Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-01, 13:17
  #277
Medlem
Originalburgares avatar
Ikväll blir det ny forced wipe med bland annat ny rekyl för nästan alla vapen, sen är det väl stor chans att ett nytt monument får se dagens ljust och workbench i olika tiers.

Vill passa på att nämna att en god vän till mig nu äntligen ska dra igång sin server i skarpt läge.
http://thefriendlyhorse.eu/
https://www.facebook.com/thefriendlyhorse.eu/

En Vanilla+ server med 2x på gather och stacks, och halverad tid på smelt och craft.

Detta är ingen laggig hyrserver och allt drivs av en snubbe med flera års erfarenhet av servrar och administration, och över 5000 timmar i Rust på det med.
Citera
2017-06-15, 00:44
  #278
Medlem
Slottsgrytas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Originalburgare
Ikväll blir det ny forced wipe med bland annat ny rekyl för nästan alla vapen, sen är det väl stor chans att ett nytt monument får se dagens ljust och workbench i olika tiers.

Vill passa på att nämna att en god vän till mig nu äntligen ska dra igång sin server i skarpt läge.
http://thefriendlyhorse.eu/
https://www.facebook.com/thefriendlyhorse.eu/

En Vanilla+ server med 2x på gather och stacks, och halverad tid på smelt och craft.

Detta är ingen laggig hyrserver och allt drivs av en snubbe med flera års erfarenhet av servrar och administration, och över 5000 timmar i Rust på det med.

Låter intressant, inte lirat på ett bra tag, kommer in imorrn o provar om han har fått upp den den?
Citera
2017-06-15, 17:17
  #279
Medlem
Originalburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsgryta
Låter intressant, inte lirat på ett bra tag, kommer in imorrn o provar om han har fått upp den den?

Den är uppe och rullar på, wipe vid 18.00 nu ikväll.
Citera
2017-06-15, 20:28
  #280
Medlem
Slottsgrytas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Originalburgare
Den är uppe och rullar på, wipe vid 18.00 nu ikväll.

Hemma från jubb nu, ska in o testa! döda inte mig, kör solo

Fan inte lirat på 3 mån, mycket kommer vara nytt för mig.
Citera
2017-11-01, 16:40
  #281
Medlem
Jag lirade rust för kanske en 1-2år sedan så antar att mycket har hänt!

finns det några PVE servrar så man kan testa runt lite utan att bli dödad direkt?
Citera
2018-11-23, 06:40
  #282
Medlem
Buttersss avatar
Senast jag kände samma spelglädje för ett spel var när jag va liten och spelade Super Mario 64. RUST är det mest briljanta spelet på marknaden just nu. Hela konceptet uppfyller och tillfredsställer allt man kan förvänta sig av ett spel och så mycket mer, adrenalinpåslag med jämna mellanrum och fick noobshakes för första gången idag (hela musen skakade av nervösitet, kunde inte sikta öht)

Vill varmt rekommendera detta, när man fastnar så fastnar man och kan knappt sluta, suttit 12 timmar i streck nu.

Rubriken bör ändras snarast då det liknar exakt ingenting som Minecraft eller nämnda spel, det är helt en klass för sig.

Ni som älskar spel, missa inte denna spelglädjen, den är otrolig. Speciellt passande nu när Blizzard, DICE & Bethesda sålt ut sig och fuckat målgruppen gamers. Här har vi vad vi söker. Ni som spelar det kan bekräfta mitt uttalande.
__________________
Senast redigerad av Butterss 2018-11-23 kl. 06:46.
Citera
2021-03-29, 00:37
  #283
Medlem
Ingen som kör rust här på fb? Multiplayer är fortfarande stort och spelet har fantastiskt stöd från utvecklarna med uppdateringar varje månad.

Finns bla ett stort underjordiskt system med tåg, minihelikoptrar, bilar, hästar, varmluftsballonger.

I spelet kan det verkligen vara brist på resurser vilket skapar värde och uppmanar till handel med andra spelare. Finns olika alternativ att handla, finns safezones där vapen är förbjudna, finns bepansrade luckor där båda parter måste acceptera traden innan den går igenom och nyligen kan man tydligen handla med drönare.

Spelet har inget objektiv att man måste döda, man kan bli vän med folk eller inte, man kan lura folk att man är vän och "hugga i ryggen".

Interaktionerna som det här spelet uppmanar till kan leda till ilska, ångest, roliga interatktioner, vinst, förlust osv.

Finns massor olika små eller större "uppdrag" man kan göra för att få tag på bra loot, man kan kampa och vänta in folk som vart på ett sånt uppdrag och ta deras loot.

Rust är enligt mig bästa spelet just nu, den enda negativa aspekten är att spelet är tidskrävande.

Så, finns det fbare som lirar? Jag har svårt att hitta någon att spela med så är öppen för förslag!
Citera
2021-03-29, 00:56
  #284
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iracer
Ingen som kör rust här på fb? Multiplayer är fortfarande stort och spelet har fantastiskt stöd från utvecklarna med uppdateringar varje månad.

Finns bla ett stort underjordiskt system med tåg, minihelikoptrar, bilar, hästar, varmluftsballonger.

I spelet kan det verkligen vara brist på resurser vilket skapar värde och uppmanar till handel med andra spelare. Finns olika alternativ att handla, finns safezones där vapen är förbjudna, finns bepansrade luckor där båda parter måste acceptera traden innan den går igenom och nyligen kan man tydligen handla med drönare.

Spelet har inget objektiv att man måste döda, man kan bli vän med folk eller inte, man kan lura folk att man är vän och "hugga i ryggen".

Interaktionerna som det här spelet uppmanar till kan leda till ilska, ångest, roliga interatktioner, vinst, förlust osv.

Finns massor olika små eller större "uppdrag" man kan göra för att få tag på bra loot, man kan kampa och vänta in folk som vart på ett sånt uppdrag och ta deras loot.

Rust är enligt mig bästa spelet just nu, den enda negativa aspekten är att spelet är tidskrävande.

Så, finns det fbare som lirar? Jag har svårt att hitta någon att spela med så är öppen för förslag!

Nästan 4000 timmar i Rust.
Men för mig blev spelet bara tråkigare när Blueprints togs bort och saker började kräva components och massa random grejer utspritt över hela kartan för att crafta.

Spelade som allra mest, på all min lediga fritid efter jobbet i nästan ett helt år i streck med två olika klaner under blueprints tiden.
Citera
2021-03-29, 01:08
  #285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
Nästan 4000 timmar i Rust.
Men för mig blev spelet bara tråkigare när Blueprints togs bort och saker började kräva components och massa random grejer utspritt över hela kartan för att crafta.

Spelade som allra mest, på all min lediga fritid efter jobbet i nästan ett helt år i streck med två olika klaner under blueprints tiden.


hmm, bps är väl inte borta? Skillnaden är väl att man kan researcha det mesta i workbench vilket jag också tycker är tråkigt då sakerna sjunker i handelsvärde.

Eller har jag missförstått det hela?
__________________
Senast redigerad av Iracer 2021-03-29 kl. 01:11.
Citera
2021-03-29, 01:31
  #286
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iracer
hmm, bps är väl inte borta? Skillnaden är väl att man kan researcha det mesta i workbench vilket jag också tycker är tråkigt då sakerna sjunker i handelsvärde.

Eller har jag missförstått det hela?

Rust har ändrats väldigt mycket genom åren, i början var man tvungen att samla blueprint fragments som man kunde uppgradera till bättre blueprints eller researcha med något du hittat.

På den tiden behövde du heller inte components eller lägga in saker i din TC, och du kunde ha flera TC så länge dem var en bit ifrån varandra.
Ditt hus kunde stå i flera IRL-år om inte servern wipeades.

Dörrar som var gjorda av trä kunde du "arrow raida", tror 200 pilar räckte.

Saknar nog mest att kunna crafta vapen med bara HQ, cloth och metal sålänge man skaffat sig det blueprintet.

Här har du en liten video som visar lite av förändringarna genom åren:
https://www.youtube.com/watch?v=ZqSw8kiYsKM

Knappt ens samma spel idag som det var från början.
__________________
Senast redigerad av Riksdalern 2021-03-29 kl. 01:35.
Citera
2024-02-14, 15:26
  #287
Medlem
Dulces avatar
Sjukt att detta spel blev så stort. Det är idag top 10 på Steam med cirka 100.000 spelare online. Roligare spel har ja aldrig kört. Över 5000 timmar reggar än så länge. Det känns som devs är otroligt engagerade också. Om någon vill köra en wipe så är de bara att hojta till
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback