Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2020-06-17, 17:42
  #85
Medlem
lala-lands avatar
Måste säga att jag är jävligt impad av Indian och deras uppsving de senaste åren!
Citera
2020-06-17, 20:03
  #86
Medlem
Schyssta hojar, i varje fall dom äldre. Lätta att skruva med (och skruva kommer man få, men det är ju också lite av charmen), bra med reservdelar och håller sitt värde bra.

Vill man ha den typen av motorcykel är det svårt att slå, men företaget har ju begått harakiri i år efter år ganska länge nu. Ett exempel är ju att man skrotade både buell och MV Agusta. Det är svårt att hitta ett företag som har skötts så dåligt som Harley. Är det skithojar? Nej, det skulle jag väl inte säga, särskilt dom äldre är ju faktiskt lite häftiga, samma sak med vissa nya (men då är dom också alldeles för dyra). Ska man jämföra med något i bilvärlden så gillar vissa amerikanska muskelbilar, vissa italienska sportbilar och en del vill bara ha ett pålitligt och billigt transportmedel. Precis som i bilvärlden så förstår dom inte heller varandra för 5 öre.
Citera
2020-06-17, 20:18
  #87
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Schyssta hojar, i varje fall dom äldre. Lätta att skruva med (och skruva kommer man få, men det är ju också lite av charmen), bra med reservdelar och håller sitt värde bra.

Vill man ha den typen av motorcykel är det svårt att slå, men företaget har ju begått harakiri i år efter år ganska länge nu. Ett exempel är ju att man skrotade både buell och MV Agusta. Det är svårt att hitta ett företag som har skötts så dåligt som Harley. Är det skithojar? Nej, det skulle jag väl inte säga, särskilt dom äldre är ju faktiskt lite häftiga, samma sak med vissa nya (men då är dom också alldeles för dyra). Ska man jämföra med något i bilvärlden så gillar vissa amerikanska muskelbilar, vissa italienska sportbilar och en del vill bara ha ett pålitligt och billigt transportmedel. Precis som i bilvärlden så förstår dom inte heller varandra för 5 öre.

Kommer aldrig förstå varför de lade ner Buell och V-Rod. Grymma hojar.

Edit: MV Agusta? Hade ingen aning om deras samarbete med Harley.
__________________
Senast redigerad av Arthur Dent 2020-06-17 kl. 21:07.
Citera
2020-06-17, 21:39
  #88
Medlem
rhymenocerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bladboll
En massiv eftermarknad + det faktum att det går att få fram reservdelar till cyklar som är väldigt gamla, det är nog HD:s allra största fördel.

Jag menar, om man kör japansk custom så har man ju fortfarande ålderdomlig teknik (eftersom de vill efterlikna HD) men eftermarknaden är ju minimal (kanske nån ruta eller några fotpinnar) och så fort de börjar bli 10-15 år gamla så finns det ju knappt reservdelar att köpa.

Skulle vilja säga att det är skitsnack. Min gamla Suzuki (visserligen ingen custom, men den bygger på en maruder V800) från 1990 är det inga problem att få tag på nya orginal-reservdelar. Bara att ringa till den lokala susuki-verkstan så har man det man behöver inom några dagar, om inte dom redan har det inne så man kan hämta det direkt.

För övrigt så har jag inget större agg mot HD, skulle nästan kunna tänka mig att ha en om jag hade möjlighet att äga flera olika motorcyklar, men visst skulle den hamna långt ner på den prio-listan.
__________________
Senast redigerad av rhymenocerous 2020-06-17 kl. 21:42.
Citera
2020-06-17, 22:36
  #89
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenocerous
maruder V800) från 1990 är det inga problem att få tag på nya orginal-reservdelar. Bara att ringa till den lokala susuki-verkstan så har man det man behöver inom några dagar

Tips, MC-Shopen i Karlstad är de som har Suzukis reservdelslager (officiellt) på hyllan för gamla hojar.
Citera
2020-06-18, 19:01
  #90
Medlem
Skylle inte säga att det är skithojar numera, men de är ju orimligt dyra. Halva priset är ju för namnet. Men har hört mer än en HD-ägare att de har lite synpunkter på kvaliteten, tex chrom som släpper. De hade förväntat sig lite mer för det priset.

Men det är ju upp till var och en vad man vill betala, men personligen är HD det sista märke jag skulle köpa. Skulle jag vilja ha den typen av hoj, så finns det bättre alternativ.

Men det är rätt intressant med just prisbilden, för tittar vi på amerikanarnas muskelbilar så är ju de generellt billigare än europeiska motsvarigheter.

Angående reservdelar till japanska hojar så har jag 2 Suzukis, 22 och 27 år gamla (ej glidare dock), och det är inga problem att få tag på grejer till dem när jag behöver, och då är den ena en rätt ovanlig modell.
Citera
2024-04-01, 19:05
  #91
Medlem
Generalanderssons avatar
Hmm...

Har haft 2x Harley, och varit lika nöjd med båda cyklar.
Citera
2024-04-17, 09:58
  #92
Medlem
maxidos avatar
Har haft sporthojar och nu sist en Harley som jag precis sålt.

Jag tycker HDn jag hade var väldigt driftsäker (bortsett från att man får efterdra bultar flera gånger varje säsong)
Väldigt lätt att serva och välbeprövade motor. Men jag kommer troligtvis aldrig skaffa en HD igen. Tycker att man betalar alldeles för mycket just för märket.

Kan få sååå mycket mer MC för samma peng från andra märken.

Så 3 säsonger HD räcker för mig. Nu får det bli annat
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback