Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-25, 22:51
  #13
Medlem
Sulle82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platonfreak
Liten uppdatering, fick tillbaka från Kundtjänst där dem märkte att det inte ingick fläktar med kylaren.

Kundtjänst föreslog därav denna : http://www.inet.se/produkt/5322111/c...edition-2-pack

Skulle dem funka?

Sen påpekade dem även att Windows inte ingick... derp. Är det värt att köpa legit eller?

Ehh vadå inte ingår?

Ser du inte på bilderna det ingår visst en kylare, den du snackade med på kundtjänst har rökt på eller något det säljs typ inga kylare utan fläktar..

Det ingår 2 x 120 mm fläktar till chassit (R4:an), 1 x 120 mm till vatten kylaren vilket du kan se på bilderna och i betäckningarna på hemsidan, Nätagget har 1x inbyggd fläkt så totalt har du 4 fläktar snurrandes i datorn det räcker tro mig

Köper du till någon fläkt kommer det ändå inte göra nån nytta då det finns knappt nån plats att sätta dem, du kan sätta en i främre delen av chassit men där sitter det redan en och den är blockerad av främre locket så den gör inte så stor nytta än att kyla dina hårddiskar. Du kan sätta en i toppen men vart eller vad ska den blåsa på ram minnena kanske de har redan gedigna kylare på och blir inte varma så det behövs införskaffa extra kylning. I den bakre delen där de skall montera vattenblocket kommer de montera bort fläkten och sätta dit blocket + fläkten så det blir en fläkt över. Vem vet var de tänker montera in den antingen toppen av chassit, främre delen av chassit eller så gör de så som jag gjort sätta båda två på vatten blocket. Detta gjorde jag för att det inte fanns någon plats i chassit att sätta den där den ska bli så effektiv som möjligt.

Så åter igen lyssna inte på den personen som har fel utan DET INGÅR en fläkt till Corsair Hydro 55 det kan du se på bild 2 och 4 här http://www.inet.se/produkt/5322282/corsair-hydro-h55
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback