Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-06, 21:41
  #1
Medlem
CGXVIs avatar
Satt och pratade lite smått över msn med en tjej och plötsligt så skedde detta.

Citat:
Hon säger (21:06):
*vadfan O_o
*hör musik på datan som jag inte slagit på..
Jag säger (21:06):
*o_o
Hon säger (21:06):
*finns inget uppe heller
Jag säger (21:06):
*Spotify?
Hon säger (21:06):
*NEJ
*inte det heller
*vadfan
*inget på msn eller fb eller nåt
*nu slutade det o_o
Jag säger (21:06):
*o_o
Hon säger (21:06):
*är väl psyksjuk eller något
Jag säger (21:07):
*Förlåt, det var jag som sjöng! 8-)
Hon säger (21:07):
*var ingen sång bara skrap och någon melodi
Jag säger (21:07):
*Precis ; D
Jag säger (21:10):
*Skumma var dock att
*Precis när jag pausade min musik
Jag säger (21:11):
*så skrev du att det slutade
Hon säger (21:12):
*vadfan
*vad lyssnade du på?
Jag säger (21:12):
*Engel - Feel Afraid
Jag säger (21:13):
*Eller nej pausade inte
*låten tog slut
*var i slutet av låten
*så var ingen sång eller något
*De 25 sista sekundrarna typ
Hon säger (21:18):
*..
*dafuq
*blir fan rädd nu vi har ju inte ens haft något videosamtal eller ljud eller nå
Hon säger (21:19):
*nåväl-
Jag säger (21:19):
*Ofta det var den du hörde? ._.
*THE SPIRITS ARE STRONG TONIGHT
Hon säger (21:19):
*ja
*har inte ens engel uppe här
Hon säger (21:20):
*visste dock inte hur låten lät i slutet så kollade upp det nyss, fick äckligt mycket rysningar
*försöker förstå hur i helvete det gick till
Vad tror ni att detta beror på? Kan försäkra er om att hon inte "trollar" med mig. Litar på henne så pass väl.
Tror ni att det är något tekniskt och hur skulle hon kunna höra det isåfall?
Eller något andligt/paranormalt fenomen/telekinetiskt?
Vet inte riktigt var denna tråd hör hemma så den fick hamna här.
Citera
2012-11-06, 22:30
  #2
Medlem
Sisofyss avatar
En bugg i matrix?!

Nädå.. vetefan, det låter väldigt sjukt. Har ingen bra förklaring. Är dock inte så väldigt teknisk heller! Men det låter mer som ett tekniskt fenomen snarare än ett ockult.
Citera
2012-11-06, 22:34
  #3
Avstängd
KissieochKenzas avatar
ta en större dos lungade efer det , det är apläskigt.
Citera
2012-11-07, 14:38
  #4
Medlem
Baba.Sedos avatar
ok, så du chattar med en tjej och lyssnar på en låt, hon hör på nåt sätt låten, och utan att misstänka att det kan ha blivit nåt tekniskt fel, eller att på ngt sätt du kommit åt nån knapp till micen eller vafan som helst som låter troligt, så tror du att det spökar?
Citera
2012-11-07, 23:15
  #5
Medlem
CGXVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
ok, så du chattar med en tjej och lyssnar på en låt, hon hör på nåt sätt låten, och utan att misstänka att det kan ha blivit nåt tekniskt fel, eller att på ngt sätt du kommit åt nån knapp till micen eller vafan som helst som låter troligt, så tror du att det spökar?

Hade ingen mikrofon ikopplad och inga ljudklipp hade heller skickats. Borde ju på något sätt kunnat se spår av att något skickats på datorn men inget sådant fanns.
Citera
2012-11-07, 23:40
  #6
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CGXVI
Hade ingen mikrofon ikopplad och inga ljudklipp hade heller skickats. Borde ju på något sätt kunnat se spår av att något skickats på datorn men inget sådant fanns.
ok har du laptop?? kan ju finnas inbyggd mic..
i konversationen så säger du att när du pausa så slutade det.. eller att det är slutet på låten.. och hon hör oxå slutet på samma låt som tar slut samtidigt som din? är det korrekt uppfattat?
Alla med någon slags slutlednings fömåga fattar ju att det blivit något tekniskt fel..
Resten tror att det är en spök dj som spelar upp snuttar för folk som chattar på msn
Citera
2012-11-07, 23:44
  #7
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
ok har du laptop?? kan ju finnas inbyggd mic..
i konversationen så säger du att när du pausa så slutade det.. eller att det är slutet på låten.. och hon hör oxå slutet på samma låt som tar slut samtidigt som din? är det korrekt uppfattat?
Alla med någon slags slutlednings fömåga fattar ju att det blivit något tekniskt fel..
Resten tror att det är en spök dj som spelar upp snuttar för folk som chattar på msn

^This.
Hur har du tänkt kontrollera exakt vad din dator skickat/tagit emot över internet?
Om du verkligen går igenom med det (teoretiskt sett) kommer du se att någon slags mic slagits på eller att det blivit nån slags bugg.
Citera
2012-11-08, 00:00
  #8
Medlem
Något liknande hände mig för något år sedan. Hörde mummel och musik från mina högtalare. Det visade sig senare att dessa högtalare kunde, av misstag gissar jag, plocka upp radiosignaler. Möjligtvis har någon signal läckt in i dennes högtalare/hörlur.
Citera
2012-11-17, 01:38
  #9
Medlem
CGXVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
ok har du laptop?? kan ju finnas inbyggd mic..
i konversationen så säger du att när du pausa så slutade det.. eller att det är slutet på låten.. och hon hör oxå slutet på samma låt som tar slut samtidigt som din? är det korrekt uppfattat?
Alla med någon slags slutlednings fömåga fattar ju att det blivit något tekniskt fel..
Resten tror att det är en spök dj som spelar upp snuttar för folk som chattar på msn

Nope, stationär!
Ja det var korrekt uppfattat.
Jo, att något tekniskt fel uppstått är ju den troligaste anlendningen. Förstår bara inte hur det skulle gått till.
Fast... En spök-dj lät ju rätt bra också

Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
^This.
Hur har du tänkt kontrollera exakt vad din dator skickat/tagit emot över internet?
Om du verkligen går igenom med det (teoretiskt sett) kommer du se att någon slags mic slagits på eller att det blivit nån slags bugg.

Skickat/mottaget-strömmar?
Bugg isåfall men frågan var mer ifall någon hade någon annan anledning om hur det gått till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback