Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-20, 21:57
  #1
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Hej,

I och med att forumet växer så det knakar, så har jag länge känt att jag inte längre har samma översikt över det hela. Funderat att man kunde ha en "Random Tråd" funktion som man kan klicka.

Tanken är att den tar dig till en slumpmässigt vald aktiv tråd. Dock inte NSFW trådar. Detta skulle kunna öppna folks ögon till fler forum och få dem att engagera sig i ämnen som de annars inte skulle ha tänkt på.

Vad tycks?

Alternativt så kunde man ha som på stumbleupon.com att man kan välja intresseområden.
Citera
2013-04-20, 22:38
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Intressant men går det inte via Stumble att stumbla bara en viss sida? Det kräver visserligen att människor som stumblar tummar trådar.
Citera
2013-04-20, 23:04
  #3
Moderator
Allaballawallas avatar
En riktigt bra idé som jag ser det.
Kör lite lätt på ett eget "stumble" ibland genom att bara dra pekaren och klicka lite lätt tills jag hamnar i någon otippad tråd, men det hade ju varit smidigt om det fanns en funktion som skötte det; det blir ju ett par klick innan man hamnar inne i en tråd (Menyrader, underrubriker, sidor och trådar eller något sånt.).

Jag är helt klart för.

Citera
2013-04-21, 00:15
  #4
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
... Tanken är att den tar dig till en slumpmässigt vald aktiv tråd. Dock inte NSFW trådar. ...
Tanken är god, men ytterligare en funktion där ett hundratal moderatorer i urval bestämmer vad som skall delges och inte?
Citera
2013-04-21, 08:23
  #5
Medlem
typ0s avatar
Om du använder Chrome eller Firefox kan du installera skriptet Flasher. Det har lite olika funktioner, där bland annat "Random tråd" finns.
Citera
2013-04-21, 15:38
  #6
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Tanken är god, men ytterligare en funktion där ett hundratal moderatorer i urval bestämmer vad som skall delges och inte?

Tanken vore att det inte är modsen som bestämmer. Utan funktionen tar dig till "nästa" slumpmässiga tråd ur trådar som är aktiva. Säg som haft inlägg under de senaste två dagarna. Och att man kan välja att inte se trådar som är... ja porr, gorre etc.

Borde ju inte vara en tekniskt så svår funktion att sköta. I och med att systemet redan loggar senaste inläggs tid. Nu är jag inte teknisk till den grad att jag kan terminologin. Men det borde ju funka som så, att när du klickar på "random tråd funktionen" så körs en algoritm som väljer en slumpmässig tråd inom en population av trådar som haft aktivitet inom ett visst intervall.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Intressant men går det inte via Stumble att stumbla bara en viss sida? Det kräver visserligen att människor som stumblar tummar trådar.

Om man vill köra riktigt avancerat. Annars så behövs det ju inte. Tanken är ju att man skall hamna i trådar som är random Sedan får man avgöra om man gillar det eller inte på ett personligt plan.
__________________
Senast redigerad av AbrahamLincoln 2013-04-21 kl. 15:44.
Citera
2013-04-21, 19:54
  #7
Moderator
skunkensunes avatar
Skrolla ned till botten på sidan. Klicka på "dela med dig". Där har du en Stumbleuponknapp.

Edit: Läste och förstod fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback