Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-02, 17:13
  #121
Medlem
ecoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernauten
Hade tänkt att köra en halvårskur med början i september. Har aldrig legat på så länge innan och tänkte så länga in HCG, något jag aldrig använt tidigare, i min pct. Övervägde att köra det genom hela kuren men kände att det blev lite för mycket stickande för min smak.

Tänkte att jag skulle överlappa kuren och pct med hjälp av HCGt. Ser det helt knasigt ut eller? Behöver jag köra HCGt längre? Börja tidigare eller senare? Har som sagt aldrig legat på det tidigare då mina kurer varit lättare och mycket kortare, så all hjälp uppskattas.

Kur
  • Vecka 1-7: 100mg anadrol ed
  • Vecka 1-8: 500mg test-e e5d
  • Vecka 8-19: 750mg test-e e5d
  • Vecka 19-27: 500mg test-e e5d
  • Vecka 20-27: 50mg winstrol ed

PCT
  • Vecka 27-31: 1000ie HCG e3d
  • Vecka 29-30: 40mg nolvadex ed(Dag 1 160mg)
  • Vecka 31-32: 20mg nolvadex ed
  • Vecka 33: 10mg nolvadex ed
Mvh Juggen.
Du ska helst köra HCG medans du ligger på AAS. Så gör om schemat.
Citera
2013-06-02, 18:57
  #122
Medlem
Juggernautens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingLeBanner
Ditt upplägg har lite fel. du kan inte kura på testo 500 o 750 v8, o inte 750 o 500 v19.......

o winnen borde du köra v22-29istället. nolvan 10mg 33 känns bortkastat.20mg eller inget tror jag på.annars så är det la ok

Menar så klart att jag skall köra 500 t.o.m v8 sedan v9-19 köra 750 sedan v20 gå på 500 igen.

Sorry om det var lite oklart. Gjorde om det och la winnarna senare.

vecka 1-7 100mg oxar ed
Vecka 1-8 500mg test-e e5d
Vecka 9-20 750mg test-e e5d
Vecka 21-29 500mg test-e e5d
vecka 24-31 50mg winstrol ed

PCT
vecka 31-35 1000ie hcg e3d
Vecka 31-33 40mg nolvadex ed(Dag 1 160mg)
vecka 34-36 20mg nolvadex ed



Citat:
Ursprungligen postat av ecoo
Du ska helst köra HCG medans du ligger på AAS. Så gör om schemat.

Jodå jag vet. Men det blir alldeles för mycket stickande för att jag ska vara bekväm med det. Kalla mig mes om ni vill . Blir det helt knas om jag lägger HCGt mellan kuren och överlappar den med nolvan? Får kanske tänka om helt och hållet.

EDIT: Alternativet är ju att köpa 40000ie o köra 500ie e3d genom hela kuren. Inte supersugen men är det fördelaktigt är det ju givet att göra det även om jag inte gillar det. Kroppens och sinnets välmående går ju, trots omständigherna, i första hand.
__________________
Senast redigerad av Juggernauten 2013-06-02 kl. 19:22.
Citera
2021-03-22, 16:08
  #123
Medlem
Jag är på en kur på 35 st 20 mg anavar. När kuren är över funderar jag på att hoppa på testosteron. Behöver jag en paus med pct innan jag hoppar på testosteronet?
Hur borde mitt pct se ut om jag kör vidare på testosteron?
Tänkte köra Testosterone Enanthate
250mg/ml 10ml och köra ca 10 veckor.
Har 20st tabletter Nolvadex.
Citera
2021-03-22, 18:49
  #124
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werkstadt
Jag är på en kur på 35 st 20 mg anavar. När kuren är över funderar jag på att hoppa på testosteron. Behöver jag en paus med pct innan jag hoppar på testosteronet?
Hur borde mitt pct se ut om jag kör vidare på testosteron?
Tänkte köra Testosterone Enanthate
250mg/ml 10ml och köra ca 10 veckor.
Har 20st tabletter Nolvadex.

Hoppa på testot på en gång. Sen köp en till flaska, 10v gör inte så mycket
Citera
2021-03-23, 12:07
  #125
Medlem
SpOeNdi tack för svar, hur borde mitt pct med nolva se ut när jag slutfört min anavar och testo kur på 10 ml?
Hur är måendet när man avslutar en sådan här kur, hanterbart?
Citera
2021-03-23, 19:31
  #126
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werkstadt
SpOeNdi tack för svar, hur borde mitt pct med nolva se ut när jag slutfört min anavar och testo kur på 10 ml?
Hur är måendet när man avslutar en sådan här kur, hanterbart?

På sån kort kur påverkas inte måendet så mycket, på mig iaf. MEN det är individuellt.

Starta nolva ca ~21 dagar efter sista injektion. 20mg om dagen i 4 veckor ish är standard.

Såg nu att du bara hade 20st nolva, du kan dela 10st så du får 30st sammanlagt, ta dom hela först sen går du på dom som är delade.
__________________
Senast redigerad av SpOeNdi 2021-03-23 kl. 19:33.
Citera
2021-03-27, 16:22
  #127
Medlem
SpOeNdi tack för alla hjälpsamma svar.
Då har jag en riktlinje över hur jag skall köra pct efter kuren. Läst att en del kombinerar med annat under sina testokurer t.e.x nolva är det egentligen nödvändigt? Hoppas jag får energi på testosteronet denna orala kur har gjort mig så sjukt trött.
Citera
2024-03-23, 14:41
  #128
Medlem
Damen101s avatar
Tjo, har läst igenom lite. En väldigt uppskattad trådstart.

Men fundrar lite på min kur.

Orala
Turinabol
25mg/day - vecka 1-7

PCT
Nolvadex
40mg/day - vecka 6-8 // eller bör man börja vecka 8-10?
20mg/day - vecka 9-11
Citera
2024-03-23, 19:45
  #129
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bola-San
Så were on it, igen. Efter att internet var struligt igår då jag kom hem, så kör vi idag istället. Ämnet vi täcker idag är fortfarande en fördjupning på PCT men inom området HCG.

PCT #3 HCG (Human Chorionic Gonadotropin):
HCG, favorit preparatet vid en PCT för många som håller på med doping. De används också i vissa fall under en pågående steroidkur för att minska förminskningen av pungen (detta är en bieffekter som alltid uppstår, men ej är vidare farlig på korta och låg doserade kurer).

HCG kommer i pulverform. Därefter får mottagaren sköta blandningen av pulvret själv. HCG blandas med en steril koksaltlösning även kallat natriumklorid. Denna vätska injiceras sedan i den subkutana vänvaden.

Det HCG gör är att den "härmar" LH-signalen (LH = hormon). Så när en injektion av HCG uppstår så skapas en exogen källa för falskt LH. Denna falska signal av LH kommer få dina testiklar att producera testosteoron även trotts att du tillför en överdriven mängd av hormoner via ditt steroidbruk. Tänk på att de är både LH och FSH som har frisläppts i dessa mängder på grund av AAS.

Eftersom kroppen känner igen föreningen från AAS som sin egna LH produktion, kommer den samtidigt sluta producera LH från testiklarna då de redan finns i så pass höga mängder i kroppen. Därför är HCG suppressiv vår endogena LH-signal.

HCG kommer även kunna stimulera hypofysen som i sin tur motar ett hormon kallat GnRH. När hypofysen får tillgång till hormonet GnRH kommer den skicka ut signaler som kallar på en utökat produktion av LH och FSH-hormon.

Som vi har lärt oss så stimulerar HCG hypofysen, men de kommer att kunna stimulera hypofysen i en mycket högre takt då ens testosteron nivåer är på väg ned. Alltså. När du slutar att injicera den suppresiva föreningen (AAS) kommer nivån av denna förening i vår kropp att sakta sjunka. Takten de tar för suppresiva föreningen att sjunka beror på vilken ester du har använt.

Alfa sub-styrenheter, är en faktor som ger material så att våra testiklar måste och kan producera testosteron. Detta sker inte bara genom olika signaler utan även genom olika metaboliska vägar.


Att hcg skulle stimulera hypofysen anser jag vara rent nonsens och snarare tvärt om så stänger hcg ned hypofysen gnrh, lh, o fsh.

Serm stimulerar hypofysen, hcg dock härmar hypofyshormonerna nämnda ovan -
alltså stängs man ned tillfälligt av hcg på hypofysnivå, men kulorna stimuleras.
__________________
Senast redigerad av Fritjoffandersson 2024-03-23 kl. 19:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback