Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-15, 17:11
  #121
Medlem
galensyrsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Bara så att jag förstår det rätt då jag läst att det är en antologi. Man skall inte förvänta sig en säsong 2?

Jo, fast med en ny story och nya karaktärer.
Citera
2014-01-15, 17:37
  #122
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galensyrsa
Jo, fast med en ny story och nya karaktärer.
Då är jag med.
Citera
2014-01-15, 22:55
  #123
Medlem
santacls avatar
http://hbowatch.com/true-detective-p...gest-in-years/

We’ve known that professional critics were in love with True Detective for about a week now but I don’t think HBO knew just how big this new series would become. Going up against the Golden Globe awards and a number of other Sunday premieres True Detective ended up with 2.3 million viewers, the best premiere numbers for a new HBO series since Boardwalk Empire in 2010 . And yes that includes the Game of Thrones season 1 premiere as well (which drew 2.2 million).
I’ve written about how ratings don’t matter as much to HBO in particular but they are a fairly good measure when comparing HBO series to other HBO series. It’s more of an apples to apples comparison in that respect.
Citera
2014-01-16, 02:44
  #124
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
http://hbowatch.com/true-detective-p...gest-in-years/

We’ve known that professional critics were in love with True Detective for about a week now but I don’t think HBO knew just how big this new series would become. Going up against the Golden Globe awards and a number of other Sunday premieres True Detective ended up with 2.3 million viewers, the best premiere numbers for a new HBO series since Boardwalk Empire in 2010 . And yes that includes the Game of Thrones season 1 premiere as well (which drew 2.2 million).
I’ve written about how ratings don’t matter as much to HBO in particular but they are a fairly good measure when comparing HBO series to other HBO series. It’s more of an apples to apples comparison in that respect.
Jo, jag läste detta någonstans.
Jag tror dock att dom tappade en del tittare efter första avsnittet då jag har läst en hel del feedback om hur tråkigt det var och att inget hände. Vilket som visserligen är sant men jag lade inte ens märke till det förens avsnittet var över.
Manuset, skådespeleriet och miljön vara bara en sådan bra combo som gjorde att tiden flög förbi i min mening.
Citera
2014-01-16, 05:47
  #125
Medlem
Det viktigaste för en serie är hur bra dem är på att behålla sina tittare, många serier kan få finfina siffror på premiären med mycket reklam etc. Ska bli intressant med nästa veckas siffror
Citera
2014-01-16, 06:52
  #126
Medlem
Kickexs avatar
Är det någon svensk kanal som täcker serien?
Citera
2014-01-16, 07:02
  #127
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Är det någon svensk kanal som täcker serien?

HBO Nordic eller Canal + ?
Citera
2014-01-16, 07:25
  #128
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
HBO Nordic eller Canal + ?
Synd.
Nåja, förhoppningsvis dyker den väl upp på tpb med svensk dagen efter sändning i amerika i vilket fall.
Citera
2014-01-16, 10:18
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Är det någon svensk kanal som täcker serien?

Citat:
Ursprungligen postat av santacl
HBO Nordic eller Canal + ?

Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Synd.
Nåja, förhoppningsvis dyker den väl upp på tpb med svensk dagen efter sändning i amerika i vilket fall.

Cmore Series, tidigare canal +, kör den på måndagar klockan 21.
Citera
2014-01-16, 11:29
  #130
Medlem
MagnusJ666s avatar
Gillade första avsnittet. Matthew McConaughey spelar grymt. Annorlunda serier gillar jag. Svårt dock att ge en 100% åsikt efter enbart ett avsnitt. Men mycket lovande till skillnad från skiten "Bitten" som var skrattretande löjligt. Allt HBO gör är inte bra.
Citera
2014-01-16, 12:17
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666
Gillade första avsnittet. Matthew McConaughey spelar grymt. Annorlunda serier gillar jag. Svårt dock att ge en 100% åsikt efter enbart ett avsnitt. Men mycket lovande till skillnad från skiten "Bitten" som var skrattretande löjligt. Allt HBO gör är inte bra.

Vad pratar du om? Bitten går på Syfy, inte HBO.
Citera
2014-01-16, 14:05
  #132
Medlem
MagnusJ666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Vad pratar du om? Bitten går på Syfy, inte HBO.

Vad pratar du om? Bitten går på HBO Nordic.

http://hbonordic.com/series/-/-/bitten
Citera
hbo

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback