Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-23, 20:31
  #1
Medlem
Min vän är helt ointresserad av film, kollar på några komedier ibland men det är allt. Jag vill få h*n att uppskatta film lika mycket som jag gör..därför tänkte jag ge h*n en film som vidgar h*ns vyer. Den film som fick upp mina ögon för film var a clockwork orange. Nu vill jag ha tips på vilken film som skulle få h*n att falla på knä så att säga. Bra jävla film helt enkelt. Har svårt att komma på något specifikt.
Citera
2012-11-23, 20:34
  #2
Avstängd
Aceton24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Min vän är helt ointresserad av film, kollar på några komedier ibland men det är allt. Jag vill få h*n att uppskatta film lika mycket som jag gör..därför tänkte jag ge h*n en film som vidgar h*ns vyer. Den film som fick upp mina ögon för film var a clockwork orange. Nu vill jag ha tips på vilken film som skulle få h*n att falla på knä så att säga. Bra jävla film helt enkelt. Har svårt att komma på något specifikt.

Inception, Donnie Darko och Requiem for a dream. Filmer som får dig att tänka till, man glömmer inte dem dagen efter.
Citera
2012-11-23, 20:40
  #3
Medlem
arakas avatar
bladerunner.
Citera
2012-11-23, 21:09
  #4
Medlem
Batman182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aceton24
Inception, Donnie Darko och Requiem for a dream. Filmer som får dig att tänka till, man glömmer inte dem dagen efter.

Inception absolut, även Shutter Island är grym. The Machinist är också en favorit.

Men vad fan är grejen med att inte skriva om det är en tjej eller kille?
Citera
2012-11-23, 21:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
bladerunner.

Bra svar där, känns som en värdig kandidat. Kan man begära mer av en film?







Citat:
Ursprungligen postat av Batman182
Inception absolut, även Shutter Island är grym. The Machinist är också en favorit.

Men vad fan är grejen med att inte skriva om det är en tjej eller kille?

Tja, bra thrillers men dom känns så jävligt ytliga även om dom vill verka så mycket mer djupa än vad dom är. Inga filmer man ligger och tänker på flera timmar efteråt.

Det spelar ingen roll vilket kön det är på personen. Därför kan det kvitta.
Citera
2012-11-23, 21:59
  #6
Medlem
Be hen att slå på 1an nu och njut
Citera
2012-11-23, 22:10
  #7
Medlem
prmanentwacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Det spelar ingen roll vilket kön det är på personen. Därför kan det kvitta.
Tjejer och killar gillar ofta olika sorters filmer av någon anledning, så det skulle ju kunna vara fallet även hos din vän.

Vad är din vän för typ av person?

The Shawshank Redemption är en film jag skulle vilja se för första gången igen oavsett om jag vore brud eller snubbe iaf!
Citera
2012-11-23, 22:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batman182
Inception absolut, även Shutter Island är grym. The Machinist är också en favorit.

Men vad fan är grejen med att inte skriva om det är en tjej eller kille?

Det är väl helt enkelt en HEN det handlar om
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback