Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 23:52
  #745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Först måste man lyckas logga in på "mina sidor" eller liknande.
Sen kan du gå till denna sida och klicka på chatta. Öppen 9-16.

Jag hade typ sju i kö, och det tog kanske tio minuter eller så.

Jag gjorde naturligtvis, jag är faktiskt läskunnig.
Jag var inne i chatten, flera gånger kom det upp "vi jobbar så det ryker" . Första gången tänkte det blivit något fel.
Jag kom in i chatten, hur de kan kalla det en chatt.
Så jag hamnade på 50 och efter 40-50 minuter kom jag ner till 5-6 och så åkte jag ut igen. Jag gick in i chatten igen och hamnade på 50 igen. De bad ursäkt för att man fick vänta och att de jobbade så det rök. När jag vare nere på 1 åktetoqxq+: jag ut igen.

De fattar nog inte katastrofal kundtjänst de har.
Efter ett par minuter fick jag ett mail, med frågor som om jag fått svar på mitt problem och om jag var nöjd med kundtjänsten.

När jag beställde tjänsten så stod det att man skulle få ett tillfälligt kort inom 1-3 arbetsdagar och sen skulle jag få det riktiga i och med jag byte operatör.
Avgifter drog direkt, det tillfälliga kortet kom efter drygt 1 vecka. Se fick jag mail att det skulle ta ytterligare flera dagar innan simkortet med mitt riktiga kort kommer.
De skriver att om man byter operatör behöver de cirka 14 dagar om man vill ha sitt vanliga nummer. De verkar inte alls kunna leva upp till vad de lovar.
Det enda de var snabba med var att dra pengar från kontot.
Citera
2018-09-20, 23:54
  #746
Medlem
Zaedrewss avatar
Fy fan för dom! De stänger av tom ingående samtal om det strular sig. Är ju fan sjukt. Ett kontantkort är bättre. Då kan man ändå alltid kunna bli ringad till.
Citera
2018-09-22, 20:36
  #747
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Jag gjorde naturligtvis, jag är faktiskt läskunnig.
Jag var inne i chatten, flera gånger kom det upp "vi jobbar så det ryker" . Första gången tänkte det blivit något fel.
Jag kom in i chatten, hur de kan kalla det en chatt.
Så jag hamnade på 50 och efter 40-50 minuter kom jag ner till 5-6 och så åkte jag ut igen. Jag gick in i chatten igen och hamnade på 50 igen. De bad ursäkt för att man fick vänta och att de jobbade så det rök. När jag vare nere på 1 åktetoqxq+: jag ut igen.

De fattar nog inte katastrofal kundtjänst de har.
Efter ett par minuter fick jag ett mail, med frågor som om jag fått svar på mitt problem och om jag var nöjd med kundtjänsten.

När jag beställde tjänsten så stod det att man skulle få ett tillfälligt kort inom 1-3 arbetsdagar och sen skulle jag få det riktiga i och med jag byte operatör.
Avgifter drog direkt, det tillfälliga kortet kom efter drygt 1 vecka. Se fick jag mail att det skulle ta ytterligare flera dagar innan simkortet med mitt riktiga kort kommer.
De skriver att om man byter operatör behöver de cirka 14 dagar om man vill ha sitt vanliga nummer. De verkar inte alls kunna leva upp till vad de lovar.
Det enda de var snabba med var att dra pengar från kontot.

Shit, och jag som trodde jag hade haft otur...
Man får vad man betalar för, så är det bara. Bättre att lägga det dubbla så fungerar det iaf, och gör det inte det kan man iaf få hjälp.
Citera
2018-09-22, 22:24
  #748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Shit, och jag som trodde jag hade haft otur...
Man får vad man betalar för, så är det bara. Bättre att lägga det dubbla så fungerar det iaf, och gör det inte det kan man iaf få hjälp.

Skriv ett ilsket mail. Det hjälpte faktiskt och de löste problemet.

Du har helt rätt, man får det man betalar för. Jag bytte för jag tyckte Hallon var billiga. Som tur är går det lätt att byta till någon med fungerande kundtjänst.
Citera
2019-03-28, 14:44
  #749
Medlem
Hallon mobilt bredband och samtal/sms?

Ingår det samtal och sms i hallons mobila bredband abonemang? Tycker infon på sidan är lite luddig.
Citera
2019-03-28, 15:00
  #750
Medlem
pirata-codexas avatar
Enligt min personliga mening är hallon skit.
Har haft det, men bara strul och problem med betalningar, och dålig täckning.
Men det är ju bara MINA erfarenheter.

Jag hade skaffat halebop eller liknande i stället.
Citera
2019-03-28, 16:03
  #751
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosscs2
Ingår det samtal och sms i hallons mobila bredband abonemang? Tycker infon på sidan är lite luddig.
Nej.
Citera
2019-03-28, 18:23
  #752
Medlem
Fler erfarenheter av hallon?
Citera
2019-03-28, 22:26
  #753
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosscs2
Fler erfarenheter av hallon?
Haft Tre i mer än 10 år, nu har hela familjen Hallon, allt fungerar perfekt enligt oss.
Citera
2019-03-29, 00:42
  #754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosscs2
Fler erfarenheter av hallon?

Min flickvän skaffade Hallon på min inrådan för ett par år sedan. Billigt pris. Aldrig varit strul med någonting. Hon blev uppgraderad till student-abonnemang efter en snabb chat med kundtjänst när hon började studera.
Täckningen kan dock försvinna när man är på vägar en bit utanför samhällena.
Citera
2019-04-01, 19:25
  #755
Medlem
Utomlands, kan inte ringa eller ta emot samtal. All data in och ut är spärrad. Hallon hävdar att det ska hävas från min sida, innan avresan utomlands. Det ska absolut inte på något sätt fungera att ringa utomlands om det inte först avspärras i sverige. Vilket jag som kund ska ha gjort. De kan heller aldrig betala tillbaks för den tiden som mitt nr inte fungerar. Telefon Abb uppsagt. Byter direkt till något annat. Tänker aldrig betala eller stödja för ett abb eller en prenumeration där tjänsten inte erbjuds men kostnaden för den kvarstår. Stod i fyra chattköer som jag blev sparkad ur, de har inte svarat på mail efter ett dygn. Skitföretag.
Citera
2019-04-22, 11:55
  #756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosscs2
Fler erfarenheter av hallon?

Har haft Hallon i snart ett år och är väldigt bra för mina behov. har det för 99 kr månad.
Men täckningen på landsbygden är väl sådär.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback