Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-23, 06:08
  #721
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aoup
Vet någon en bra svensk sida i jämförelse med bjjHQ? (https://www.bjjhq.com/)

Bodde tidigare utomlands och då var det värt att handla här men nu tillkommer frakt och dålig kurs så det blir inte något billigare.

http://www.Rebelz.se
Citera
2023-02-18, 15:17
  #722
Medlem
Jag letar efter ett seriöst SW gym i göteborg. Jag hittar mängder med Bjj ställen med enstaka SW pass i veckan, men lyckas inte hitta ett enda gym som faktiskt satsar på SW.

Är det helt enkelt så att Bjj är så mycket effektivare än SW att brottarna gått över till Bjj?
Tack för svar.
__________________
Senast redigerad av DICZ 2023-02-18 kl. 15:53.
Citera
2023-02-18, 18:33
  #723
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DICZ
Jag letar efter ett seriöst SW gym i göteborg. Jag hittar mängder med Bjj ställen med enstaka SW pass i veckan, men lyckas inte hitta ett enda gym som faktiskt satsar på SW.

Är det helt enkelt så att Bjj är så mycket effektivare än SW att brottarna gått över till Bjj?
Tack för svar.

De enda klubbarna som satsar på SW brukar vara BJJ-klubbar. Har aldrig hört talas om någon klubb som enbart kör SW.

Gå in på typ smoothcomp och kolla SW-tävlingar och kolla vilka Göteborgsklubbar som är mest aktiva så hittar du nog vilka klubbar du ska testa på.
Citera
2023-02-19, 17:41
  #724
Medlem
Ni som sysslat med andra kampsporter än bjj så varför föll ni för just bjj? Tränat muay thai ett tag men tröskeln att börja tävla är lite hög. Själv så är jag kort men stark och inbillar mig att jag skulle klara mig bättre i bjj och dessutom har man möjlighet att träna närmare max då man inte kan gå 100 då man sparrar i mt
Citera
2023-02-19, 20:36
  #725
Medlem
Jag lyckas fortfarande inte hitta någon seriös SW klubb i Gbg. Finns det ingen här som kan tipsa mig om en? Jag lovar att jag inte kommer dominera er! jag är bara jävligt lång.
Citera
2023-02-22, 15:48
  #726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DICZ
Jag lyckas fortfarande inte hitta någon seriös SW klubb i Gbg. Finns det ingen här som kan tipsa mig om en? Jag lovar att jag inte kommer dominera er! jag är bara jävligt lång.
Det beror på vad du menar med "seriös SW klubb"? Men jag antar på att du vill träna mer eller mindre varje dag i så fall. Jag har hyfsad koll på klubbarna i Göteborg och vet ingen klubb som erbjuder det.

På Fighter Centre där jag tränar finns 4 SW pass per vecka på schemat, men det finns några pass till utanför schemat.

De flesta klubbar promotar både "gi och no gi" när det kommer till grappling. Min personliga erfarenhet är att om man vill bli bra fort så bör man träna både med och utan dräkt. Anledningen är att man då just kan träna mer eller mindre varje dag.
Citera
2023-02-26, 19:06
  #727
Medlem
Askdammens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DICZ
Jag lyckas fortfarande inte hitta någon seriös SW klubb i Gbg. Finns det ingen här som kan tipsa mig om en? Jag lovar att jag inte kommer dominera er! jag är bara jävligt lång.

GBGMMA har jag själv tränat på när jag varit i Götet, måste säga att jag gillar den klubben, verkar vara chill folk som tränar där med och bra instruktörer dom gångerna jag kört.
Citera
2023-03-26, 12:14
  #728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askdammen
GBGMMA har jag själv tränat på när jag varit i Götet, måste säga att jag gillar den klubben, verkar vara chill folk som tränar där med och bra instruktörer dom gångerna jag kört.
GBGMAC (som de numera heter) har ett pass sw i veckan. Värdelöst
Citera
2023-04-02, 12:37
  #729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DICZ
Jag letar efter ett seriöst SW gym i göteborg. Jag hittar mängder med Bjj ställen med enstaka SW pass i veckan, men lyckas inte hitta ett enda gym som faktiskt satsar på SW.

Är det helt enkelt så att Bjj är så mycket effektivare än SW att brottarna gått över till Bjj?
Tack för svar.

Tjena

Borde inte vara några konstigheter att träna aktivt på två klubbar samtidigt, inte konstigt eller ovanligt.
Citera
2023-04-09, 18:03
  #730
Medlem
Askdammens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatr
GBGMAC (som de numera heter) har ett pass sw i veckan. Värdelöst

Oj då, var ju ett tag sedan jag var där. Tråkigt att höra.
Citera
2023-04-11, 15:32
  #731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DICZ
Jag letar efter ett seriöst SW gym i göteborg. Jag hittar mängder med Bjj ställen med enstaka SW pass i veckan, men lyckas inte hitta ett enda gym som faktiskt satsar på SW.

Är det helt enkelt så att Bjj är så mycket effektivare än SW att brottarna gått över till Bjj?
Tack för svar.

Kolla tråden om BJJ i Göteborg där en klubbjämförelse påbörjats:


https://www.flashback.org/sp84118791
Citera
2023-04-11, 17:08
  #732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DICZ
Jag letar efter ett seriöst SW gym i göteborg. Jag hittar mängder med Bjj ställen med enstaka SW pass i veckan, men lyckas inte hitta ett enda gym som faktiskt satsar på SW.

Är det helt enkelt så att Bjj är så mycket effektivare än SW att brottarna gått över till Bjj?
Tack för svar.

Tråden är nu uppdaterad med rena SW/NOGI-pass för GBG:

https://www.flashback.org/p84118791#p84118791
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback