Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-15, 08:39
  #181
Moderator
Maviels avatar
Som sjukt besatt av information och klarhet och med ett kanske onormalt intresse för kriminalfall har Flashback under många år betytt mkt. Här är det högt och lågt i tak. Ibland väldigt lågt kan jag som kvinna tycka men har de gånger jag skrivit blivit ärligt, rakt, och sant bemött.
Citera
2021-03-15, 08:42
  #182
Moderator
Maviels avatar
Som tillägg till tidigare inlägg hängt här längre än mitt alias. Säkerligen runt 10 år. Skrattat, gråtit, förfasat, känt igen mig, skrattat, ignorerat och hittat djup förståelse. 💕
Citera
2021-03-15, 08:46
  #183
Medlem
gato12s avatar
Väldigt mycket, i perioder.

Ibland när livet känns tungt har det varit skönt att prata av sig i LB, i trådar och även i privata meddelanden. Vissa betraktar jag som riktiga vänner.

Ibland blir man så trött på idioterna som huserar här att man tar en välbehövlig paus.

Men något får en att återvända...

Edit; lite trist att se så många bemärkta användare som försvunnit, i början på tråden
Citera
2021-03-29, 06:14
  #184
Avstängd
realFEZs avatar
Tidiga flashback, papperstidningen, betydde väl inte så otroligt mycket. Men del del. Jag läste liknande saker digitalt redan då. Mailinglistan var bra. Forumet var inte så bra när det kom. Forumet blev bättre efter ett tag. Forumet blev sämre och det poppade upp MASSOR av andra (nischade) forum som jag valde att använda istället. Men nu är jag tillbaka till ruta 0, och det är nästan det enda jag använder på internet. Förutom epost, räkningar och sånt där.

Det känns som Flashback är viktigare nu än någonsin. Så: kämpa på gummor och gubbar där ute i vårt avlånga land. Det här fixar vi!
Citera
2021-04-13, 11:25
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Det känns som Flashback är viktigare nu än någonsin. Så: kämpa på gummor och gubbar där ute i vårt avlånga land. Det här fixar vi!

Håller med. När man läser ABoK och jämför mellan nyhetsoutlets förstår man hur hemskt det ofta är. Tex, själv sett hur Aftonbladet och SVT censurerat, tex publicerat en efterlysning från polisen men tagit bort uppgift om hudfärg. Det är helt sjukt. FB har å andra sidan låtit mig kunna se underliggande fakta, hitta till FUPpar och domar osv och själv kunna bilda mig en uppfattning om saker.
Citera
2021-04-13, 11:57
  #186
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Väldigt mycket, både positivt och negativt.
Citera
2021-09-03, 23:18
  #187
Medlem
Ensambroders avatar
Flashback är som en virtuell familj i textformat som har betytt nästan lika mycket som Jesus Kristus har betytt för mig.

Livsviktig betydelse med andra ord!
Citera
2021-09-04, 03:44
  #188
Medlem
Pungsvings avatar
Flashback tillhandahåller meningslöst tjaffs med korkade svenskar som förstört sitt land och nu bara sitter och gnäller och skyller ifrån sig. Detta meningslösa är en behaglig flykt från verkligheten, flykt från oro och negativa känslor. När jag blir bättre på att ordna upp mitt känsloliv så blir det mindre av aktivitet här på flashback för min del. Moderatorerna är totalt körda i huvudet också, och förstör flashback så som svenskarna förstör Sverige.
Citera
2021-09-04, 03:55
  #189
Medlem
Förutom att jag nästan blivit avstängd här för lite tjafs med moderatorerna, så har jag läst det här som man får inte läsa i media. Och eftersom journalister läser här också och påverkas, och folk framförallt läser här, jag en del av demokratin. Jag läste här redan i tonåren och skrattade åt tripp-rapporter. Nu är det mer politik som jag vill prata om. Bra att ni har bannlyst pedofiler och så nu, nu är flashback rumsrent. Med en hård tongång politiskt med mera. Men glöm inte vad det är ni är, när organisationer masstrycker på anmälningsknappen för fel saker.
__________________
Senast redigerad av xyxzopol 2021-09-04 kl. 04:24.
Citera
2021-09-04, 05:22
  #190
Medlem
Saltkatts avatar
Ingenting alls.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback