Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2013-12-23, 17:11
  #37
Medlem
uikikrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
Visst, jag håller med om att mycket övertolkas.

Men den videon jag plockade fram har "rena" illuminati och frimurarsymboler.

Eller vad räknas som "ren" enligt dig? En text där det står "Illuminati"? En uggla kanske? Det är ju Illuminatis officiella sigill.
Faktumet att det vid Bohemian Grove samlas några av världens mäktigaste män och utför skumma ritualer vid en stor Uggla, är det också bara för skoj eller?

http://en.wikipedia.org/wiki/Bohemian_Grove

Eller vad för slags bevis måste du se för att själv tro på det?

Angående Bohemian Groove så ja, de gör det bara på skoj. Du syftar på "Cremation of care cermony" vilket är en teaterföreställning. I en av scenerna så bränns "boven" i en kista på scenen, boven i dramet kallas för "dull care" vilket syftar på kortfilmen från 1919 av Oliver Hardy. De bränner alltså sina tråkiga bekymmer inför de kommande två veckorna på ön.

Ugglan du syftar på är Bohemian Clubs symbol inget mer vad jag eller någon annan kunnat hitta. Du kan läsa mer här:
Aaronovitch, D. Voodoo History: The Role of the Conspiracy Theory in Shaping Modern History. New York: Riverhead, 2010.
Domhoff, G. William. The Bohemian Grove and Other Retreats. NY: Harper and Row, 1974. 1-80, Appendix.
Phillips, Peter M. A Relative Advantage: Sociology of the San Francisco Bohemian Club. Davis, CA: UC Davis, 1994.
Ronson, Jon. Them: Adventures with Extremists. New York: Simon & Schuster, 2002. 295-327.
Sancton, Julian. "A Guide to the Bohemian Grove." Vanity Fair Magazine. Vanity Fair, 1 Apr. 2009. Web. 17 Jan. 2010. <http://www.vanityfair.com/style/features/2009/05/bohemian-grove-guide200905>
Sides, Hampton. Stomping Grounds: a pilgrim's progress through eight American subcultures. NY: Morrow, 1992.
Weiss, Philip. "Inside Bohemian Grove." Spy. 1 Nov. 1989, n/a: 59-76.

Samt för att avsluta: om du letar efter symboler så kommer du hitta dem. Oavsett om det är i en Erik Saade video eller ett Slayer konvolut

edit:stavfel
Citera
2013-12-23, 17:55
  #38
Medlem
"Ögat" liknar ju en pokemónboll Vänta nu.. det innebär..
Citera
2013-12-23, 18:34
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
Mm...flera hundratals amerikanska (judiska) TV och musik-producenter bestämde sig bara för att det skulle vara lite skojjigt att lägga in halvdold Illuminati-symbolik i filmer, tv-serier, låtar och musikvideos av alla dess slag.
Låter troligt.

Med tanke på hur våldsamma reaktionerna blir från foliehattarna, så skulle jag nog säga att det är väl värt besväret för att få sig ett par goda skratt.
Citera
2013-12-23, 21:17
  #40
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
https://www.youtube.com/watch?v=hAtkMGnDHSk

Hur förklarar du detta då?

Det där är Illuminati-symbolism och inget annat.


Suck och dubbelsuck, där har man slösat bort 6 minuter av sitt liv på ännu ett bevis i form av ett youtube klipp och 10 minuter extra för att skriva det här...


Ett antal av klippen kom från filmer som handlar om frimurare eller parodier på frimurare och följaktligen så är det logiskt att det i de klippen finns symboler som frimurare använder. Sedan var det klipp som kom från filmer med egyptiskt tema, och vilken överraskning, där hittade man pyramider och Horus öga. Klippen på kändisar bevisade ingenting, en random bild på påven, Hillary Clinton, Dick Cheney etc bevisar inget utan syftar bara till att den som gjort klippet tycker att de är exempel på illuminati medlemmar.


Om jag då går över till Twin Towers och 9/11 så säger det inget heller, siffrorna 9 och 11 i olika kombinationer har förekommit massor med gånger i historien, men det har även andra nummer gjort. Att Twin Towers förekommit i filmer som gjorts mellan 70-talets början och år 2001 är inte alls konstigt. De var en symbol för New York och tydligt igenkännliga vilket också gjorde att de valdes ut som mål för minst två terrorattacker. Ett tips för framtiden frihetsgudinnan, Empire State building och FN skrapan har samtliga förekommit på många bilder, tshirts, och filmer och om någon av dessa blir attackerade nästa gång kommer foliehattarna att bli blöta i byxan ännu en gång när man skall sätta ihop nästa konspirationsvideo.


Illuminati fanns ja, på slutet av 1700 talet. Jag har själv hållit i och läst handlingar från original Illuminati. Problemet är att de slutade att existera innan år 1800, att de sedan har återupplivats i diverse böcker och romaner innebär inte att de verkligen finns. Den stora återfödelsen för Illuminati kom med Illuminati trilogin av Robert Shea (som jobbade på Playboy) när böckerna publicerades år 1975. Det var förresten i den trilogin som man för FÖRSTA gången associerade Illuminati med pyramiden och det allseende ögat, klassiska Illuminati använde andra symboler som till exempel en cirkel med en punkt i mitten.

Edit: länkar än en gång till det foto jag själv tagit av Illuminati Ordens chiffernyckel

http://picturepush.com/public/12488734
__________________
Senast redigerad av i.b.m 2013-12-23 kl. 21:27.
Citera
2013-12-24, 02:44
  #41
Medlem
uikikrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Suck och dubbelsuck, där har man slösat bort 6 minuter av sitt liv på ännu ett bevis i form av ett youtube klipp och 10 minuter extra för att skriva det här..

Hehe dock får ja berömma dig för din insatts! Men har du någon mer info om nyckeln?
Citera
2013-12-24, 08:18
  #42
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uikikr
Hehe dock får ja berömma dig för din insatts! Men har du någon mer info om nyckeln?

Nyckeln skickades till Sverige och Hertig Carl förmodligen av Karl Theodor av Bayern som en del av avslöjandet av Illuminatiorden. Man hade förstått att frimurarna blivit infiltrerade och agerade för att förhindra att smittan spred sig i Europa. Att sprida nyckeln var en del i att säkerställa att eventuella beslagtagna dokument skulle kunna avkodas så därför var det naturligt att den blev spridd runt Europa.
Citera
2013-12-26, 00:39
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrippleGreenX
Kolla på Eric saades Låt Popular i länken nedan!
Det är ett bevis på att han sålt sin själ till djävulen!(för att få ett skrivkontrakt och bli känd och rik)
Kolla på Bakgrunden!!! först visar dom Illuminati ögan! Sen Illuminati triangeln! och störst av allt kolla på 2:01 så visar dom Ögan I Triangeln!!! Och kolla på 1:36 - 1:39 innan han tar ner handen så gör han djävulens tecken... Och på 1:52 så (sänder Illuminati ögat signaler till folket,alla över 100 Miljoner som kollar Live?) sen kort därefter så ser man Illuminati Ögat i Illuminati triangeln!!! Kolla med HD! behövs det mer bevis än detta?!?! Illuminati symbolen är en triangel med ett öga i! googla så får ni se för er som inte vet!

Länken: http://www.youtube.com/watch?v=Vb5WeaW7FA8

Jag är nog den första i Sverige/Världen som upptäckt det...alla mina kompisar blev shockade!

Någon som vet om illuminati som forskat lite och så borde veta att det är EXTREMT starka bevis att(musik industrin...?) är Illuminati...

hahahaha vilken propp!

Grabben verkar ju ha noll koll på varken Illuminati eller musikindustrin, ganska underhållande tråd att läsa dock =)
Citera
2019-10-10, 23:44
  #44
Medlem
Inga svenska artister är med bara internationella!
Citera
2020-12-04, 14:40
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaughtered
Alla metal och rockband är kända för att ha sålt sina själar till djävulen? Äre det du kallar Illuminati? Du har kollat alldeles för mycket på MTV. Vet du vad Illuminati är för något? 30 seconds to mars, Jay-Z, Beyonce är deras slavar. Iron Maiden, System of a Down och t.ex. Rammstein är med i Illuminati? No fucking way!!!!

EDIT: Jag har sålt min själ till djävulen (tror ändå inte på Gud). Betyder det
att jag är med i Illuminati? Nej för jag valde själv att göra det, tack....
Vad händer när du säljer din själ då? Inte fan kan man plocka ut själen ur en människa?
Citera
2024-04-08, 04:41
  #46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Vad händer när du säljer din själ då? Inte fan kan man plocka ut själen ur en människa?
Det betyder att du medvetet låter någon att koppla ett ”by the balls” grepp i utbyte mot vissa fördelar i livet även om man blir beordrad att utföra tjänster man inte riktigt vill, om man visar tveksamhet till ordern kopplas greppet hårdare .
Det är detta varför USA allt som oftast kallas den stora Satan.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback