Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-03, 12:16
  #361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
GY6 4-taktare, är det Yamaha, Baotian, Kymco som har dessa motorer? Det stor ju sällan i annonserna vilken motor de har.
Alla kinesiska scooters i princip (Baotian, Drax, etc), Yamaha har egna motorer. Kymco också. Vissa Peugeot har en variant av GY6.
Citera
2024-04-03, 19:44
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Det är egentligen en hondamotor som kineserna kopiera genom att de köpte upp Kymco. Den finns i framförallt choppsscooters fast även peugeot och andra stora tillverkare kan ha modeller med den motorn.
Ok. De flesta jag tittat på har tvåtaktmotorer, som Peugeot Viva City och t ex Kymco Super 9. Får leta vidare...
Citera
2024-04-07, 18:47
  #363
Medlem
rotebro-hasses avatar
Finns det någon 2 sätes mc mee samma ljud som en triumph scrambler 1200 cc

Riktigt fränt ljud på dem
Citera
2024-05-02, 20:11
  #364
Medlem
De flesta scootrar verkar ha 10"-hjul. Är de okej att åka med eller bör man ha 12" och uppåt? De med större hjul verkar generellt vara dyrare på begagnatmarknaden.
Citera
2024-05-02, 20:16
  #365
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
De flesta scootrar verkar ha 10"-hjul. Är de okej att åka med eller bör man ha 12" och uppåt? De med större hjul verkar generellt vara dyrare på begagnatmarknaden.

Funkar med 10". Fast det säger sig självt att om du är en lite större gosse vill du ha 12".
Citera
2024-05-03, 18:51
  #366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Funkar med 10". Fast det säger sig självt att om du är en lite större gosse vill du ha 12".
Jag är en väldigt stor gosse. Moppen ska vara till ungarna, främst på landet vid sommarstugan. Mycket sämre vägar och lite grusvägar o d, det var mest det jag tänkte på.
Citera
2024-05-03, 18:54
  #367
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Jag är en väldigt stor gosse. Moppen ska vara till ungarna, främst på landet vid sommarstugan. Mycket sämre vägar och lite grusvägar o d, det var mest det jag tänkte på.

Satsa på en Derbi Senda eller liknande. Du/smågossarna vill inte köra en scooter på grusvägar.
Citera
2024-05-03, 19:02
  #368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Satsa på en Derbi Senda eller liknande. Du/smågossarna vill inte köra en scooter på grusvägar.
Derbi? Det låter italienskt. Hade helst velat ha något från japan eller Korea, det verkar hålla bäst.
Citera
2024-05-03, 19:06
  #369
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Derbi? Det låter italienskt. Hade helst velat ha något från japan eller Korea, det verkar hålla bäst.

Skriv in på google och titta på bilderna. Det är väl något spanskt/italienskt. Italienarna har gjort moppar sedan Ceasar regerade. Den är prismässigt och kvalitetsmässigt helt okey.

Annars kan du väl kolla på något oldschool som honda mt5 om det finns kvar någon i bra skick.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback