Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-10, 14:02
  #13
Medlem
maltzors avatar
Om du vill kolla på film på ps3 så jag kan rekommendera: http://www.ps3mediaserver.org/
Inte alls vad du frågar efter, men tänkte tipsa iallafall.
Citera
2013-03-10, 16:17
  #14
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Däremot så är det Apples fel ifall PS3:t klarar NTFS, men då vet jag inte bakgrunden till varför OS X inte vill gå med på att skriva till NTFS "out of the box".
Apple tillåter iallafall att läsa ifrån NTFS, till skillnad ifrån Microsoft, Sony och allt vad det heter som varken kan läsa eller skriva till HFS+.

OnT:
Borde inte PS3 kunna läsa/skriva till ExFat? Eller är prylen så gammal att den inte klarar det?
Citera
2013-03-10, 17:05
  #15
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenoCeno
Lite O.T, men... har klagat lite här inne, någonstans, att det är ett helsike att hitta ett bra gratisprogram för att konvertera .mkv MED subs.

Hmm, gratis var att glömma. Aimersoft Video Converter Ultimate plockade jag. Perfekt.
iSerial Reader och Little Snitch hjälpte till att installera.

EDIT. Det enda "PC-format" som PS3 läser är MS-DOS (FAT32). Då vet vi...
Handbrake, som sagt. Jag har för mig att jag encode:at in subtitles till en mkv-fil och då kunde jag välja att slå på de i högerklicksmenyn i VLC. Mycket bra program f.ö men vet inte om det går att splitta filer. Du skulle förvisso kunna välja att köra första halvan (från 0 sekunder till mitten) till en fil och samma sak med nästa halva, fortsätta där du slutade bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
OnT:
Borde inte PS3 kunna läsa/skriva till ExFat? Eller är prylen så gammal att den inte klarar det?
Sony har svårt för att få saker och ting rätt. Har för mig att PS4 inte kommer vara direkt bakåtkompatibel t.ex. Sen har väl Sony inget intresse av att lägga ner tid på en hackad konsol efter att krypteringsnycklarna blev offentliga för två år sen.

FAT32 är iallafall det enda alternativet och Sony är ett skitföretag. Oftast bra produkter men helkass ledning. Nästa gång jag köper konsol blir det nog en Xbox.
Citera
2013-03-11, 08:52
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maltzor
Om du vill kolla på film på ps3 så jag kan rekommendera: http://www.ps3mediaserver.org/
Inte alls vad du frågar efter, men tänkte tipsa iallafall.

Jag har testat detta också. Vore satan så smidigt, men, detta MEN igen.
Nätet suger. Varför? Jo, min bostadssituation är lite annorlunda.

Jag bor i Nederländerna och här så är det vanligt att TV-avgift, el, vatten och internet ingår i hyran. Vi är fem rackare som delar på en router. Jag och en av grannarna laddar hem 24 timmar per dygn.
En ny router ligger ouppackad här nere och kanske det hjälper upp farten lite.
Så var det med det.

Ok, blir till att splitta en del kvalitetsfilmer såsom Hobbiten osv. Men har också märkt att sajten YIFY och deras filmer är av en riktigt bra kvalitet och dom väger inte mycket.

Nog fan kan jag klara mig utan subs, men då är jag tvungen att dra upp ljudet och det är inte så piffigt mitt i natten. Nu är problemet mest en principsak.
Citera
2013-03-11, 09:01
  #17
Medlem
SnartHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
FAT32 är iallafall det enda alternativet och Sony är ett skitföretag. Oftast bra produkter men helkass ledning. Nästa gång jag köper konsol blir det nog en Xbox.

Xbox 360 kan också bara läsa av USB-minnen med FAT32. Därefter bara läsa .avi filmer (möjligtvis deras egna format med .wmf eller vad den kallas).
Citera
2013-03-11, 10:42
  #18
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Tydligen verkar det vara så att det inte går att få ditt PS3 att läsa andra filsystem än FAT32. Jag har som för mig att jag använt min NTFS-formatterade hårddisk med en kompis PS3:a men det var på den tiden då konsollen var hyfsat ny - kring 2008-2009.

Vad händer om du provat formattera stickan i NTFS? Läser PS3:t den då? Om den godtar NTFS så får du mixtra med din Mac så att den går med på att skriva till NTFS-partitioner. Om PS3:t inte leker snällt med NTFS så är FAT32 det enda du har att välja på och då får du köra din film genom t.ex Handbrake så att den blir <4GB. Eller så får du splitta all filmer du vill se i mindre delar, vilket borde vara bättre då du slipper förlora videokvalitet.

Ingen har påstått att det är Apples fel Däremot så är det Apples fel ifall PS3:t klarar NTFS, men då vet jag inte bakgrunden till varför OS X inte vill gå med på att skriva till NTFS "out of the box".
NTFS är Microsofts proprietära filsystem, så there you go.

I OSX finns möjligheten att skriva/läsa till NTFS (dolt), jag skrev någon tutorial i detta forum hur man fixar fram det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback