med strävt santpapper mot ollonet... Skulle egentligen jobbat imorgon o tänkte att jag bara behövde 2 dagar ledigt men finns inte en chans att jag går till jobbet när jag inte ens kan ha kallingar på mej utan att gå som om jag skitit ner mej haha! Som tur är har jag bara 2 turer kvar, sen har jag semester i 3v så det blir nog att sjukskriva sej resterande av turerna o bara chilla runt hemma naken ett par dagar.

En annan sak jag tänkt på är att strängen sitter kvar, och är fastsydd under ollonets undersida, är detta normalt för er som gjort en omskärelse?

Har beställt salvkompress samt lite vanlig kompress och kirurgtejp som jag kommer linda in banenen i ett tag nu i början, som det känns nu kommer jag inte kunna gå 10 meter med kläder utan att vikas dubbelt av smärta. Fick även med någon bedövningssalva jag kan smeta på vid behov, och det var tydligen inga restriktioner på den utan "använd om det gör ont" men går det även använda på ollonet eller är det bara vid såret?...

Så jag har officiellt bjudit in mej själv till er prestigefyllda klubb, hoppas på smidig och snabb återhämtning... just nu är jag bara rädd för att stygnen ska spricka o det ska börja blöda massor, så tar det jäääävligt piano nu i början.

Allt gott /Noob
Citera
Igår, 20:18
  #7924
Medlem
Fråga till er som genomgått detta, hur svullna blev ni 2-3 dagar efter ingreppet? Kuken känns som en tjock jävla prinskorv, är i princip dundersvullen på 50% av penis. Har inte så ont i övrigt, självklart ömt där dom skärt men inte såpass illa att jag behöver värktabletter. Blir mest orolig över hurpass svullet det är, känns verkligen tjockt.
Citera
Idag, 00:34
  #7925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Fråga till er som genomgått detta, hur svullna blev ni 2-3 dagar efter ingreppet? Kuken känns som en tjock jävla prinskorv, är i princip dundersvullen på 50% av penis. Har inte så ont i övrigt, självklart ömt där dom skärt men inte såpass illa att jag behöver värktabletter. Blir mest orolig över hurpass svullet det är, känns verkligen tjockt.
Jag svullnande upp lite extra efter några dagar och den höll sig i några dagar, men är nere nu
Citera
Idag, 02:39
  #7926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Fråga till er som genomgått detta, hur svullna blev ni 2-3 dagar efter ingreppet? Kuken känns som en tjock jävla prinskorv, är i princip dundersvullen på 50% av penis. Har inte så ont i övrigt, självklart ömt där dom skärt men inte såpass illa att jag behöver värktabletter. Blir mest orolig över hurpass svullet det är, känns verkligen tjockt.
Jag var rätt svullen första dagarna efter sprutorna mest tror jag, blev sen blå/svart/lila i omgångar fram tills lite drygt en vecka efter operationen!
Citera
Idag, 08:12
  #7927
Medlem
Tack för svar, kändes onormalt svullet man kanske inte!
Citera
Idag, 08:46
  #7928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antixdare
Jag svullnande upp lite extra efter några dagar och den höll sig i några dagar, men är nere nu

Blev jävligt svullen så det är normalt. Högläge kan minska svullnaden.
Citera
Idag, 12:52
  #7929
Medlem
För er som har strängen påsydd och kvar, blev det sårigt o jävligt under den? Förutom svullnaden är det de enda "onormala" jag kan se, det ser ut som att det är sårskorpor under själva strängen, samt på strängen i sig. Det är hårt och mörkrött/svart, men gör inte ont något vidare. Tänkte så det inte är nån jävla infektion eller nått annat skit.
Citera
Idag, 13:49
  #7930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
För er som har strängen påsydd och kvar, blev det sårigt o jävligt under den? Förutom svullnaden är det de enda "onormala" jag kan se, det ser ut som att det är sårskorpor under själva strängen, samt på strängen i sig. Det är hårt och mörkrött/svart, men gör inte ont något vidare. Tänkte så det inte är nån jävla infektion eller nått annat skit.

Låter som det jag hade. För mig så gick några stygn där på undersidan upp och det blev sårskorpor så som du beskrev. Det läkte normalt och blev ärrvävnad men egentligen inget som stör.

Om det blir infekterat får du andra symptom som t.ex svullnad, rodnad, värme, var och feber.
Citera
Idag, 18:01
  #7931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Låter som det jag hade. För mig så gick några stygn där på undersidan upp och det blev sårskorpor så som du beskrev. Det läkte normalt och blev ärrvävnad men egentligen inget som stör.

Om det blir infekterat får du andra symptom som t.ex svullnad, rodnad, värme, var och feber.

Svullen är ju hela jävla dicken speciellt precis under ollonet där strängen "börjar", men inte så mycket värme/rodnad o ingen feber. Varigt har det vart minimalt, antingen det eller sårvätska. Märkte lite gul/vit vätska nu efter att jag var ute för första gången på 3 dagar. Annars har det varken vart varigt eller blött något märkvärdigt under dessa 3 första dagarna.

Tack för svar!
Citera
Idag, 19:48
  #7932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Svullen är ju hela jävla dicken speciellt precis under ollonet där strängen "börjar", men inte så mycket värme/rodnad o ingen feber. Varigt har det vart minimalt, antingen det eller sårvätska. Märkte lite gul/vit vätska nu efter att jag var ute för första gången på 3 dagar. Annars har det varken vart varigt eller blött något märkvärdigt under dessa 3 första dagarna.

Tack för svar!


Låter som om att du klarat dig riktigt bra då, härligt Även om nåt stygn skulle spricka eller om du råkar ut för något annat bakslag så behöver du inte vara orolig, det läker ändå!

Skönt också att du kunnat gå ut så tidigt själv tog det en vecka innan jag kunde halta iväg och hämta posten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback