Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-08, 14:51
  #1
Medlem
Nazists avatar
Tjena, jag har köpt två stycken mobilt bredband kontant (Comviq och Tre), inget av dem funkar på min nya mac, även om jag installerar drivrutiner från tillverkarna av modemet och allt möjligt jävla skit. Jag vet att det går att köpa en usb 2.0 port för att få skiten att funka men jag tycker inte att jag ska behöva göra det.

Alltså, jag har Mac OS X 10.8.2 och vill köra helst mobilt bredband kontant med detta, någon som vet med sig att detta finns på marknaden idag, ni kanske kör det själv till och med?

Vill även passa på att tacka min granne för lånat wifi, vem det än är.
Citera
2013-03-08, 18:32
  #2
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner —► Programvara - Mac OS

// Mod
Citera
2013-03-09, 13:52
  #3
Medlem
tzjs avatar
Har du tittat på respektive leverantörs hemsida? Dom brukar ha instruktioner med eventuella felsökningar där.
Citera
2013-03-09, 16:36
  #4
Medlem
Joomlas avatar
Provat googla modellnumret på donglarna samt "mac" inbakat någonstans i sökningen? Eller "mobilt bredband *operatör* mac". Du är troligtvis inte ensam om att ha problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Nazist
Jag vet att det går att köpa en usb 2.0 port för att få skiten att funka men jag tycker inte att jag ska behöva göra det.
Köpa en hubb då eller vad tänkte du? Det ska inte ha någon betydelse om din dator har USB 3-portar eftersom 3.0 är bakåtkompatibelt med 2.0. Edit: Däremot om din dongel är 3.0 och din dator har 2.0 så kan det nog bli problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Nazist
Vill även passa på att tacka min granne för lånat wifi, vem det än är.
Citera
2013-03-14, 23:10
  #5
Medlem
Nazists avatar
Får tacka för svaren, det löste sig till slut. Köpte en wifi-version av mobilt kontant som visade sig fungera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback