Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-09-03, 11:38
  #565
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rot
Rapporterade detta 2005-04-04 och har ännu inte fått svar i från admin. Tydligen är det ingen mening alls att skicka PM till honom om moderatorers uppträdande.

47:an och jrosen kommer fram till HELT olika beslut och båda postar samtidigt och jag ser detta och skickar då PM till jrosen som tydligen tror att det är 47:an som messat honom




Självklart händer sådant här men det tråkiga i detta fallet är språket och attityden som tydligen finns där bakom som vi vanligtvis inte ser.

jrosen, tror du ännu jag är ett troll?
Ahaha, stor humor! Det vore riktigt kul att se hur bestörta de blir av ens eventuella "gnälliga" PM.

Hej jrosen! Hej då inlägg!
Citera
2005-09-03, 12:09
  #566
Medlem
Putte57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=242948

Jag blev själv irriterad. Men om de flesta användarna klarar att skriva/tillrättavisa i tråden utan direkta påhopp (allt enligt reglerna) så borde även en moderator kunna göra det:



Det var ju trots allt killens första inlägg...

------


Med detta menar jag att moderatorerna verkar ofta ta på sig en roll som separerar dom från användarna - ofta på ett jävligt otrevligt sätt. Detta har även diskuterats tidigare i tråden.


Edit: Eftersom Dr jekyll fick lite ågren och editerade sitt inlägg tar jag mig friheten att slänga upp en screenshot.
http://upl.silentwhisper.net/uplfold...load9/hyfs.png
Håller med dig helt och hållet. Det finns bara en moderator som är rak, trevlig och synnerligen pedagogisk och det är Tippi. I övrigt möts man med otrevliga eller snorkiga svar. Jag har som ledstjärna att bara för att man hittar vägen behöver man ju inte vara den smartaste, man kan ju ha gått den flest gånger!
Citera
2005-09-04, 14:47
  #567
Medlem
Jag är lite nyfiken på hur man skall hantera dessa diskussioner om man inte får svar från admin/modsen? Är det bara att acceptera dessa grova felsteg och glömma händelsen? Blir man varnad om man fortsätter diskussionen?
Citera
2005-09-04, 15:09
  #568
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo
Jag är lite nyfiken på hur man skall hantera dessa diskussioner om man inte får svar från admin/modsen? Är det bara att acceptera dessa grova felsteg och glömma händelsen? Blir man varnad om man fortsätter diskussionen?
Är det svar från admin du väntar på? I så fall får du hålla dig till tåls lite till, admin har tydligen tagit en forumfri helg, senaste aktivitet: 2005-09-02 19:25. Är det kanske något jag kan hjälpa dig med?
Citera
2005-09-04, 15:27
  #569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Är det svar från admin du väntar på? I så fall får du hålla dig till tåls lite till, admin har tydligen tagit en forumfri helg, senaste aktivitet: 2005-09-02 19:25. Är det kanske något jag kan hjälpa dig med?

Beror på. Har du nån kommentar på rot's inlägg eller DrJekyll historien?

Tycker inte du att desssa två situationer (rot/jekyll) visar ganska tydligt varför avståndet mellan mods och användare ökar rejält?
Citera
2005-09-04, 15:40
  #570
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo
Har du nån kommentar på rot's inlägg eller DrJekyll historien - eller kör du den vanliga: "Näru. Nu låter vi bli att spekulera. Spekulering är förbjudet serru. Yada yada yada. Vi väntar tills detta är glömt eller så låser vi tråden och varnar folk som startar en ny".

Tycker inte du att desssa två situationer (rot/jekyll) visar ganska tydligt varför avståndet mellan mods och användare ökar rejält?
Som det tidigare sagts i tråden så är det admin som får göra bedömningen om fallen du nämner. Generellt så tycker jag att man alltid skall vara så trevlig och saklig som möjligt, ibland brister man dock. Det händer nog oss alla ibland, vi är bara människor.
Citera
2005-09-04, 15:58
  #571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Som det tidigare sagts i tråden så är det admin som får göra bedömningen om fallen du nämner. Generellt så tycker jag att man alltid skall vara så trevlig och saklig som möjligt, ibland brister man dock. Det händer nog oss alla ibland, vi är bara människor.

Absolut.. Jag håller med dig. Vi är alla bara människor. Men det är väl främst användarna som straffas, eller hur?
Citera
2005-09-04, 16:19
  #572
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo
Men det är väl främst användarna som straffas, eller hur?
Nja, jag är inte så säker på det, vad baserar du din teori på?
Citera
2005-09-05, 12:43
  #573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Vi får väl se om reglerna gäller även för de odödliga
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=244001
... det gör dom.
Citera
2005-09-06, 21:30
  #574
Medlem
Å nu verkar det som om alla mods har blivit vänligare i tonen...
...en del vill veta vad vi tycker om dom...
...ha respons på sitt ideella arbete...

Har klyftan minskat?
*We-shall-overcome-smiley*
Citera
2006-01-08, 20:27
  #575
Banned
rots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Är det svar från admin du väntar på? I så fall får du hålla dig till tåls lite till, admin har tydligen tagit en forumfri helg, senaste aktivitet: 2005-09-02 19:25. Är det kanske något jag kan hjälpa dig med?

Du 47:an när tror du admin är tillbaka?

Jag har väntat i snart 10 månader på svar nu...


http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=564
Citera
2006-01-09, 18:50
  #576
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rot
Jag har väntat i snart 10 månader på svar nu...


Och jag har väntat på svar sedan i maj, han har inte ens läst det jag skrivit.
Har gett upp vid det här laget iofs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback