Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-17, 21:33
  #1
Medlem
Behöver lite tips och råd angående köp av ny dator i prisklassen 9-12k.

Som rubriken avslöjar ska den mestadels användas till surfande, Photoshoppande och lite spelande då och då (Battlefield 3, CoD, osv).

Har satt ihop en dator på inet.se, länk.

Ser den OK ut? Tacksam för input!
Citera
2013-06-17, 21:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savant
Behöver lite tips och råd angående köp av ny dator i prisklassen 9-12k.

Som rubriken avslöjar ska den mestadels användas till surfande, Photoshoppande och lite spelande då och då (Battlefield 3, CoD, osv).

Har satt ihop en dator på inet.se, länk.

Ser den OK ut? Tacksam för input!
Jag skulle lägga pengar på ett något starkare nätagg och dessutom en bättre gpu då den kommer flaskhalsa
Citera
2013-06-17, 22:10
  #3
Medlem
Tack för svaret!

Kanske ska gå ner till en Intel i5-processor och behålla grafikkortet? Är kanske lite overkill med en i7:a om jag bara ska surfa och köra Photoshop?

Är inte intresserad av att få 100fps i spel eller så, nöjer mig om spelen i dag och några år framöver flyter på i medium settings!
Citera
2013-06-17, 22:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savant
Tack för svaret!

Kanske ska gå ner till en Intel i5-processor och behålla grafikkortet? Är kanske lite overkill med en i7:a om jag bara ska surfa och köra Photoshop?

Är inte intresserad av att få 100fps i spel eller så, nöjer mig om spelen i dag och några år framöver flyter på i medium settings!
Jag tror du ska behålla i7an men ta 8 gb ram istället för 16 gb, och för dom pengarna du sparar kan du köpa ett bättre grafikkort
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback