Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-13, 00:46
  #1
Medlem
tjohos avatar
Sonens kompis köpte hem en sådan här maskin kopplade in och ändrade sig, dags att sälja tyckte han.
Min son tycker då det är ett vettigt köp men jag som okunnig är lite nyfiken på vad apparaten kan vara värd. Mao vad är ett vettigt pris? 5000 loppor vill gossen ha för den.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=763809#extra

Vet att det står att den utgått men specifikationerna finns där.
Är det på det stora hela en ok maskin?
Citera
2013-06-13, 00:51
  #2
Avstängd
CrackThiss avatar
Andrahandsvärdet på en dator bara för att man öppnat kartongen och startat den är typ 50%. Typ så.

Någon annan får specificera sig bättre.
Citera
2013-06-13, 00:56
  #3
Medlem
Varför köper han inte en iPad istället? PC tillhör 00-talet.
Citera
2013-06-13, 00:57
  #4
Medlem
Vilken kille....... du kan ju kolla denna länken: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1451577
Edit: Kopplade in och ändrade sig skrev du. Hur länge hade han datorn? Den verkar ju inte finnas att få tag på någonstans. Varför ändrade han sig, presterade den kasst och nu vill han skicka på den på den son?
__________________
Senast redigerad av stros 2013-06-13 kl. 01:03.
Citera
2013-06-13, 01:00
  #5
Avstängd
CrackThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatIsThis
Varför köper han inte en iPad istället? PC tillhör 00-talet.

Är du seriös? Det är en stor skillnad mellan Ipad och PC. I don't even... vilken hjärndöd kommentar.
Citera
2013-06-13, 01:03
  #6
Medlem
Det är en ok dator, men 5000 kronor.. haha, aldrig i livet :P Som nypris, javisst, men inte som begagnad :P

Processorn ligger på runt 1 K och samma med grafikkortet(Som förövrigt suger).
Resterande delar är helt vanliga, 8 GB Ram, 2 TB hårddisk osv.

EDIT: Vill din son kunna spela på den?
Citera
2013-06-13, 01:17
  #7
Medlem
Inte mer än 1500.
Det är en gammaldator och det går nog inte spela så mycket på den iallafall.

lägg ut runt 7-8k så får ni iallafall en ok speldator förutsatt att ni redan har skärm/tangentbord.
Citera
2013-06-13, 01:18
  #8
Medlem
aquoss avatar
En sak som ska prioriteras vid datorköp är grafikkort. Iallafall när det är till ett barn som spelar mycket. Den där datorn duger bra för en person som kanske gör lite mindre videoredigering och surfar på nätet. Grafikkortet kommer du dock inte någonstans med. Hade jag haft 5000kr så hade jag inte köpt den datorn. Vill du vara säker på ett bra köp så är det bäst att köpa en dator i delar. Det är inte svårt att montera ihop men om du verkligen vill undvika det så finns det många som kan.

Priset var dock ganska högt för den datorn.
Citera
2013-06-13, 03:59
  #9
Medlem
Napis avatar
Nypriset på den låg på mellan 6-7000 från vad jag kunde finna. Jag personligen skulle aldrig betala 5000 för den iaf.
Citera
2013-06-13, 05:38
  #10
Medlem
Det beror helt enkelt på vad du är ute efter, vill du ha en bra dator med kvalité l köper du med intel istället för AMD.

AMD funkar bra det med men om du skall spela så är det värt att lägga till nån extra tusing så du har Intel.

datorn är väl värd ungefär 5-6000~ i nypris skulle jag tippa på om du sätter ihop den själv.
Citera
2013-06-13, 07:54
  #11
Medlem
tjohos avatar
Bra, tack.
Då har man lite koll.

han spelar "småspel", surfar, kollar lite film, lyssnar på musik så det känns som att den skulle duga åt honom för stunden men inte för de pengarna.
Vi letar upp något annat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback