Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-09, 16:45
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuteness
På svar till mitt förgående talande har jag fått reda på en del information.

Om ni INTE ser chattknappen på vänstersida när ni är inloggade är för att det är redan för lång kö eller dylikt. Det handlar alltså inte om vilken webbläsare eller tillägg du må ha som möjligtvis skulle kunnat tagit bort knappen.

Gällande dealen... om du redan har ett hallon-konto med det numret du använder (och vill ha), måste du alltså byta operatör och flytta över numret, sedan har du möjlighet att byta tillbaka igen till det nya abonnemanget. De har alltså ingen möjlighet att göra detta via det systemet de använder.

I alla fall är det så som jag har förstått det, det kanske är mot deras regler att göra så, om man vill åt deras erbjudanden hela tiden. Byta fram och tillbaka för att kunna utnyttja det.

En reklamblockerare kan göra så att du inte ser chattknappen också.

De skulle kunna ordna en nummerflytt i systemet de har - dock är Hi3G Access AB ett vinstdrivande företag och kan därför inte ge bort abonnemang som viss tycker att de borde göra.
Citera
2014-05-09, 17:11
  #266
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Du vet väl att du kan få två månader gratis också? Kolla här: http://www.hallon.se/mcdonalds

Är det enbart för de som inte har ett hallon-kort redan?
Citera
2014-05-09, 17:25
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Är det enbart för de som inte har ett hallon-kort redan?

Japp. Det gäller även om du beställer ett nytt abonnemang.
Citera
2014-06-12, 15:23
  #268
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
shit hallon verkar helt efterblivet.. tänkte skaffa de men de har fan ingen supporttelefon eller chatt.. herregud..
Citera
2014-06-12, 17:49
  #269
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
shit hallon verkar helt efterblivet.. tänkte skaffa de men de har fan ingen supporttelefon eller chatt.. herregud..

Chatt har dom.
https://www.hallon.se/kundservice/ha...ten?id=1503459
Citera
2014-06-13, 16:09
  #270
Medlem
Hallon är kanon. Aldrig har jag haft så bra täckning. Har testat Comviq och Halebop innan men tycker de är dyra och dåliga. Support finner du lätt via Hallons hemsida. Har chattat med dem flera gånger och de är riktigt schyssta. Och för er som vill ha en stabil och bra 3G täckning så är Hallon bäst. visst ingen 2G eller 4G men sånt skiter jag fullständigt i .

http://imgur.com/Rm5yESU Bor mitt inne i Linköping och detta är resultatet jag får efter att ha testat 3G täckningen. Halebop/Telia vs Hallon/3

Så vill ni ha en billigt och enkelt kontantkort som funkar utan problem så slå till för fan, vad har du att förlora!?. Nummerflytten tog ca 4 dagar. Just nu har de sommar erbjudanden med
Citera
2014-06-15, 01:11
  #271
Medlem
Hallon rekommenderas !!!

Hallon funkar hur bra som helst. Rekommenderas !!!

Köpte en olåst huawei b593 och stoppade i ett kontant surf sim från hallon (149SEK) och voila, funkar perfekt i Malmö där jag befinner mig.
__________________
Senast redigerad av phmo 2014-06-15 kl. 01:13. Anledning: Glömde ort.
Citera
2014-06-15, 14:17
  #272
Medlem
Och som svar på alla kommentarer om att chattknappen inte syns på deras hemsida. Det är för att de inte har öppet! när de har chatten öppen visas det i till vänster när du loggat in. Har adblock och det blockerar inte chatten!
Citera
2014-06-17, 14:21
  #273
Medlem
WitchDoctors avatar
Rekomenderar inte hallon!

Lika kass tecking som 3.... ( Mitt internet har slutat fungera 3 ggr sedan jag skaffa det för 3-4 mån sen)
Ingen support, och man kan inte avsluta sin premunation hos dessa skojjare, så fick byta kort som pengarna skall dras ifrån varje månad, för att bli av med dessa parasiter.

Har tidigare haft massa olika operatörer, comviq, telia, halebop, 3, telenor.
Och hallon och tre är fan det sämsta skiten jag har haft, dom överbelastar sina nät så mycket att det bara krångar hela tiden.

Telenor är den operatören jag har haft minst krångel med.
Citera
2014-06-17, 16:35
  #274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchDoctor
Rekomenderar inte hallon!

Lika kass tecking som 3.... ( Mitt internet har slutat fungera 3 ggr sedan jag skaffa det för 3-4 mån sen)
Ingen support, och man kan inte avsluta sin premunation hos dessa skojjare, så fick byta kort som pengarna skall dras ifrån varje månad, för att bli av med dessa parasiter.

Har tidigare haft massa olika operatörer, comviq, telia, halebop, 3, telenor.
Och hallon och tre är fan det sämsta skiten jag har haft, dom överbelastar sina nät så mycket att det bara krångar hela tiden.

Telenor är den operatören jag har haft minst krångel med.

Hej,
  • hallon är ju 3s varumärke, så de har identisk täckning.
  • Kundtjänst/support finner du här: https://www.hallon.se/kundservice/hallon samt även via chatt om du loggat in på ditt konto.
  • För att avsluta ditt abonnemang mailar du hallon och berättar att du vill avsluta abonnemanget.
  • Du vet att Telenor delar 70% av sitt 3G-nät med 3?
  • Du vet att varken 3 eller Telenor har några problem med överbelastning - mer än på enstaka ställen och då ofta på samma ställen vad gäller 3G-nätet.
Citera
2014-06-18, 23:07
  #275
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Jag & min tjej skaffade Hallon har inte funkat sen dag 1 i nån av våra mobiler alla andra kort funkar felfritt när vi påpekar detta så får vi bara sarkastiska svar när vi vill säga upp det eftersom det inte funkar å vi inte kan använda det får vi 3 mail där dom frågar om vi verkligen vill säga upp det som om man är efterbliven inte vet vad man vill. Sämsta skit jag någonsin haft att göra med dar dom ändå pengar denna månad blir jag riktigt förbannad, Var kan man anmäla dom är det allmänna reklamationsnämnden som gäller?
Citera
2014-06-19, 00:15
  #276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Jag & min tjej skaffade Hallon har inte funkat sen dag 1 i nån av våra mobiler alla andra kort funkar felfritt när vi påpekar detta så får vi bara sarkastiska svar när vi vill säga upp det eftersom det inte funkar å vi inte kan använda det får vi 3 mail där dom frågar om vi verkligen vill säga upp det som om man är efterbliven inte vet vad man vill. Sämsta skit jag någonsin haft att göra med dar dom ändå pengar denna månad blir jag riktigt förbannad, Var kan man anmäla dom är det allmänna reklamationsnämnden som gäller?

Det är inte så att ni har låsta telefoner? Har du svarat på mailen och bekräftat att du vill säga upp abonnemangen? Det är snarare för att bekräfta en uppsägning så att allt har förståtts rätt - alltså för att undvika missförstånd.

Om det krånglar med simkorten kan du även chatta med hallon vardagar 9-16 efter att du loggat in på ditt konto.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback