Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-29, 21:02
  #205
Medlem
kingburgers avatar
är själv en stjärtgosse i mina bästa år (tyck vad ni vill), men detta är patetiskt. Visst, kanske ett litet klantigt uttalande av Barilla-bossen, men hur kom detta upp på agendan från början? Att arbeta emot normer tycker jag är viktigt, men att hoppa på enskilda företag för att de inte framhäver en minoritet av befolkningen i sin marknadsföring är riktigt jävla löjligt. Punkt slut.
Citera
2013-09-29, 21:42
  #206
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Det är ju oftast vita, heterosexuella människor som har det bra ställt som skriker "homofobi!" eller "rasism!" i min erfarenhet. Oftast för att inte själva bli klassade som detta, troligen för att de själva är lite osäkra på om de faktiskt är homofober.

Blir lättare att undvika den idén om man kallar någon annan homofob. Då känner sig Svensson bra igen.


ok nu vet jag inte vad för film det är eller vad för bild det är antar det är någon familj där man visar en vanlig familj med mamma pappa och barn, så de vill att man även ska ha med 2 familjer med mamma mamma barn och familj med pappa pappa barn ok....
Citera
2013-09-29, 21:56
  #207
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
ok nu vet jag inte vad för film det är eller vad för bild det är antar det är någon familj där man visar en vanlig familj med mamma pappa och barn, så de vill att man även ska ha med 2 familjer med mamma mamma barn och familj med pappa pappa barn ok....
Vad har det att göra med vad jag sa?
Citera
2013-09-30, 18:38
  #208
Medlem
Danneuslingens avatar
Har inte köpt pasta från Barilla tidigare men tänker börja med det nu.
Citera
2013-09-30, 19:19
  #209
Medlem
Rulags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Skönt med företag som vågar stå upp för sina traditionella värderingar!

Blir så trött när homosympatisörer trycker på folk sina åsikter med argumentet "det är faktiskt 2013!".

Ska man hävda samma sak när man försöker trycka på någon vänsterliberala åsikter, mångkultur eller varför inte ren kommunism? Det är inte demokratiskt för fem öre. Jag tycker väl för fan vad jag vill oavsett vilket jävla år det är!

Jag kan personligen acceptera att folk är homosexuella, det är inte min sak att bestämma. Däremot behöver jag inte gilla det per automatik och definitivt inte bara för att göra någon annan glad.

Den enda mångfald jag faktiskt respekterar är den demokratiska åsiktsfriheten...

Helt rätt! Det är som att man inte får ha en egen åsikt längre när det gäller homofiler. Ibland går det för långt med detta. Jag skiter i om folk är homofiler, dom får för min del vara hur dom vill, så länge jag inte påtvingas någon åsikt bara för att det ska vara "modernt".att tycka så! Tycker Pastakungen hade rätt från början!!
Citera
2013-09-30, 22:18
  #210
Medlem
mr13377s avatar
Det finns inga homosexuella familjer, om man tror det är man totalt hjärndöd.
Citera
2013-09-30, 23:45
  #211
Medlem
Snart kommer den dan när det ska gnällas över att Scan gör reklam där en homosexuell familj sitter och lovordar deras små prinskorvar.
Citera
2013-10-01, 00:15
  #212
Medlem
Uttalandet var klumpigt i sin helhet men de ska inte behöva känna press från homorörelser att det numera ska vara på ett visst sätt så "alla blir nöjda". De har sin traditionella bild av kärnfamiljen: så låt dom ha det! Det kan visserligen vara en nagel i ögat på er men ni kan inte lägga ner krut på att få alla att älska alla och tycka som er. Alla har rätt till sin egen åsikt, och de har rätt att utforma sin reklam som de vill.

Jag har verkligen ingenting emot homosexuella. De ska ha samma rättigheter som övriga människor, oavsett var i världen. Men ibland får jag känslan av att ni måste tvinga på alla era värderingar och göra precis allt jämställt. Men det funkar inte så, och kommer aldrig att göra det. Det finns ingen anledning att stoppa handen i alla världens kakburkar och hävda sin rätt. Ni är här och vi ser er ändå.
Citera
2013-10-01, 21:35
  #213
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Vad har det att göra med vad jag sa?

äh sak samma storm i ett vattenglas är det iaf
Citera
2013-10-21, 08:25
  #214
Medlem
Flingpakets avatar
Det är självklart att man ska få ha sin egna åsikt men att uttrycka den på ett sätt som han gjorde var onödigt. Jag tog självklart illa upp!
Citera
2013-12-14, 16:57
  #215
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Sedan när började vi dra likhetstecken mellan tidningsartiklar och sanning?
Om jag känner media rätt så kan Mr Barilla lika gärna ha sagt nåt i stil med att deras största målgrupp är "typiska kärnfamiljer", och att man därför valt "en sådan approach" i sina reklamfilmer.

Dvs, precis som alla andra företag gör hela tiden - anpassar reklamen efter sin största målgrupp, eller efter en ny målgrupp man vill nå.

(Men har han sagt det som står, så tycker jag att han är störd i huvudet).


Är också inne på ditt resonemang.

Kläm vilken företagsledare som helst på pulsen så får man se hur de innerst inne resonerar. Man vill ha maximal avkastning för varje satsad krona och homosexuella är ju i minoritet.

Nu riskerar Barilla dock att förlora i goodwill. Men stormen verkade blåsa över väldigt fort och typ veckan efter såg jag en kampanj på ICA för Barillas produkter...

Tror också hans uttalande var som en konsekvens av att en konkurrent gjort homovänlig reklam och att Barilla på nåt sätt blev utmanade i samband med detta.

Man skulle kunna granska all reklam (man kan avgränsa det till konsumentprodukter) och utreda förekomsten av homosexuella och återvända till företagsledarna med lite skjutjärnsjournalistiskt utformade frågor. Varför bara ge sig på Barilla? Man snedvrider ju konkurrensen på det sättet...

Kanske dags för kravmärkt reklam och i den ställa krav på att minst en representant från varje marginaliserad minoritet ska ingå i varje annons... ...sen får man avsätta mer pengar till Reklamombudsmannen för att hen ska kunna ta emot alla anmälningar. Redan nu klagar ju folk på skitsaker i reklamen.
Citera
2013-12-26, 09:05
  #216
Medlem
Oj, shit vad klockrent! Jag uppmanar er att skriva till Barilla att ni kommer vara noga med att köpa deras produkter i och med detta utlåtande. Det kommer jag göra. Sjukt uppfriskande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback