Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-29, 23:09
  #433
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Hatar är fel ord men det är fruktansvärt omanligt att åka vattenskoter/ jetski. Ser totalt avtändande ut och skämskudde x 100. Jämför med solbrända seglingshunkar med omanliga skoterförare (som dessutom numera ofta är invandrare som ens inte kan simma)

Du förefaller ha tolkat "slänga ut draggen" lite annorlunda än de flesta båtmänniskor .....
Citera
2022-08-30, 05:51
  #434
Medlem
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Du förefaller ha tolkat "slänga ut draggen" lite annorlunda än de flesta båtmänniskor .....

De flesta tjejer jag umgås med tycker samma som jag. Det är omanligt och totalt osexigt beteende att sitta som en sparv på en vattenmoped. Inte många som dras till såna, i varje fall inte många tjejer. Hur det ser ut med framgång hos gaykillar vet jag inte men det kan säkert ha en större attraktionskraft i det lägret.
Citera
2022-08-30, 09:19
  #435
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
De flesta tjejer jag umgås med tycker samma som jag. Det är omanligt och totalt osexigt beteende att sitta som en sparv på en vattenmoped. Inte många som dras till såna, i varje fall inte många tjejer. Hur det ser ut med framgång hos gaykillar vet jag inte men det kan säkert ha en större attraktionskraft i det lägret.



Det var nog det mest korkade påstående jag läst på detta forum.
Du verkar ha ett underligt synsätt som ser en vattenskoter som ett sexuellt redskap.
Dom flesta människor ser nog en vattenskoter mer som ett redskap för rekreation.
Ungefär som en motorcykel, eller snöskoter.
Dom flesta normala människor ser sannolikt en vattenskoter som vilken båt som helst.
Själv har jag precis köpt en fastighet på en ö fyra kilometer från fastlandet och vattenskotern är ett ypperligt sätt att ta sig fram och tillbaka till fastlandet vid behov.

Känner för övrigt kvinnor som både äger och kör vattenskotrar här i området
Citera
2022-08-30, 10:03
  #436
Medlem
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten


Det var nog det mest korkade påstående jag läst på detta forum.
Du verkar ha ett underligt synsätt som ser en vattenskoter som ett sexuellt redskap.
Dom flesta människor ser nog en vattenskoter mer som ett redskap för rekreation.
Ungefär som en motorcykel, eller snöskoter.
Dom flesta normala människor ser sannolikt en vattenskoter som vilken båt som helst.
Själv har jag precis köpt en fastighet på en ö fyra kilometer från fastlandet och vattenskotern är ett ypperligt sätt att ta sig fram och tillbaka till fastlandet vid behov.

Känner för övrigt kvinnor som både äger och kör vattenskotrar här i området

Ja men det är ju precis det jag menar. Vattenmopeden är feminint dvs motsatsen till manligt.
Citera
2022-08-30, 11:48
  #437
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Ja men det är ju precis det jag menar. Vattenmopeden är feminint dvs motsatsen till manligt.



Du har med andra ord problem med att människor gör saker som inte motsvarar dina egna "mänskliga fack".

Män ska alltså göra manliga saker och kvinnor ska göra feminina saker? Allt annat är fel.
Jag gissar att du kör en stor SUV för att få brudar?
För att köra en liten bil är ju feminint..?
Citera
2022-08-30, 11:53
  #438
Medlem
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Du har med andra ord problem med att människor gör saker som inte motsvarar dina egna "mänskliga fack".

Män ska alltså göra manliga saker och kvinnor ska göra feminina saker? Allt annat är fel.
Jag gissar att du kör en stor SUV för att få brudar?
För att köra en liten bil är ju feminint..?

Jag kanske är en 'brud', tänkt på det..?
Citera
2022-08-30, 16:52
  #439
Medlem
För att det ser så jävla kul ut medan man själv inte har råd och får stå på stranden och glo som en idiot
Citera
2022-08-30, 18:24
  #440
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
De flesta tjejer jag umgås med tycker samma som jag. Det är omanligt och totalt osexigt beteende att sitta som en sparv på en vattenmoped. Inte många som dras till såna, i varje fall inte många tjejer. Hur det ser ut med framgång hos gaykillar vet jag inte men det kan säkert ha en större attraktionskraft i det lägret.

Vem är på sjön för att försöka ragga upp någon ?

Måste vara någon slags storstadsfenomen jag helt missat .....
Citera
2022-08-30, 18:34
  #441
Medlem
Luxuss avatar
Det störiga är sättet många kör på.
Vattenskoter å Mc lilnar varandra där:
Många (inte alla såklart) tycker att de är ashäftiga där de sitter på sin mc/vattenskoter. Å för att ingen stackare ska missa hur häftiga de är ska det varvas å köras nära. Vilket stör oss som inte tycker ni är balla.
Mcförare varvar i tunnlar å rödljus. Vattenskotern ska in å trilskas där folk strandhänger.

Man är inte ball för att man kör hoj eller skoter eller ”veteranbil.
Citera
2022-08-31, 20:04
  #442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
För att göra en lång historia lite kortare..

Förra året så ville jag ta MC-körkort, ända tills jag provkörde en vattenskoter.
Jag förstod snabbt att jag skulle ha mycket roligare med en vattenskoter i vårt klimat!

Ni som har äger en vattenskoter eller äger en egen, ni vet att det inte finns något roligare än att lägga i skotern när det blåser ordentligt! Gärna 15 m/s eller lite mer ute till havs!

Det var bara ett stort hinder... Alla jag pratade med talade om för mig att det var olagligt att köra vattenskoter i Sverige, och så hänvisade dom mig till diverse hemsidor (Polisen, Länstyrelsen, Kommunen)

Jag tyckte det lät konstigt med tanke på hur många som faktiskt har dessa maskiner i Sverige.
Det är inte som en liten Fiddy som man lägger några tusen på och leker med, det är dyra leksaker, och om man verkligen inte få bruka dom? Skulle verkligen folk betala dessa summorna för en skoter då?

Så jag gjorde lite forskning själv! Och det visade sig snabbt att allt jag fått höra & allt som jag läst har varit en lögn rent ut sagt.
Kommunerna förbjuder vattenskoteråkning i sina insjöar, länstyrelsen hänvisar till farleder & tjuriga invånare hänvisar till Polisen.
Men vad säger egentligen lagen? Ja det får ni själva läsa nedan om ni vill läsa det finstilta.

Men kort och gott så klassas en vattenskoter som en båt. Och där du får framföra en båt får du även framföra en vattenskoter..

Jag har kommit över ett papper ifrån Åklagarmyndigheten som Riksåklagare Anders Perklev har signerat. (Se länk)



Uppenbarligen så tror majoriteten av det Svenska folket att vattenskoteråkning är förbjudet.
Vi blev besökta av Polisen X antal gånger förra sommaren, p.g.a folk som ringt och sagt att vi "buskör"
Jag har seglat hela mitt liv, har gott sjövett.
Jag/vi kör inte nära stränder eller leker runt andra båtar. Och vi håller knopbegränsingarna (där dom finns)

Men ändå så lyckas vi alltid reta upp folk?
Och kom inte och påstå att vi för buller om oss. Det kanske dom gamla 2-taktarna gjorde.
Men en vattenskoter låter betydligt mindre än vad en utombordare gör. Du hör inte ens en vattenskoter ifrån 100 meter om det blåser lite ute.

Är det att vi skvätter vatten omkring oss som gör att vi buskör?

Med tanke på hur mycket nitiskt folk jag mött ute till sjöss.
Så måste vi ha ett dussintal här på forumet! Så dela gärna med er! Vad har ni emot oss?

Vill inte höra att 99% av alla andra vattenskoterförare kör som idioter.
Jag har kört med dussintals andra förare runt omkring på västkusten. Och det är inte mer än någon enstaka som betett sig illa överhuvudtaget.

http://www.fildump.se/?file=tmp_8021...artementet.pdf
http://www.fildump.se/?file=tmp_8021...yndigheten.pdf

-r


För att du bor i ett land där nationella sporten är att störa sig på något.
Citera
2022-09-03, 08:33
  #443
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
De flesta tjejer jag umgås med tycker samma som jag. Det är omanligt och totalt osexigt beteende att sitta som en sparv på en vattenmoped. Inte många som dras till såna, i varje fall inte många tjejer. Hur det ser ut med framgång hos gaykillar vet jag inte men det kan säkert ha en större attraktionskraft i det lägret.

Mycket bra inlägg...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback